V100 170 2D -65 nippelien metsästys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja leksa, 3.9.2011.

  1. leksa

    leksa Gearhead

    Ollaan taas siirrytty A- luokkaan vuoden -94 jälkeen. Elikkäs eilen pihalle raahatui pieni projekti.

    Mistähän voisin alkaa kyselemään originaalin mukaisia penkinpäällisiä, kattoverhoilua, ovipahveja yms.

    http://www.leksanet.com/index.php?optio ... &Itemid=72
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Onnea ja terve tuloa A-luokan väkeen mukaan!!

    Onpas hienosti säilynyt Valiant. "Harmillisen" siistit nuo kanahampaat, eli ajovalojen kehykset. :D
     
  3. leksa

    leksa Gearhead

    Kiitoksia. Johan se oli aikakin.

    Ja uskokaa pois !!!!!! Vaimo ehdotti asiaa.

    Penkinpäällisten kangasta näyttäisi saavan täältä.
    http://www.smsautofabrics.com/product-i ... &ino=28803

    Onko kokemuksia ?

    Automaatin rattiputkea metsästelen myöskin, samoin kun leveää jarrupoljinta yms. Lisää ostoslistaa laitan myös sivuilleni.

    http://www.leksanet.com/index.php?optio ... 9&Itemid=7
     
  4. Leena

    Leena Gearhead

    Penkkikankaita kannattaisi kysyä myös http://www.karkelo.com/. Firma on Tampereella ja valmistaa verhoilukankaita tilaustyönä alkuperäisen mallin mukaan.
     
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Onnittelut täältäkin. :D Hienompaa autoahan ei ole kuin '65 Valiant. :rotfl: Käytiin alkukesästä veljes kanssa hakemassa toi oma nostalgiapläjäys, ja kyllä sillä tais sillon pikkusen kuola valua suupielistä ku sun kanssas jutteli puhelimessa. Eikä vissiin vähiten sen '64 2d:n takia mikä on sedän omistuksessa.

    Sedällä olis varmaan kaikennäköistä nippeliä jos sitä vinttiä oikein tonkis, mutta kun se ei suostu luopumaan mistään edes rahaa vastaan. :x :cry:

    E: sun sivujen mukaan kaipailit myös ikkunaveivejä? Mulla pitäis olla niitä muistaakseni kolmisen kipaletta. Yks tais olla etuikkunan (=pidempi) ja kaks takaikkunan veiviä. Voin tarkistaa vaikka huomenissa töiden jälkeen muistinko oikein. Oon tänään kymppiin töissä ni ei viitti/jaksa lähteä varastoon rymyämään.

    Enivei, jos pistät vaikka yyveellä osoittees, ni pistän matkaan ja ihan "free of charge", eli lahjoituksena. :wink:
     
  6. kinde

    kinde Gearhead

    Onneksi olkoon vaan täältäkin.
    Kannattaa muuten pitää vaimosta hyvää huolta...... :lol:

    Kaikki tuohon sopivat aarteet olen jo saanut hukattua....
    Myynti-ilmoja vaan selaamaan.
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    13" vanteita pitäis olla, kattelen nurkat läpi kun ehdin. Ei varmasti ole kalliita. Veivejä ja kahvoja löytyy ainakin.

    Legendary auto interiorsilla on ovipahveja ja verhoiluja ainakin erillispenkkeihin, kylläkin Signet/Bcuda mallia. V100 mallin kaksovisen etusohvan verhoilu kyllä kiinnostais itteäkin jos jostain saa.
     
  8. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mä oon kanssa kääntäny netin ympäri ettiessäni päällisten tekijöitä,oliko wälly oy tosiaan ainut paikka jolla oli kaavat näihin...? Westfixille pistin kyselyä niin oli sen hintaset ettei viitti edes ääneen sanoa.. :-? .. Vähän ot mutta käykö 2-ovisesta dartista penkit suoraan 2d-valluun?
     
  9. leksa

    leksa Gearhead

    Kiitoksia kaikille!
    Mulla on yksityisviestejä, sekä muita meilejä postilootat täynnänsä. Nyt on menny jopa pää sekaisin valinnan mahdollisuuksista.

    Teknistä osaa näyttää löytyvän ihan ihmeen hyvin jopa uutena osana, varsinkin alustan ja korin suhteen. Moottoriin saa peruskamat helposti, eivätkä näytä olevan ihan mahdottoman kalliitakaan. Mutta extraosien kohdalla kaikki on toisin. Ainakin valmistajat on muuttuneet.

