Super Pro Street

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja panhead, 7.9.2011.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Mä vaan aattelin, että kohta ollaan taas vaatimassa uutta ryhmää, kun 6,9 lähtee alittumaan, mutta silti ei olla valmiita ajamaan pro modissa. :rotfl:
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    Se on varmaan Top Doorslammer sit seuraava ennen Pro Modia eli 6.0sek indeksillä.
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mitäs sinne tarttis muuttaa, jos ajais kasivitosella? Sais ainakin ahistaa sen mosan...
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mä luulen, et Latea ei noi viinahommat oikein kiinnosta, ainakaan sellaset mistä ei näkö lähde jos juo. Mut siihen moottoriin pitäis vaihtaa ainakin männät jos E85:lla ahtais, nyt kun peruspuristus on enemmän kuin 14:1.
     
  5. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Eipäs nyt mennä henkilökohtaisuuksiin...

    Laitetaanpa tähän vähän laskelmia: Tällä hetkellä moottori tuottaa noin 1.82hp/ci ja laskelmieni mukaan sillä ON MAHDOLLISTA päästä varttimaili 7.96s. Siis silloin ja vain silloin kun kaikki ankat ovat jonossa.

    Jos autoa ei muuteta mitenkään, vain tehoa lisätään, tarvitaan karvan yli 1100hp jotta päästään tuohon 7.5s indeksiin. Samalla teho/tilavuussuhteella moottorin koko olisi 605CID. Ei mahdotonta rakentaa, mutta paljon kalliimpaa...

    Kuvitellaan samaan syssyyn tehontarve 6.9s indeksille. Se olisi hieman alle 1600hp ja vaparimoottorin kooksi tulisi 866CID. Nyt maksaa niin että ei enää kiinnosta...

    JOS ahdettu metanoli sallittaisiin Outlawissa, tuon indeksiin tarvittavan tehomäärän voisi synnyttää ”helpommalla”, toisin sanoen moottoria ei tarvitse kierrättää tähtiin... Matalemmat kierrokset, pidemmät huoltovälit ja onnellisempi lompakko. That’s it!
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Periaatteesahan toi Top Doorslammer on ihan turha ryhmä, sillä sehän menee tasan tarkkaan pro modin päälle kuin voi vaan mennä, sen verran vähän Euroopassa on noita kutosen alituksia.
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    No käy kertoon ruotsalaisille, et lopettaa sen ajamisen kun se on kerran turha.
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Kenties se Ruotsin kalustomäärillä toimii, mutta Suomen kalustomäärillä on turha laittaa kahta käytännössä katsoen samanlaista ryhmää päällekkäin. Näyttää kyllä tuolla top doorslammerissa Ruotsissa kärkikuskit olevan pro modilla ajavia kavereita.
     
  9. jukka td-134

    jukka td-134 1st gear

    näinköhän ajelevat pro mod legaalisti td kisoja.on nääs aika paljon vapaammat säännöt :rotfl:
     
  10. joopa

    joopa 1st gear

    Luulenpa vahvasti että noita vitosen kerholaisia löytyy ens kaudelta hyvinkin 3-5 lisää,eikä olis yhtään ihmeellistä vaikka siellä olis turbo ja ilokaasu autojakin.Ja voipa hyvinkin olla että kun euroopan pro mod kerma on paikalla samaan aikaan huippu radalla ja kunnon olosuhteissa niin 6.0 vaaditaan kaavioon pääsyyn.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mitä katellu ni Top Doorslammerissa tosiaan aika paljon rajatummat säännöt kuin ProModissa. Ja kun kattelee ruottalaista kalustoa, niin siellä on nimenomaan top doorslammeriin tehtyjä vehkeitä ja jonkinverran "outdated" pro modeja, ei niinkään muoviluotiwannabe-vehkeitä kun ei rahkeet "oikeeseen" promodiin riitä. Ryhmän kalusto on mun mielestä näyttävämpää ja kiinnostavampaa kun "oikeessa" pro modissa.
     
