Mopar 727 ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Musta_Surma, 4.9.2011.

  1. Musta_Surma

    Musta_Surma 1st gear

    Yritin löytää täältä keskustelupalstalta vastaava aihe mutta täsmällen sama en löytänyt.

    Elikkä ongelma on se että kun pitäis lähteä liikkeelle niin tuntuu aivan kun laatikko luistas hieman, kun siirtä keppi P asennosta vaikka D:hen tai R:ään niin kyllä hieman nykkii ja sen tunne että meni pykälään mutta sitten joutuu ihme paljon antaa kaasua ennen kun oikeasti lähdetään liikkeelle.
    Mistä tämmöstä voi johtua?

    Öjyt ja sodatin ovat vaihdettuja.

    Ja auto on Dodge Ram W150 eli 4x4 vm. -84
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Momentinmuunnin tyhjenee seistessä (ominaisuus), voit kokeilla käynnistää myös Neutraalilla jolloin muunnin täyttyy nopeammin.
     
  3. Musta_Surma

    Musta_Surma 1st gear

    ahaa pakko kokeila
     
  4. tb60

    tb60 3rd gear

    Sama ominaisuus tuossa Ram Vanissa. Jos kylmiltään lähtee ajoon, tuntuu kuin haukkaisi vähän aikaa tyhjää. Olen käyttänyt konetta ennen liikkeellelähtöä vähän aikaa N:llä. Jostain olen lukenut ettei öljypumppu pyöri P:llä. Tiedä sitten.
     
  5. pequli

    pequli Gearhead

    Öljypumppu pyörii aina, kun turbiinin kaula pyörii, ne kaulan kolot pyörittävät öljypumpun ratasta. Eri asia on sitten turbiinin tyhjeneminen P-asennossa. Manual valven kautta öljyä pääsee tihkumaan öljypohjaan, pahimmillaan turbiini tyhjenee noin puoleenväliin. Pidemmän ajotauon jälkeen pieni tyhjäkäyntisessio N-asennolla ja homma korjaantuu. Myös öljytason tarkastus tehdään TF:ssä N-asennossa.
     
  6. Musta_Surma

    Musta_Surma 1st gear

    kyllä se ehkä hieman parantui käyttämällä N hieman pidempää aika, mutta vaatisko se hieman ennemän käyttöä vielä koska auto ei ole nimittäin käytetty kun 10 kerta siiretty pajan pihalla viime 2-3 vuoden ajan ja uudella öljyllä se on siiretty 3 kerta ulos pajasta ja sisään takaisin.
     
  7. Musta_Surma

    Musta_Surma 1st gear

    Hieman nolo asia ehkä, mutta nyt luulen että olen saanut selvitetty mistä toi "LUISTAMINEN" tuli, öljy letkut mitkä menee jäähdyttimelle oli vain työnnetty paikoileen mutta mitään klemmarrit ei ollut koskaan kiristetty.

    Ihmellistä että letku liittimistä ei ole aikaisemmin tullut nestettä ulos, eilen piti siirtä auto takaisin sisään halliin, niin mä sitte perutin ovesta sisään ja kynnyksen kohdalla auto hyytyi ei meinanu millään jaksaa 2-3 cm korkean kynnyksen yli, mä annoin hieman ennemän kaasua ja sitten sanoi kirjaimellisesti SPRUTTTT ja vahdelaatikko nesteet ruiskutti konehuonessa.

    Nyt on kaikki klemmarit kiinni ja nestetaso tarkistettu ja ainakin toistaiseksi laatikko ei luistaa eikä tempuille.

    Välillä se tekee niin että kun käynistää moottori niin heti kun laita joku vaihde päällä niin kone sammu, mistä semmoista vois johtua?
     

Kerro tästä muillekin!