Pony EXpress Hirsilä Racing

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Ralliperuna, 7.1.2011.

  1. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Talviajopäivistä oli Spinnerissä hieno kahden sivun juttu. :D
    Viikko tästä tuli Mustangilla edustettua omaa seuraa Umberto JM kisassa ajamalla radanavaus lippuautoa.
    Talvikausi 2010 on päätetty, ja HotRod & Rock show oli seuraava etappi --> http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =43&t=9075
    Auto kävi HHP.llä "hoidossa" jossa sai eteensä coil-over setin 400-jousilla, sekä tulevaa koitosta varten silmäleikkauksen. Alkukesän kisailua varten Lautamäki-motorsportilta hommattiin 17" x 9" sliksit, jotka pujoteltiin Cobran 8" vanteille. Uusi etupuskuri tuli Aholan korjaamosta, joka löytyy tätä nykyä myös yhteistyökumppaneiden listalta !! Nyt kelpaa lähteä myös pohjoisen kilvoitteluihin. Puskuri vedettiin väriin 9-tien autossa torstai iltana, jossa myös tehtiin maalipinnan myllytys ja rengastyöt. Perjantai iltana lähtö kohti Pirkkahallia pikkaisen meinasi viivästyä, mutta näyttelyyn päästiin ja viimeiset viimeistelyt ja puskurin asennus ja viihdekeskus pyörittämään motorporttia. Vk.loppu meni osastolla oikein rattoisesti tuttuja morjenstellen ja autoa esitellen kiinnostuneille. Melkoista positiivista pr-työtä tuli tiimille vk.lopun aikana, tästä on taas astetta helpompi ponnistaa eteenpäin kohti seuraavaa kesäkauden aloittavaa kilpailua Tammisaaren asvaltti sprinttiä 24.4.2010 http://www.etmkua.fi/ Mepä emme olekaan kisassa ainoa USA-autoilijat, mukana myös samassa luokassa Pontiac Fiero (tosin Volvon tekniikalla)
     
  2. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    24.4.2011 Tammisaari sprint. Sprint seikkailuita osa IV.
    Reissuun lähdettiin jo lauvantaiaamuna pitkän siirtymän takia. Mukaan pakattiin normaali rallin huoltokamat, ei niinkään kilpuria varten vaan tarraviritettyä STW.tä silmälläpitäen. Lämmin päivä näytti aiheuttavan veturille pienoista lämmön nousua, mutta pysyvän alle hälyyttävän kun ajeli kiltisti 80-90 nopeuksia. Olihan tiedossa pelkkää alamäkeä koska Orivesi on öpaut 100m korkeammalla kuin Tammisaari.
    Lohjalle asti päästiin notkeasti, kunnes posahti ja höyrypilvi nousi nokkapellin alta. Ylävesiletku oli päättänyt päivänsä. Mukana ei tietenkään varaletkua, vain kannukaupalla vettä. Vieressä ollut soramonttu kiilsi tyhjänä, ei yhtään romuautoa ?!?! Siispä yhteyttä paikalliseen kaveriin, jospa löytyisi apua, kun letkun tarve on suuri. Tämä on jo palvelua! Sälli kiitää paikalle naaruriltaan anastamalla autolla mukanaan matkahuollon säkki täynnä letkun pätkiä. Leikkaa-liimaa-askartele, ja uusi mallia USSR ylävesiletku on valmis kahdella jatkolla.
    Matka jatkui ja kisapaikalle päästiin. Kilpuri saatiin kisakatsastettua jo lauvantai-iltana sekä varailtua huoltopilttuu , jonka jälkeen etsimään majoitusta Tammisaaresta. Hotelli löytyikin aivan kylän keskeltä, yksikerroksinen -60 luvulla rakennettu, alkuperäisessä kunnossa oleva retromajoitus. Seinät paperinohuet, sängyt varmasti sieltä rakennus vuodelta, terassilla oli kylmä, kaikki molottaa vasenkätistä… Perseestä. Vastaanottoneiti oli kuin blondi suoraan hallivuurin elokuvista ”swiidish eks stuudentti” Kysy mitä vaan, vastaus oli ”JÅÅÅ ?!?”
    Sunnuntaiaamun raivokkaan aamupalan jälkeen takaisin kisapaikalle ilmoittautumaan ja kävellen kisareittiä läpi, koska munamankeli ei tällä kertaa mahtunut mukaan matkaan. Öljytynnyreistä tulevat shikaanit eivät olleet vielä paikoillaan, eivätkä olleet ilmestyneet paikoilleen vielä juuri ennen kuljettajakokoustakaan. Nooh, eiköhän ne sieltä vastaan tule kisassa. Paikalla oli vapaaehtoinen punnitus, johon totta kai piti musse taluttaa. Kokonaistulos 1406kg, hiukka olisi tasotettavaa, kun etupäähän 827kg ja takapäähän 578kg.
    Ensimmäinen kierros tuli ajettua rataa ja renkaita tunnustellen, olihan reeniä takana takana slikseillä kokonaista 0m. Edelle lähtenyt Escort oli poistunut maisemaan ja tuplakeltaisten lippujen takia sain uusinta kierroksen. Nyt tuli jo jarrutuspaikkoja säädettyä lähemmäs oikeaa paikkaa ja ajasta lähti sekunti pois. Viimeinen kierros tulikin sitten ajettua jo täysillä, mitä nyt yhtä vaihtomissiä ja parissa kohtaa liian aikaista jarrutusta lukuun ottamatta tuntui menevän kohdalleen. Ajasta lähti taas sekunti pois. Luokkakärkeen, niihin oikeisiin kilpureihin, jäi matkaa 12sek, mutta jäipähän yksi pemari taakse.
    Mitäköhän tästä taas opittiin?
    1. 9” sliksit pitää kuin tauti! Niitä ei saa luistamaan millään.
    2. Mustangin vakiotehoilla ei tee mitään! Tarttee lisää, ja paljon.
    3. Rantahurrien puheesta ymmärrä mitn!
    4. FIA.n asbestikalsarit estivät palamisen! Emäntä sen sijaan kärähti punaiseksi.
    Kotimatkalle lähdettiin siihen loppumattomaan ylämäkeen. Linnatuulessa pysähdyttiin tankkaamaan ja tarkisteleen STW.n neste tilanne. Flektien pyöriessä huomasin, ettei ilma liiku mihinkään...? Joku edellisistä omistaja oli asentanut puhaltimet syylärin molemmin puolin ja laittanut puhaltamaan ne toisiaan vastaan. Nerokasta! Kummasti rupesi lämmöt pysymään kurissa, kun vaihtoi toisen napaisuuden. Taidan kumminkin laittaa jossain vaiheessa alumiinisyylärin hoitamaan jäähdytystä keskikesän helteitä ajatellen. In-car kuvauksia tulossa.
    http://www.j-rallypics.com/pic.php?id=37851
    http://www.youtube.com/watch?v=hXiVYvETeE4
     
