taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. raggar

    raggar Gearhead

    Käsittääkseni Salmio teki aika ison jutun powerista, olivat siellä lehdessä sitten pikkusen lyhentäneet...
    Veekasin lukijoissa on aika paljon tätä "tavallista" kansaa jotka ei käy missään tapahtumissa, kiinnostaako näitä sitten tapahtumajutut?
    Itse mielelläni näkisin laajempia reportaaseja tapahtumista.

    Mutta ihan luettava aviisi jälleen, pienet asiavirheet vaan vähän häiritsee.
    Esim. kuvassa on hitsattu palkki, kuvatekstissä lukee että etu-ja takarungot pultattiin yhteen :odroll:
     
  2. Alabama Chrome

    Alabama Chrome 1st gear

    Itseä jännittää Veen kohdalla että monenko sivun juttu tulee Markkasen uudesta kilpurista. Odotin jo tähän lehteen vähän kattavampaa katsausta uudesta hankinnasta, kuin sen mitätön pari riviä ja yks kuva. :poff:
     
  3. mike-79

    mike-79 1st gear

    Hassua, että Mobilistia tehdään juuri päinvastaisella meiningillä ilmeisen menestyksekkäästi, ei paljon mainosteta tai markkinoida, ei kampanjahintoja eikä mitään muutakaan paskaa, sille pitää hattua nostaa.
    Samaan pystyisi Veekasikin, mutta lehteä omistaa ja sitä vetää erilaiset ihmiset.

    Nykyisen päätoimittajan taholta on lähinnä keskitytty kiihdytykseen ja juttujen teko on harvinaisen kaavamaista, huumoria ei jutuista löydy enää kirveelläkään, koska se ei sovi sliipattuun lehteen. Tottumuksesta maksan kestotilauksesta kun on siellä aina pari juttua, jotka on hyvin tehty ja aiheet hyviä. Ei tosin rahallisesti kannattaisi, mutta en viitsi lehteä käydä kaupassa kyttäämässäkään. Typerää "markkinointia".
     
  4. CTS

    CTS Gearhead

    Muistelen haikeudella vanhoja hyviä aikoja, kun oli vielä V8-Magazine ja Street&Race, jotka molemmat olivat hyviä julkaisuja, sitten oli lisäksi Kromi&Poweri, joka typerästä nimestään huolimatta oli aivan kelvollinen lehti.

    Nyt ei ole minulle paljon valinnanvaraa, kun minua ei kerta kaikkiaan kiinnosta jutut eurooppalaisista tai japanialaisista autoista eikä minkäänmaalaisista moottoripyörista.

    Veekasi on ainoa amerikanautoista kertova lehti. Ei haittaisi, jos tulisi kilpailija.
     
  5. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Täysin samaa mieltä.Paljon enemmän kiinnostaisi tapahtumusta tehdyt vaikka useamman sivun kuvakoosteet,kuin jonkun mr-cadillacin tuhkakuppi jota ei ole ikinä raotettukaan :rotfl: .Ennen oli erikoisnumeroitakin,Cruisin-extra yms..Ne oli mukavaa luettavaa/katseltavaa.
     
  6. Mosse

    Mosse Gearhead

    No Jos Power jutu kiinnostaa niin sitten voi ostaa se 100 sivuisen Power lehden... Olivat taas mun autostakin julkaisseet kuvan. Tosin 4 vuotta vanhan. Ei siinä sillon vielä ollut tcp:n etupää palikkaa lol
     
  7. Fastback

    Fastback Gearhead

    powerlehti on yleensä ollut mieluisa selattava. Siinä on tosiaan miljoona auton kuvaa tapahtumasta, ei ehkä journalismia parhaimmillaan, mutta kiva on katsella minkälaisia kikottomia siellä on ollut. Useimmista tapahtumista saisi 2 sivun jutun jos vaan se kuollut ja kuopattu joku ottaisi runsaasti korkealaatuisia hyviä kuvia, toimittaisi ne lyhyen kertomuksen kanssa lehdelle. Semmoisia esim. 4-5 tapahtumaa lehti runsain kuvien kera, niin ei minä voisin kiinnostua tilaamaan jonkun autolehden. Nyt ei tule muita kuin jäsenkerhojen lehdet Corral ja Ford Freak Magazine, joista jälkimmäiseen kynäilen juttuja silloin tällöin, kun tunnen tunteenpaloa jotain asiaa kohtaan.
     