  12. ere

    ere Gearhead

    K

    Hienosti tehty 17 kuskia, mitä luokkaa/luokkia ovat ajaneet?

    Etsin ruotsista sääntöjä mutta en oikein löytänyt. Saisko tänne linkin tai lyhennelmän siitä millaisia sääntöjä ehdotettiin?
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    No mitä mä oon käsittäny:

    -Oviautoille
    -6.9sek ryhmäindeksi
    -0.400 pro kuusi
    -Ei minimipainoja eikä moottorirajoituksia, paitsi nitrolla ei saa ajaa
    -Turvavarusteet vauhdin mukaan
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jos en ole käsittänyt väärin, niin nuo 17 ovat vain ilmoittaneet ryhmään kiinnostuksensa, eli heillä ei välttämättä vielä ole edes ryhmään sopivaa autoa saati että olisivat sitoutuneet siinä ajamaan?
    Ruotsin netissä olevat säännöt on ylipäätään tosi ylimalkasia, johtunee siitä, ettei touhu ole siellä keskitettyä kuten meillä vaan organisaatioita ja sääntöjä on läjäpäin? Mäkin olen ollut siellä lajittelemassa viimevuonna Super Pro Streetissä, tosin tietämättäni, eli kokemusta löytyy! :rotfl:
     
  15. panhead

    panhead 1st gear

    Juuri noin,miten triniemi kertoi.Lisää aiheesta www.superprostreet.se
    ja www.msdr.se.

    Kuskit ovat kokenutta kaartia,outlawista 11 teamiä(yks uusi auto),3 pro mod teamiä,2 comp team ja yksi street B team.Lukumäärä aika selkee osoitus et jarruttelu ei kiinnosta,halutaan ajaa tosissaan kilpaa.
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Meinaakko, ettei noi pro mod -tiimiläiset halua indeksiä alemmas ensi kaudella? :D
     
  17. panhead

    panhead 1st gear

    Meinaan.Asiasta juteltu heidän kanssa.Hyödyntävät hyvän testimahdollisuuden hyvällä radalla.300m testi veto ihan arvokasta tietoo
    PM koitoksiin.Eivät osallistu kisoihin joissa PM mukana.Tästä myös infottu
    FHRA ta.
    Ei tästä voi alkaa mitää indeksin kiristystä muutenkaan puuhaa,koska säännöt ovat ruotsista peräisin ja niitä noudatetaan.Toisin kuin esim OUTLAW
    jossa aina ollut epäselvää ja erimielisyyttä sääntöjen kansssa.
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei siinä SuperProStreetissä mis mä toissa vuonna ajoin ollu mitään indeksiä, ja sekin oli ruottissa. Siin oli muuten viel lyhyemmät säännöt. :rotfl:
    Mut siis vielä kysyisin, et millä "tasolla" noi nimeton listaan laitettu, eli onko toi vaan et haluan et tällanen ryhmä on olemassa vai et ajan siinä ens kesänä täyskauden?
     
  19. panhead

    panhead 1st gear

    Nimilistan teksti kuului:

    Super Pro Street
    Outlaw on jakautunut kahtia tasoltaan.Toivomme, että suomessa
    olisi ryhmä,jossa voisi heads up tyyppisesti ajaa kovempaa.
    Ruotsissa on ajettu pitkään ko ryhmää ja toivomme että fhra ottaa ryhmän mukaan kilpailuihinsa.
    Alla olevat kuljettajat SITOUTUVAT ajamaan ryhmässä.
    Ja 17 teamiä allekirjoitti tämän.

    Ainahan on mahdollista et jollain kalusto hajoaa tai jalka katkee.Nimilistaa katsoessa kuitenkin käy ilmi etteivät kaverit ole kyllä mitään haaveilijoita vaan ansioituneita kuljettajia jo vuosien takaa.Ei jännitä yhtään,et tuleeko autoja kisoihin.Veikkaan et on SM kisojen isoin ja seuratuin ryhmä toteutuessaan
     
  20. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

     

Kerro tästä muillekin!