Miski hitsi ei tartu?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 4.5.2004.

  1. Scartman

    Scartman 1st gear

    Ihan vaan vielä että saattaa tuossa olla alunperinkin materiaalivirhe, kun kerran on murtunut. Omallekkin kohdalle kerran sattunut että sauma ei oikein onnistunut, näytti olevan pelkää hötöä siinä kohdassa, mihin hitsasin. Caminon rungossa edessä olevassa taitoksessa (etupyörän takana)oli sen verran heikko kohta että sai tehdä hieman töitä että sen sai asiallisesti korjattua.
     
  2. chev37

    chev37 1st gear

    Joo joskus vikakohtien reilu kylmähermoinen leikkaaminenkin on tarpeen.
     
  3. Pex

    Pex 1st gear

    Jos on paha paikka, niin toivottavasti ei mikään niin paha, että turvallisuudesta on kyse! Eli neuvoisin laittamaan rotevasti virtaa, ja langan syötön kohdalleen. Voisit treenata lattialla jalkoasennossa vastaavan paksuisiin aineisiin, niin löydät suht' koht' helposti säädöt kohdalleen. Jos on mustasta raudasta kyse, niin kyllä CO2-kaasullakin , ja silläpä nimenomaan saa migin sirittämään juuri niinkuin pitää.
    Jalometallithan vaatii jo toiset lääkkeet. Ja yleensä, jos hitsaussauma ei jää näkyviin, niin mielestäni hiominen on aika turhaa. Ja hieno, omin käsin kolvattu sauma on silmänilo!! :grin: :grin: :grin:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kannattaa tosiaan säätää arvot kohdalleen ensin jonkun vastaavan paksuisen materiaalin kanssa, kuin mitä aikoo hitsailla. Ja kannattaa vielä varmistaa, ettei siellä hitsauspistoolin päässä, langan suuttimen ja sen ulomman mikälie kaasun ohjaimen välissä ole paljoa rämmäleitä ja muuta roskaa, jotka estää kaasun vapaan virtauksen.
     

Kerro tästä muillekin!