Kaasutin liian rikkaalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hezekiel, 3.9.2011.

  1. hezekiel

    hezekiel 1st gear

    Ongelmalapsi on tuollainen 70-luvun 2-kurkkuinen Solex, joka on toiminut kohtalaisesti, mutta korjasin sen rikki: Huolellinen puhdistus ultraäänipesurilla, kanavien puhaltelu ja kasaus uudella tiivistesarjalla aikaansai sen, että joutokäynnillä seoksia ei enää saa tarpeeksi laihalle. Seosruuvi on tässä mallissa "bensaruuvi" ja moottori käy parhaiten kun se on aivan kiinni, mutta huonosti sittenkin. Tarkistin että kaikki suuttimet ovat samoilla paikoilla kuin ennen purkamistakin ja bensan pintaa on jo kertaalleen alennettu. Autossa on normaali mekaaninen bensapumppu eikä tulvimista ollut havaittavissa edes vanhalla neulaventtiilillä. Mitäs seuraavaksi?
     
  2. tb60

    tb60 3rd gear

    Repesin, näin on mulle käynyt satoja kertoja. :D
     
  3. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Olethan varma ettei purkamisen yhteydessä hukkunut mitään? Itse tuhosin aikanaan Datsunin Hitachi kaasuttimen kun sisältä tippui yksi pikkuriikkinen jousi pois jonka jälkeen tyhjäkäynti hävisi täysin. Koskaan ei selvinnyt minne se jousi olisi kuulunut, koska sitä ei näkynyt edes räjäytyskuvassa...
     
  4. montego

    montego 1st gear

    Jospa se neulaventtiili jäi kumminkin vuotamaan.
     
  5. unknown

    unknown 3rd gear

    Mitä tuo tarkoittaa?

    tarkastappa ettei koho ole vääntynyt ja bensapinta muuttunut.
    Neulaventtiilin "vuotaminen" näkyy tulvimisena...
     
  6. hezekiel

    hezekiel 1st gear

    Anteeksi epätieteellinen ilmaisu. Joissain kaasuttimissa tyhjäkäynnin seosta säädetään "ilmaruuvilla" eli päästetään lisää ilmaa seoksen sekaan. Ruuvia avatessa seos laihenee. Toisen tyyppisessä rakenteessa avataan neulaa, joka päästää bensiiniä seoskammioon / emulsioputkeen jolloin ruuvia avatessa seos rikastuu. Tässä kaasuttimessa on tuo jälkimmäinen.
     
  7. hezekiel

    hezekiel 1st gear

    Kyllähän se siitä tokeni kun kiristi löysälle unohtuneet tyhjäkäyntisuuttimet. Pahoitteluni :oops:
     

Kerro tästä muillekin!