Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Re: Pätkiminen ja Tuneri

    Ei ole pakko, jos muistaa sen ennakoivan ajotavan talvella.
     
  2. timo.t

    timo.t Gearhead

    Moro,

    Hiukan ohi topicin, mutta sattusko kellään olemaan opusta mistä löytyy pitkän (~183") E-350 alustan varaosa numerot. Käsijarru vaijerin palaset on hakusassa.
     
  3. KKop

    KKop 3rd gear

    mulla on service DVD jossa näyttäisi olevan ainakin joitain osanumeroita. Jos kerrot vielä vuosimallin niin tulee varmasti oikeasta autosta. Lienee viisainta että tulostan ko. sivut pdf:ksi ja lähetän ne sitten sulle sähköpostilla.
     
  4. lep-1

    lep-1 1st gear

    Oon yrittäny ettiä service manuaalia tai workshop manuaalia netistä, mut ei oikeen onnista...

    Tarttis saada 2000 F350 crew cab pitkä lavasen kattokorkeus korotuksen katsastusta varten... siis pitäis saada tulostettu lappu.
    Ei kellään olis tietoa?

    Kiitos
     
  5. SamiL

    SamiL Gearhead

    Tuota tietoa ei noista kirjoista välttämättä löydy.
     
  6. SamiL

    SamiL Gearhead

    Vuosimallikin vaikuttaa asiaan.
     
  7. timo.t

    timo.t Gearhead

    -91 on auto.
     
  8. lettumika

    lettumika 1st gear

    Re: Pätkiminen ja Tuneri

    Suoraa vastausta ei varmaan ole. Omat kokemukseni viime talvesta Procomp xtream mud terrainit alla (myyjän mukaan erittäin hyvät talvirenkaat... paremmat kuin saman firman allterranit ... :eek: ). Tampere (jossa käyn töissä) ja tie 9 (Orivesi - Tampere) hyvin pärjäsi. Tie 66 orivesi-Ruovesi ennakoinnilla pärjäsi, mutta tarkka sai olla. Lyhempi reitti tien 338:n kautta oikeita talvirenkaita tuli ikävä. Samoin kun joutui kiskomaan ylämäkeen naapurin citikkaa ojasta tai ylämäkeen lähtemään paikaltaa lumisella pohjalla tyhjän hevostrailerin kanssa. 4 pyörää suti tyhjää. Vanhalla Hj-61:lla samasta paikasta lähdettiin ilman ongelmia hakkapeliitoilla :)
     
  9. asperiini

    asperiini Gearhead

    Suosittelen kunnon talvirenkaita.
    Nelivedolla kyllä nippa nappa pääsee eteenpäin mutta ei tämmöinen ajokunnossa about neljä tonnia painava möykky pysähdy jos ei oo yhtään pitoa. Nokian Hakkapeliitta ainakin toimii, mulla on semmoiset tossa Excursionissa.
     
  10. sasupe

    sasupe 1st gear

    Nasta on nasta. Jos paljon ajaa niin nastat talvelle.

    Ite ajanu takapotkulla ja Goodyear Wrangler SilentArmor nakeilla talvella. Aina sitä liikkeelle on päässy joka kelissä (manuaali poksi). Mutta sen pysähtymisen kans saa miettiä useamman puhelintolpan etukäteen. Kaupungissa jos pitäs sompailla ei jaksais. Mutta maalla pohojammaan lakeuksilla foordi laulaa talvellaki ilman nastaa :wink:
     
  11. moras

    moras 1st gear

    Minkälaisia vanteita / rengaskokoja olette käyttäneet? Onko Hakkapeliittaa noilla koilla ja painoilla?

    Pätkimiseen ehdotettiin EGR-venttiilin vaihtoa. kannattaako vaihtaa vai tulpata?
     
  12. lettumika

    lettumika 1st gear

    Mulle on tulossa Nokian Hakkapeliitta LT 265/75R16 119/116_8 Q
    Menee vielä 9" vanteelle. Eikä hintakaan ihan mahdoton, vähän yli 800e alle laitettuna.
     
  13. lep-1

    lep-1 1st gear

    Löysin owners guiden netistä. Siinä oli tarkkoja mittoja laveydestä, korkeudesta,
    akselivälistä yms. painot litratilavuudet öljylle jäähdytin nesteelle yms.

    https://www.fleet.ford.com/maintenance/ ... efault.asp

    Toivottavasti kelpaa katsastusinssille
     
  14. moras

    moras 1st gear

    Nyt mulla näyttäs olevan Goodyear Wrangler Duratrac LT 275/65R20. Pitänee tilata vanteen ameriikasta ja koittaa löytää renkaat tuohon kokoon.
     
  15. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Puuttuu diisselin tiedot jotka on omassa manuaalissaan.
    Ulkomitat jne. pitää kyllä paikkansa.
     
  16. lep-1

    lep-1 1st gear

    Juu niin puuttuu...
    Siinä huolto manuskassa on dieseliin huoltotietoja erikseen..
    Ei kyllä parempaakaan ole tiedossa... Eikä satu haskalokerossa olemaan alkuperäistä :D
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Meiksillä on 2001 owners manuaalit, myös dieselosa.

    Pitääpä käydä hanskiksella katsomassa löytyykö tarvittavia tietoja...

    Siis haussa neliovisen pitkälavasen vakio korkeus?
     
  18. lep-1

    lep-1 1st gear

    Joo 2000 vuotinen f350 4wd crew cab pitkällä lavalla.
    Kiitos jos sulta löytyy!
     
  19. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Tjaa millainen pitkälavanen?
    Takaveto single pyörillä, takaveto dually, neliveto single pyörillä vaiko nelikko dually? :)

    Takaveto single fillareilla 1964mm
    Takaveto dually 1976mm
    Nelikko single fillareilla 1957mm
    Nelikko dually 2031mm

    Muistakseni FX paketilla oleva on sitten vieläkin korkeampi. Tota tietoa ei ole muistaakseni manuaalissa ;)

    Ps. Löytyis uusi mattosarja F350 malliin eteen sekä taakse F350 tekstillä.
    Mattosarja musta ja teksti sininen. YV:llä saa kiinni. ;)
    [​IMG]
     
  20. lep-1

    lep-1 1st gear

    moro!

    nii single, neliveto
    laitan sulle yv:tä
     

Kerro tästä muillekin!