Aspen asiaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Perniö, 23.9.2008.

  1. jankku

    jankku 1st gear

  2. perskynae

    perskynae 1st gear

    jos jarruttaessa täristää niin taitaa mun mielestä olla jarrulevyt uusintakunnossa? onhan tossa levyjarrut eessä?
     
  3. perskynae

    perskynae 1st gear

    mitä teen väärin kun oon jo kaks kertaa ton lootan stefan vaihtanu ja äsken huomasin et oli taas tyhjentäny öljyt pihalle, puolen minuutin välein tulee tippoja :mad:

    viimeks oikeen huolella putsasin öljypohjan kannen ja liimat laitoin kunnolla ja kaik, pulttejakaan en hampaat irvessä kiristäny.. yön yli kesti öljyt hyvin sisäl sit vaan rupes taas tippumaan... itel tulee lähinnä mieleen et onkoha liima kerenny kuivuun kunnol kun tunnin pääst kasaamisest joutu jo heittää öljyt sisään ja ajaan auton hallista ulos kulman taakse..? liiman ja tiivisteen/kannen välistä sitä kuitenkin pelkästään puskee.. virossa ollaan nyt ja kilsoja vielä "jokunen" eessä enneku pääsee taas tallille kertaamaa, toivottavast ei pääse litkut loppumaan :poff: öljynä muuten atf 320, pitäs olla ihan oikea aine kuitenkin kyseessä?
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mulla oli sama juttu entisessä '77:ssa ja vaiva lähti levyt uusimalla.
     
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Siis vuotaako sulla laatikon öljypohjan tiiviste, vai ymmärsinkö väärin? Kyllä mul on pysyny noissa ölpät sisällä ilman liimoja. Onko varma ettei öljypohja oo kiero? Vaikket olekaan vääntäny ruuveja hampaat irvessä, niin se ei tarkoita etteikö esim. edellinen omistaja ole...
     
  6. jankku

    jankku 1st gear

    Juu kiitoksia vinkeistä....purkasin ja aika hurjan näköiset oli.....oli aika tehny tehtävänsä, kun oli ulkona seissyt ainakin 3 vuotta....nyt on uudet levyt ja palat tulossa. :wink:
     
  7. perskynae

    perskynae 1st gear

    sie et käytä öljypohjassa liimaa ollenkaa tiivisteen lisäks?
    mulle neuvottii suoraa laittaa liimaa siihe ja siin oli edellisenki omistajan toimesta laitettu, siinä vaan oli jonkuunäköne korkkitiiviste tms mikä oli jo itsessään paskana ja tiputteli huolella..

    noh ei toi öljyhomma täl hetkel niin justiisa, öljyä saa lisää takakontista ja sen jälkeen kaupasta :rotfl: enemmän nyt rupes ottaa pattiin kun tais jännitteensäädin hajota uuestaan :mad: ihmeteltiin eilen outoo käryy 150 kilsan jälkeen ja akkuhan siellä ilosesti kiehua suhis 8)

    vasta vaihettiin se hiton säädin reilu viikko sit :x mitähän muuta tos vois olla hajalla kun kertaalleen hajos toi? onneks tääl viros on noit jenkkivaraosaliikkeitäki joka kyläs... :odroll:
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    En oo käyttäny liimoja, mut ölpät on pysyny sisällä. Kyllähän sitä liimaa voi käyttää, mut melko ohuelti kannattaa laittaa (molemmille puolille tietty) ja varmistaa tosiaan et pinnat on puhtaat. Unohtamatta et kannattaa antaa sen liiman sit kuivua kunnolla ennen ku heittää öljyt sisään.

    Mut jos sulla ei pysy öljyt sisällä liiman kanssakaan, ni tarkistahan onko se öljypohja edes suora. Ja mulle muistaakseni joku neuvo et kannattaa niiden pultinreikien kohdalta naputella vasaralla pikkusen "ulospäin", just siks et jos ne pultit on joku joskus vetäny takahampaat loistaen kiinni, ni kiristyis/tiivistyis paremmin ku ne pultinreiät ei oo valmiiks lommolla. :wink:

    Tohon jännitteensäädin ongelmaan en osaa auttaa kun oon ite täysin turakainen sähköjen kans. :-?
     