  8. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :) Just tulin Prismasta Poweria selaamasta. Yleensä oon säästäny harvoin ilmestyvän Powerin jotakin pitkää junamatkaa varten. Ravintelivaunussa kuluu aika sukkelaan sen kanssa eikä humalaisena tekstiä tartte lukeakaan. :wink:
     
  9. JOVA

    JOVA 1st gear

    Vähän oli tuo uusin kasi pettymys, Joskin aiheitten puolesta, Ei yhtään rodia / muuten vaan kulkevaisempaa laitetta, paitsi kilpa caddy, ja Vette, jonka oli ennemminkin GTI:magazinen juttuja. Molempia kumminkin luen, spinnerin lisäksi.
     
  10. CTS

    CTS Gearhead

    Uusin Power on kyllä hallussa, niinkuin kaikki Powerit noin 20 vuoden ajalta.

    Pointti oli vain se, että Veekasi voisi ottaa vähän mallia siitä kuinka tehdään hyvätunnelmainen lehti.
     
  11. raggar

    raggar Gearhead

    Juuri näinhän sitä tehdäänkin, "joku" siellä toimituksessa vaan pikkusen lyhentää reportaaseja :odroll:
     
  12. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    minkähän takia niitä pitää lyhentää, tuossa pöydällä oli 5/11 V8 ja kun katsoin sitä
    niin sivujen teksti alkaa tai loppuu 3cm päähän reunasta verrattuna
    esim. vuoden 1986 lehteen jossa vaan 1cm tyhjää reunoissa.
     
  13. Comero

    Comero 1st gear

    Hieman itseä ärsytti juttu '66 Galaxie convertiblesta. Sai sen käsityksen jutusta, että yksilö olisi ollut vain 30000 mailia ajettu, kun nykyinen omistaja sen oli ostanut ja suotuisista olosuhteista Coloradosta Suomeen aikoinaan uitettu. Joskus vuonna '95-'96 auttelin kaveriani juuri tämän yksilön katsastuskunnostuksen kanssa, jonka vanhempi herrasmies oli Floridasta Suomeen uittanut, niin kunnosta ja osapuutteista päätellen matkamittari oli pyörinyt ympäri ainakin muutamia kertoja Ei siinä mitään, näytti nykyään ihan siistiltä peliltä, mutta kun usein sitten joskus aikojen saatossa auton historia todistellaan todeksi juuri kirjoitettuihin juttuihin vedoten ja pidetään kaikkea painettua sanaa totuutena. :-?
     
  14. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    aivan samoja aavistuksia, erityisesti tuo kohderyhmä. arvaan että veekasin lukijoiden keski-ikä on kaikkien auto-harrastelehtien alhaisin. tai noh, tuninkilehtilukijan keski-ikä on varmaan vielä 10v alhaisempi.
    veekasimarketissa saa kyllä parhaan näkyvyyden autolleen ja vielä ilmaiseksi. ihme ettei sitä autoa myyvät enempää käytä. tärkeintä kait on saada auto myydyksi?
     
  15. Fastback

    Fastback Gearhead

    Kyllä näin on, palaute oli kohdennettu enempi lehden toimitukseen. Olisin voinut olla tarkempi rajauksessa. Sitä on aina mukava nähdä esim. oma kottero alan harrastelehdessä, enkä tarkoita esittelyä, vaan esim. tapahtumissa tms. Siihen lyhyt positiivis sävytteinen kommentti viereen. Kuvia, kuvia ja kuvia. Powerissa on hyvä tyyli, alan rodi lehdet ovat myös hyviä ja asiallisesti toteutettuja.
     
