Super Pro Street

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja panhead, 7.9.2011.

  1. panhead

    panhead 1st gear

    Jos seuraavana vkl on PM osakisa jossain,tuskin kukaan haluaa testaa kalustoaan SM osakisassa.Eli veikkaan et noi PM autot ajais 2-3 testi kisaa/kausi.Vaikka PM autot jäis pois,olisi ryhmä huomattavan suuri.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jännä nähä monta autoo on keväällä viivalla jos ryhmä hyväksytään! Kaikkee hyvää vaan tolle, mut pieni skeptisyys hiipii väkisinkin mieleen ku näit on kyl vuosien varrella nähty. Toivotaan et kerranki osoitetaan epäilykset vääriks!
     
  3. ere

    ere Gearhead

    m

    Vielä kysyn lähteekö 11 tänä vuonna vain OL ajaneita?
    vai onko noissa aiemmin lopettaneita?
    niitä jotka ajoivat muissakin ryhmissä tänä vuonna?
    Tänä kesänä pisteille ajoi OLssä 22kpl eli ilman uusia autoja jää 11kpl jos 11lähtee.

    Ymmärrän hyvin että ne jotka joutuu jarruttelemaan on siihen kyllästyneitä, ja toivon että uusi luokka tulee heille.

    Aika näyttäköön sit muuttaako loput perässä vai tuleeko paluupostia.
     
  4. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Jos ymmärsin oikein, tänä vuonna Outlawia ajaneista kymmenen on sitoutunut siirtymään uuteen ryhmään.
    Oma kantani selviää edellisestä tämän topikin kirjoituksestani, mutta se lienee oli listan kerääjälle selvää jo nimien keräyksen yhteydessä. Meiltä ei nimittäin edes kysytty! :argue:
     
  5. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Eipä multakaan paljoa kyselty...
     
  6. panhead

    panhead 1st gear

    Latelta täytyy pyytää anteeksi,kävin juttelemasta aiheesta sun mekatson kanssa,itse et ollut paikalla silloin.Tarkoitus oli et tulen myöhemmin juttelemaan,kun kilpurisi oli lähes naapurissa.Unohdin kuitenkin sen,kun piti tehdä kilpuria ja kerätä nimiä samaan aikaan.Kyse ei ollut muusta,kuin mun huonosta muistista.Anteeksi!

    Kaikilta muilta paikalla olevilta Outlaw kuskeilta kävin kysymässä mielipiteen.Lisäksi OL kokouksessa perustelin uuden ryhmän tarpeen ja kerroin nimilistasta joka on mun hallinnassa.Jos jonkun olen unohtanut,ei kyse ole väheksymisestä tms.

    Tämän kesän OL kuskeja on 8 kpl ja 2010 OL kuskeja 3 kpl+yksi OL/comp.
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eikä multakaan kysytty! :poff:
    Mut ei kyl oo tarviskaan, et sen suhteen; jos vanha OL jää henkiin eikä esimerkiks compin mahdollinen uudelleentulemine tosta vaikeudu niin tokkopaa kellään kilpailijalla mitään uutta ryhmää vastaankaan voi olla.

    Vähän asian ulkopuolelta, oiskohan syytä pikkasen tinkiä tuosta periaatteesta vähintään 10 sarjaan ennakkoilmottautuneen määrästä? Oletan meinaan et sen kanssa jossain vaiheessa tulee vaikeuksia useemmallakin ryhmällä ja ainakin se hyvin tehokkaasti estää noita paluita ja uusien ryhmien syntyä. Josko vaikka niin, et toi 10 olis edellytys SM-arvoon niissä missä moiosesta ajetaan, ja muissa vaikka viis ja ajettais sitte cuppina?
     
  8. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Panhead, ei herneitä nenään! Ymmärrän että unohdit ja "kuittailuni" pohjautuikin juuri tähän. No hard feelings! :D

    Vaikka oma paikkani on ensi kaudella Outlawissa, onnittelen silti uutta ryhmää ja toivotan onnea kaikille sinne siirtyneille.
     
  9. ere

    ere Gearhead

    b

    Multa kysyttiin ja sain sanoa mielipiteeni ihan kuin kuuluukin. Kiitos siitä.

    Jälkikäteen kyselen mielenkiinnosta asian etenemisen suhteen.

    Myöskin jottei ehdoitusta yhdistettäisi OL-luokkan ja kaikkiin sen aktiivikuskeihin ihan suoraan, kun se ei ole luokkaan jäämässä olevien ehdoitus, oli heitä sitten 3kpl, 11kpl tai 14kpl tai enemmän.

    En saivartele enempää.
     
  10. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Tätä keskustelua nyt kun seurataan varmaankin aika paljon niin ->
    Outlawia jatkavat voisivat kokoontua Tampereella Swapin yhteydessä kello 1100 niin kartoitetaan ensi vuoden tilanne, ketä miten missä jnejne :eek: :eek:
     
  11. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Jaaha...Koskas voisi ruveta maksamaan ilmoittautumis maksuja Super Pro Streetin sarjaan kaudelle 2012?:)
    Taitaisi olla toistakymmentä valmista maksajaa vaikka heti!


