Chrysler Le Baron vika

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja simbee, 30.8.2011.

  1. simbee

    simbee 1st gear

    ajoin, kulutus yhtäkkiä näytti nollaa ja vauhtimittari ei toiminut ja pysähdyin, kone sammui eikä enään käynnistynyt.

    missä vika ?
    ehdotuksia
     
  2. simbee

    simbee 1st gear

    VM 1990 2.2 gtc turbo
     
  3. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Himppusen tarkennuksia että pääsee analysoimaan...
    -Pyörittääkö startti?
    -antaako kipinää?
    -Tuleeko virtaa mihinkään?
    -Onko vikakoodeja?
    -Onko nokkaremmi poikki?
     
  4. virta

    virta Gearhead

    Joskus jos mittari putoo nollille,vika on Kampiakselin anturissa

    Mutta myös tyhjä akku laittaa mittarit heittämään,tai löysä akunkenkä.
     
  5. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    joku liitin irti/hapettunut.

    Pätki, sammuili oma, kaikkien liittimien läpikäynti poisti vian.

    Auton mittarit sekosivat ja auto sammui vauhdista, joskin käynnistyi. Ehkä sulla johto sitten kokonaan poikki.

    Konepelti auki, kaikki liittimet ja maadoitukset auki oikealta vasempaan ja kontaktisprayta (crc tms käy kans) perään.

    Ja jos ei auta niin tarkempia tietoja niinkuin edellä kyseltiinkin. ps. multa löytyy sitten osia ;)

    ps. tästä autosta on parikin keskustelua jossa käyty läpi melkein kaikki maan ja taivaan väliltä... hakua päälle ja simmut auki.
     
  6. eski

    eski 1st gear

    kampiakselille eikä nokalle ole anturia. Lukee tämän tiedon hal-anturista joka sijaitsee jakajan kannen alla. Kun kulutus näyttää nollaa niin ei tule nopeustietoa nopeusanturilta.

    Näissä vanhoissa nuo kontaktiviat ovat yleisimpiä joten mitä tuossa jo ehdotettiinkin niin crc liitoksiin ja sitten vielä maadotuksien putsaus.
     
  7. KALE

    KALE Gearhead

    Mulla oli pa-pumppu vika kun teki tuolleen. Vähän hankala vaihdettava
    kun on tankin sisällä mutta pitkäjännitteisyydellä onnistuu. Piti muistaakseni
    toinen letku irrottaa kohon viereltä sisältä että sopi tulemaan ulos ja
    takaisin laittaessa se letku kiinni vasta kun pumppu/koho hässäkkä
    on jo muuten tankissa. Hankala mutta onnistuu. Kannattaa toki mitata
    paine ennen pumpun tilaamista.
    Mulla se oli siinä suhteessa vittumainen että välillä toimi parikin päivää
    ongelmitta. Ja yleensä lopetti toimintansa kun oli ajanu lyhyen matkan,
    esimerkiksi huoltsikalle kahville, sieltä ei sitten lähteny käyntiin
    ja taas hinattiin. Viimeisellä kerralla sammu suoraan ajosta ja ei enää
    käynnistyny. Pakkasta oli silloin 25-30 asteen välillä, söi miestä.
     
  8. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Eli eikun vaan liitokset auki kaikki ja kattelemaan, jos siltä tunnustaa löytyy bensapumppua jakajaa yms käytettynä niin ei mene omaisuutta vaikka vähän arpoisikin. Bensapumpun vaihto lienee vähän mielenkiintoinen, olen vain irrottanut moisen tankista ja siinäkin on työsarka.

    Toi jakaja ja sen katkenneet johdot voivat aiheuttaa vaikka mitä kivaa.
     

Kerro tästä muillekin!