  16. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    :eek: Olihan pääkirjoitus...siis lähinnä se valitusosuus siitä että miks autotapahtumiin pitää maksaa pääsymaksu.

    Ei oo tainnu paljon järjestellä tämä kaveri tollaisia tapahtumia, missä on muutakin kuin pelkkä cruising...kun sen järkkääminen ei nyt vaadi kukkaron avaamista muulla kuin bensiksellä.

    Mutta jos tapahtumassa on muutakin kuin tuo ajelu-osuus (kuten bändejä, järjestetty ruokailu, kilpailuita jne.) niin aika harvassa on ne tapahtumat mitkä ovat ilmaisia. Miten ne vois edes ollakaan ilmaisia ellei järjestävä urheiluseura ole kunnolla varoissaan, tahi sponsorirahaa on hommattuna kunnolla ja paljon..?

    P.S. Meidän Emolahden tapahtuma-alueelle oli 5€ pääsylippu/päivä ja iltabileisiin (jossa 2 kpl keikkailevia orkestereja) samat 5 €/ilta.
     
  17. Holley

    Holley Gearhead

    V8:n pääkirjoituksissa ei ole oikein otettu kantaa mihinkään ja nyt otettiin tuohon pääsymaksuasiaan. Höh. Mobilistin pääkirjoituksissa otetaan joka kerta kantaa ja minusta osumatarkkuus on luokkaa 100% niissä.
    V8-"esittelyt" ovat todella aika huitaisuja. 4-6 sivua per ajoneuvo ja silti tuntuu, että johan minä tämän olen lukenut, vaikka kiinnostaisikin ehkä.
    Samoin sitä kummastelee, ettei enää jaksa lukea Challengereista eikä avo-Cadillaceista. Johtuuko autoista, yksilöistä vai kirjoitustyylistä, en tiedä.
    Mitä tulee "tavallisten ihmisten autoihin", niin Suomestakin näyttää nykyään löytyvän riittävästi niiden yläpuolella olevia show-autoja. "Sisusta ja tekniikka tilattiin Jenkeistä, runko hiekkapuhallettiin, boksattiin, peltipuhdas kori läpikäytiin ja päälle tuli lopuksi 40 kerrosta kirkaslakkaa ollen nyt kohtuullinen"... en saa oikein mitään irti tuollaisesta. Jos taas on historiaaa, niin tiedän jo suunnilleen, että mihin tahansa full-size-avoon on saanut sähkösäätöiset penkit ja ohjaus- ja jarrutehostajat halutessaan tehtaalta. Mikä niiden VIN-kooditunnus sitten on ollut, siitä en ole erityisen kiinnostunut. Eikä monikaan jenkki ole edes kovin harvinainen, jos vertaa sanotaan nyt vaikkapa farmari-Borgwardiin tai Tatraan. V8 ja esim. 4-ovinen auto? Hah, sellaisia ei esitellä usein.
    Ehkä lukijakin on muuttunut sitten numeron 6/1984, ensimmäinen tilattu numero, mutta niin on, että 6/2011 on nyt sitten viimeinen tilattu numero. Kuitenkaan en tämän enempää rutise enää V8:sta täällä, vaan jätin tilauksen uusimatta, 27 vuoden kestotilausjakson jälkeen. Toivottavasti lehti saa edelleen uusia autoharrastuksesta kiinnostuneita mukaan!
     
  18. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Voisikohan V8:iin saada sanaristikon niin ko vihko riittäisi koko kakalla käynnin ajaksi. Niin ja joku chevy 350 viritysjuttu olis kanssa kiva, niitä ei ole ollut muutamaan numeroon. Kyllä tää on nähty, kestotilaus loppuu tähän vuoteen.
     
  19. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    typerämmät painokoneet ? :odroll: :rotfl:
     
  20. arrakis

    arrakis 1st gear

    Jep, sama täällä, eli loppuu veekasin tilaus tähän. 20 vuotta tullut, mutta nyt ei jaksa enää. Jotenkin niin väkisin tehty. Vaihdan ilomielin Mobilistiin.
     

Kerro tästä muillekin!