    Ville Haga.
     
  12. panhead

    panhead 1st gear

    Itseasiassa tein FHRA lle sähköpostilla tarjouksen ilmoittautumisesta,
    muutama päivä sitten. Jos huolivat meidät ryhmänä mukaan,ollaan valmiit maksamaan ilmoittautuminen.Vaikka heti.Tarkoituksena oli näyttää,että ollaan tosissaan.Heitin tarjouksen mietittäväksi,enkä varsinaisesti odottanutkaan vastausta.Annetaan pieni mietintä aika FHRAn porukalle :)

    Johtiksen kokous on 13.10 ja siellä käsitellään myös tää meidän SPS asia.
    Ei ole tietoa kumpaan suuntaan vaaka on kääntymässä,toivotaan parasta.
    Jos SPS ei toteudu,monelle teamille ei suomesta löydy ryhmää missä ajaa.
    Comp ei suomessa kuitenkaan 10 kuljettajaa kerää.Se on nähtty.

    t.Juha Räikkönen
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllähän Suomesta Compiin sopivia autoja löytyisi hyvinkin toistakymmentä, mutta omistajistahan se on kiinni, jos eivät halua kyseisessä ryhmässä kilpailla.
     
  14. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Putte osui asian ytimeen Compin suhteen. Ei taida olla Comppi vaihtoehtona kenelläkään niistä, jotka ovat nimensä kyseisen ryhmän puolesta papereihin pistäneet.


    Ville Haga.
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ihan hieno idea tämä SPS jos se ei tapa samalla Ollää. Silti mä ihmettelen, että miksei sitten voi ajaa TDtä ta PMmää 6.0 indexillä jos pääasia on, että saa ajaa kaasu pohjassa. Ettei vaan poiijaat yritä löytää itselleen ja autolleen sopivaa ryhmää, jossa vois pärjätä. Vaikka näin oliskin niin mulle toi on ihan sama. Mä en tommosella muovipulkalla tuu koskaan ajamaan. Kovaa ajaminen on tietysti just sitä mitä mäkin haluan kokea ja nähdä, mutta tehdä nyt ryhmiä kilpailijoille ryhmien väliin vaan siksi, ettei voi jaa ryhmissä jotka on jo olemassa. Ei mahdu mun kaaliin. Mutku siinä on pitkä se kuusikin ja kaikki.....

    Eli kannatan ryhmää, jos se ei tapa OLlää joka on jo hieno ryhmä. Pahoin vaan pelkään, että näin loppujenlopuksi käy :-?
     
  16. triniemi

    triniemi Gearhead

    Esim. Jussin Cobalt menee nyt jotain 7.2-7.3 täysillä. Kyllä mun mielestä silloin paljon hankalampi pärjätä 6.9 indeksillä kuin 7.5 indeksillä.
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Miten se sitten eroaa vaikka 6.0 indexin omaavista ryhmistä. Siellä kun sais ne PROMODITkin ajaa täysillä maaliin saakka ilman jarruttelua. Miksei siis siirrytä suoraan sellaseen luokkaan, missä kaikki saa ajaa täysillä. Nythän toi 6.9 sopii vaan tietyille kuskeille ja autoille. Joku muu joutuu taas jarruttelemaan :rotfl:

    Ei sillä, että tää mua mitenkään koskisi. Kunhan vaan ihmettelen kun halutaan itse ajaa "täysillä" kaasu pohjassa, mutta odotetaan, että viereisellä radalla kaveri jarruttelee. Esim COMPissa molemmat saa vetää kaasu pohjassa maaliin. Ai niin se pitkä kuusi.... :poff:
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    Indeksien kysessä ollessa on kyse aina rahasta. 6.9 on ajateltu sellaseksi indeksiksi, että siihen riittää resursseja tarpeeksi monella, että ryhmän voi ajaa.
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kyllä mä sen tajuan. Älä epäile sitä yhtään. Kyse onkin kliseisestä ajatuksesta, jossa halutaan päästä 7.50 indexistä eroon kun joutuu itse jarruttelemaan, mutta vaaditaan, että ainakin teoriassa 6.0 kulkevat kuskit autoineen jarruttavat siihen haluttuun 6.90 indexiin. Miksi siis vaaditaan itselle lisää oikeutta ajaa kovempaa ja vaaditaan jotakuta muuta silti jarruttelemaan. Jos halu on ajaa täysillä lähdöstä maaliin, niin miksei se koske kaikkia kilpailijoita. COMPissahan tota ongelmaa ei ole. Muuta kun se pitkä kuusi.... :rotfl:
     
  20. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kaikki varmaan osaa lukea säännöt ja tulevat ihan vapaaehtoisesti ajamaan ilman vaatimuksia. Tai pysyvät kotona.
     

Kerro tästä muillekin!