    Aikanaan virittelin noita kutosia kovastikin, enkä nytkään meinaa ihan vakioksi jättää. En tosin viritä lähellekään samalla tarkoitusperällä. Vain ns nykyaikaistamisen ja pikkupirteyden lisäämiseksi.

    Ovipahveja ja korinosia ei valluun "vielä" näytä olevan niin hyvin tarjolla kuin kalliimpiin sisaruksiinsa.

    Netin ja jenkkilän ihmeellisestä maailmasta ei ihan kaikkea löydy, mutta teettää voi melkain mitä vain. Hintaa vaan on uskomattomia summia.

    Nyt selvitän mitä minulle on tarjottu, ja mietin jatkoa lisää.

    Ps. Onko joku kuullut "romun" kohdalla sanontaa että jos sen heittää pois, niin sitä kohta tarvitsee itse ??

    Näin on käynyt taas kerran.
     
  10. PJP

    PJP 1st gear

    On ja hyviä ovat! Etupenkin keskiosan kuviota ei SMS:ssä ollut valmiina, joten lähetin romupenkin kankaasta palan malliksi. SMS teki täydellisen kopion. Nyt sieltä saa siis ihan kaiken penkkeihin tarvittavan. Oman etupenkkini istuinosan verhoilutin toissakesänä SMS:n materiaaleilla. Ihan kuin originaalia verhoilua olisi.
     
  11. leksa

    leksa Gearhead

    Nyt se lykkää taas kevättä ilmoille.
    Projekti on hiukan ( hiukan) edennyt.
    Penkit on itse korjattu. Penkinjouset ja tukirakenteet korjattu. Uusia jousia sai verhoomosta ja kiinnitysrinkulat tein itse ja hitsasin rinkulan kiinni ettei aukea.
    Vaimo väkersi keinonahkasta ja kankaasta penkille päälliset. Välikankaat uusittiin mitä ei voinut käyttää.
    Ovipahvit on tekeillä.
    Kovalevystä pohjarunko ja keinonahkaa ja kangasta päälle. Vaimo väkertää. ( Väkertää = tekee laadukkaasti )
    Lämppärikotelo korjattu, ilmatötteröt korjattu. ( peltiä ruuveilla vahvikkeeksi )
    Kojetaulu poistettu kunnostettavaksi.
    Sähkövermeet otettu johtoineen pois ja uudet releet yms ostettu. Johtimet ja liittimet kunnostuksessa parasta aikaa.
    Pintamaalia tilattu koespray pullo Medium Turkoosi blue, mutta taitaa vaihtua siltikin. On vähän liian tumma.
    Ajateltiin kaksiväriseksi.
    1960 DeSoto Marine Turkoosi DT7475 ja katto Imperial 1963 Oyster White DT1219

    http://www.mopar1.us/chip/chips.html

    Kuva penkeistä
    http://www.leksanet.com/

    Tai
    [​IMG]

    Varaosa Valtsu 65 autom. ostettu josta riivin osia.
    Mutta siltikin vielä puuttuu se 65-66 automaatin oikea rattiputki
    ja kickdown vivut. ja leveä jarrupoljin
     
  12. leksa

    leksa Gearhead

    Valtsu projekti etenee hitaammin kuin täi tervassa. Mutta jotain tätä kautta saamiani osia on entrattu jo valmiimmaksi.

    Jarilta ostin kohtalaisen kuntoiset peltivanteet joissa stanssattuna olin 2/64 joten kuusnelosenhan ne on mitä hainkin.
    Hiekkapuhalsin ja maalasin eilen yhden jo valmiiksi
    [​IMG]


    Kuvia

    Soodaa tai hiekkaa
     
  13. jariha

    jariha Double Gearhead


    hyvältä näyttää :wink: ei maha olla kyllä luumun alkuperäiset vanteet ku se on suomessa jo rekattu 2/64 :eek:
     
  14. leksa

    leksa Gearhead

    Voishan ne Luumustakin olla, esmes silloin kesärenkaat myöhemmin haettuna. No mene ja tiedä.
    Hitaanlaista on meikäläisen edistyminen Kuvia Mutta pikkuhiljaa.

    Rompepuoti
     

Kerro tästä muillekin!