Buick 350 cid

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bluestone, 6.9.2011.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Arvoisat Buick tietäjät, olisi pari kysymystä vm 70 350 cid koneesta:

    - venttiiliohjurin kumit; tässä taitaa olla ihan oikeat tiivisteet venttiilin varsilla, ei pelkästään o-renkaat lukkojen alla. Noiden vaihto ilmeisesti onnistuu ns yläkautta kansia purkamatta; keinuvipuakselit pois, paineilmaa pyttyyn, lukot ja jouset pois ja tiivisteet vaihtoon. Vaatiiko mitään erikoistyökaluja? Jousen painamiseen tarvii jonkin työkalun, olisko jollain sellaista lainata joskus talven aikana vai onko vaikea esim tehdä itse?

    - kampuran taka stefa; ymmärsinkö oikein että tässä on vielä se "koiranpaska" tiiviste ...... ja sen vaihto ei onnistu muuten kuin kampuran poistamalla, vai voiko laakeripukin puoleisen vaihtaa erikseen??
    Ja mahtuuko öljypohjan irroittamaan kun kone on paikoillaan autossa (a-body)??
    Toivottavasti tuo koneen takapään vuoto olisi laatikosta, turbiiniin kaulan stefa, kun laatikon käytän tarkastuksessa kuitenkin...

    Yllämainittuihin liittyviä tietoja ja vinkkejä otetaan vastaan kunnioituksella... :D
     
  2. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Ihan ensimmäisenä näet kumpaa se öljyä se vuotaa,kun tökkäät sormen siihen lammikkoon ja katot onko se punaista.Jos on,se tulee lootasta.

    Toisekseen oli se kampuran stefa kumpaa mallia tahansa,on erittäin suositeltavaa ottaa akseli pois,ellet halua vaihtaa vaan puolikasta stefaa tai koiran paskaa.Voihan sen yläpuolisen puolikkaan yrittää ronkkia välistäkin,ja painaa uuden tilalle,mutta kohtalaisen epätoivosta hommaa.

    Ja pelkästään toisen puolikkaan vaihto on aika turhaa touhua,suurella tod.näköisyydellä jää kusemaan kuitenkin.
    Jos siellä on koiran paska,niin ko mottiin saa myös nykyaikaista stefaa,joten se sinne ehdottomasti.

    Ite nostaisin koko kattilan pois ja tiivistäisin sen pukissa purkaen.Ei mene tehdyt työtunnit hukkaan.Varsinkin kun sun pitää alkaa vielä kansiakin tekemään.
    Se nyhrääminen auton alla ja kikkailu konehuoneessa venttiilien ym.kanssa,vie enemmän aikaa ja vaivaa kuin motin nosto pukkiin.

    Mutta toiv.pääset pelkällä turbiiinin kaulan stefan vaihdolla :)
     
  3. Traveler

    Traveler 3rd gear

    Taitaa kaikissa 340-350 koneissa olla 2 osainen tiiviste. + että siinä on
    laakeripukin sivussa tiiviste, joka on myös mielenkiintoinen...
     
  4. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Mulle teki kaveri oldsiin sellasen vääntimen, että pystyy paikallaan jouset vaihtaan. Testattu ja toimii, eli sellasen pystyy kyllä tekeen.
     

Kerro tästä muillekin!