  9. perskynae

    perskynae 1st gear

    sunnuntaina laitoin taas vaihteeks uuen tiivisteen ja tänään oli uus punanen lätäkkö laatikon al.. :D

    ilmesesti toi öljypoha on sit kiero, yhessä kulmassa oli pientä heittoo ja koitin sitä sit hieman vasaral oikoo mut ei näköjää auttanu.. samalta puolelta vuotaa ku aikasemminki mikä kans viittais toho kierouteen..
    ostetaan siis ei-kiero 904 öljypohja :D


    jännitteensäädinhämminkiki selvis viros. oli se laturilt säätimelle tulevan johon liitin silleen hajal ettei ollu kontaktii ku plussajoholle jos oikeen ymmärsin. eli säädin oli taas hajalla ja hyvä ettei akkukin, oli melko kuiva mut vettä ku lisäsin ni hyvin pelittäny. säätimen tilalle näppärät venäläispojat viritti jonkuu volgan tai traktorin vastaavan ja hyvin on pelannu :rotfl: tasasta 16 volttii puskee nyt kun aikasemmin se latas kaasupolkimen asennon mukaan.. :odroll:

    asiallisia veikkoja oli muutenkin. vaik auto oli korjaamol koko päivän niin operaation hinnaks tuli osineen 25e :poff:
     
  10. rusteri

    rusteri 3rd gear

    Tähän mennessä en oo joutunu laittaa vielä liimoja tiivisteen avuksi. Toki en kyllä ainakaa kiellä.
    Muuta hämminkiä ei oo ollu paitti ny tuon Isonvihan kanssa kun sen öljypohja on tosissaan kiero. :)
    Wix:lläki on näköjää tiiviste kokeeluja ollu kun aluksi oli pitkän aikaa korkki tiivisteet ja ne piti pirun hyvin, välillä oli jotain harmaata massaa?, tai jotain. Ne ei tahtonu mulla ainakaa pitää kuivana. Ja ny on ollukki gummitiivisteitä paketeissa mukana. Enkä moiti ollenkaa.
     
  11. Katiska

    Katiska 1st gear

    Tuli vaan mieleen että onhan se liima varmasti sopivaa? Tullut joskus laitettua ihan muka kunnollista tiivisteliimaa joka ei sitten olekaan toiminut esim öljyn (!?!) kanssa. :)
     
  12. perskynae

    perskynae 1st gear

    kyllä se pitäs olla, loctiten mustaa mönjää, paketin kyljessäkin lukee että soveltuu öljypohjiin yms.. oletan että koskee myös lootan öljypohjaa :rotfl:

    tilasin muuten bränikän pohjan jenkeistä kun en jaksais enää säätämistä yhdenkään kieron pohjan kans, neljäs kerta toden sanoo.. :D
    vielä kun uskaltais laittaa öljyt sisään, valuu pihalle jostain kuitenkin ihan vaan v*ttuillakseen.. :odroll:
     
  13. Buell

    Buell 1st gear

    Milläköhän sitä laittais Aspenian perää alaspäin?

    Hetken tässä jo miettiny...
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    Laskupalat akselin ja latien väliin.pala kakkua...
     
  15. Buell

    Buell 1st gear

    Pitää varmaa tehä uudet U-pultit, vaikka vähä pidempinä...
     
  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Tai ostat us-partsista valmiin setin (=laskupalat u-pultteineen)... Mielestäni joku joskus sano et toi madalluspalat ja u-pultit on pakettina halvempi ku pelkät u-pultit. Jos tieto pitää paikkansa ni hinnoittelija on tainnu olla varmaan kännissä tai jotain. :rotfl:
     
  17. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mites muuten "perskynae":n lootan vuoto-ongelma? Onks uus ö-pohja paikoillaan ja jos on, ni loppuko lirutus?
     
  18. perskynae

    perskynae 1st gear

    juu uus pohja kiinni eikä tipan tippaa enää missää 8)
     
  19. Buell

    Buell 1st gear

    Jos joku on joskus tiputtanu tollasen varmarin perää, nii kuinka paljon sitä pystyy pudottamaan, jonku 2" tm? Ei vaa jaksais montaa kertaa tehä noita u-pultteja... Ja sinne väliin menee hyvin reilun vahvuista lattaa, ei oo painosta kii... :D
     
  20. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Hjuva hjuva. 8)
     

Kerro tästä muillekin!