-68 Eldoradon repsikan puoleinen pakosarja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja nallevaari, 31.8.2011.

  1. nallevaari

    nallevaari 3rd gear

    Meinaapi olla hakusassa ! Onko kellään tietoa, mistä tuon löytäisi?
    Paikallinen metalliverstas koitti hitsata mutta ei onnistuneet.
    Olen netistä koittanut kahlailla, mutta ei vielä ole tärpännyt.
    Ajattelin, että onnistuisikohan messingillä juottamalla?
    Vinkkejä pyydän... :wink:
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Juu messinki toimii.
     
  3. nallevaari

    nallevaari 3rd gear

    Eikö niin, että ihan normaalisti juottamalla, eli ei tarvitse isommalta alalta kuumaksi saada.
    Onko kokemusta, ratkeaako samasta paikasta, eli messingistä?
     
  4. FLSTSC

    FLSTSC 1st gear

    472 uustuotanto sarjat 250 taalaa kappale
     
  5. hukkis

    hukkis Gearhead

    Ihan migillä hitsasin tollasen.Kunnon viisteet,pulttasin kanteen kiinni,toholla kuumaks,hitsausta,koputtelua ja hidas jäähdytys.Pitää vaan olla irtokansi tai sopiva jigi,johon saa pultattua jännitykseen.Aika haprakka sauma tuli,mut ei murtunu uudestaan kesän ajossa.
     
  6. sbf

    sbf Gearhead

    Ei ole kuumenneltu sen kummemmin.Hyvin ovat kestäneet.
    Tietysti pitää viistää osat ennen juottoa hyvin ja juoton jälkeen plaanata pinnat suoriksi ja sit vielä poraa pultinreiät varmuudeksi hitusen isommiksi.
     
  7. nallevaari

    nallevaari 3rd gear

    Mistä? Voitko laittaa linkin? :D
     
  8. nallevaari

    nallevaari 3rd gear

    Tuo varmasti jo osaltaan auttaa ehkäisemään uudelleen repeämisen, kun poraa reiät isommiksi.
    Mikä muuten se jousikuormitteisen venttiilin virka on? Toisella puolenhan sitä ei ole ja ne ei juuri koskaan katkeile. Onko se venttiili, mikä kuumentaa oikean puolen pakosarjan niin kuumaksi, että se repeilee?
     
  9. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Nikkelipuikolla olen puolestani itse korjannut valurautaa, ei ole vielä hajonnut kuormitetutkaan rakenteet.. millähän ne yritti siellä pajalla hitsata?
     
  10. nallevaari

    nallevaari 3rd gear

    En tiedä, enkä huomannut kysyä.....
     
  11. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Se jousi reagoi lämpöön ja ohjaa kylmän moottorin pakokaasut imusarjassa olevan kanavan läpi tarkoituksena estää polttoaineen tiivistyminen imusarjaan. Ei ole nyt autoa tässä käsillä mutta muistelen että ainakin kuusnelosessa ryyppy haistaa moottorin lämmön kyseisestä kanavasta joten jos venttiili ei toimi kuten ajateltu, se on atomisoitunut tai kanava on blokattu sillä saattaa olla vaikutuksia myös ryypyn toimintaan

    EDIT olisko se niin että se myös kuumentaa oikeanpuolimmaisen sarjan liian nopeasti kylmästä kuumaksi, itsellä oli myös oikealla puolella repeämä.
     
  12. FLSTSC

    FLSTSC 1st gear

  13. tippa77

    tippa77 Gearhead

    Oman 66:sen vasemman puolen pakosarjan halkeaman juotin messinki/hopea puikolla jossa työskentely lämpötila 800c, kiinni on pysynyt. Sen jousikuormitteisen venan jätin pois ja tein paksusta grafiitti tiivisteestä imusarjan tiivisteet, jossa se pakokaasu kanava on tukittu, sekä virittelin vaijeri ryypyn. Toimii hyvin kun antaa vaan koneen hetken lämmetä, ennenkuin lähtee liikenteeseen.
     
  14. nallevaari

    nallevaari 3rd gear

    Jep, kiitos vinkistä, mutta sama tilanne kuin muillakin varaosa myyjillä, vasemmanpuoleisia kyllä löytyy.....
     

Kerro tästä muillekin!