  3. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

  4. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Eipä ole lankkukyljellä ajelu kallista. Eilen LTD.llä pikkureissu pohjoiseen xxxkm ja tankillisella 640km / 64 litraa dieseliä!! Matkavauhti taisi olla kohdallaan kun googlemapsin kertoma matkaan menevä aika piti paikkansa, vaikka pidettiin pari kahvipaussia ja pitkä ruokatunti... :odroll:
    Kilpuri kävi jarrupenkissä, kumma kun ei kisoissa pärjää?
    180hp / 340nm / 1400kg :cry:
     
  5. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    STW.stä poiki vaihdelaatikko, ja hätäpäissäni tyrkkäsin sen myyntiin. Löytyy tuolta MYYDÄÄN osastolta jos joku tuntee omistamisen paloa pitkäkattoa kohtaan.
    Kilpuriin on keritty tyrkkään takapäähän putki-tukivarret, unibaleilla ja vieraileva tähti kävi ajamassa sen sitten paaliin Mänttä sprintissä. Eipä nämä lainassa parane, siispä keskitynkin tästä eteenpäin itse laitteen kiusaamiseen puitten välissä. Seuraava koitos heti juhannuksen jälkeen 3.7.2011 Jalasjärvi sprint. Se olisikin sitten ensimmäinen sorasprint tällä laitteella... :eek:

    Mänttä sprintin In-car kuvaukset, kuljettaja /matkustaja Sami Maalismaa:
    Kierros #1 --> http://www.youtube.com/watch?v=D4GK12RHv7U
    Kierros #2 --> http://www.youtube.com/watch?v=Mqu4oIW9EIc
     
  6. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Niin se sitten vihdoinkin koitti se päivä, kun pääsee koeponnistaan Mustangia soralle. Tätä on odotettu yli kymmenen vuotta!!! Näin niillä haaveilla on tapana toteutua, kun on riittävästi tahtoa toteuttaa unelmaa.
    Matkaan lähdettiin intoa puhkuen jo lauantaina, ja lievää jännitystä oli jo tässä vaiheessa aistittavissa. Olihan edellisestä sorarypistyksestä aikaa jo 1½ vuotta, (Anglialla) ja Mustangia oli koeponnistettu alustamuutoksien ja sorapyörien jälkeen normaalin 0-metriä. Itse pääsin puikottamaan tulevaa majoitustamme Cutteria, tuota kokenutta matkaajaa muusikkopiireissä paremmin tunnettuna nimellä: ”Banaania”, koska muilla C-kortin omaavilla kuljettajilla oli sukkalaatikon järjestelypäivät menossa kotisulkeisissa.

    Paikanpäälle päästyämme suoritettiin normaalit leirinpystyttäjäjäiset, siittä sitten tekemään kylälle ruokatäydennyksiä, vierailuyritys paikalliselle V8-tallille johon oli jo hyvissä ajoin tehty virka-apupyyntö mahdollista vauriota varten. Tallin väki oli kumminkin humppaamassa Alastaron nitro-kisoissa joten eväät leiriin ja suunta kohti kylän uimarantaa. Kylän päälle nouseva ukkosrintama keskeytti taiteellisen kuviokellunnan, eikä ollut muuta mahdollisuutta kuin lähteä takaisin leiriin nauttimaan Cutterin lämmöstä jota olikin jo noussut sisämittariin +40. Yöllä sitten iskikin vilu, kun lämpötila tipahti lähelle +15-astetta.

    Seuraava aamu oli kuin lapsuuden jouluaatto, tänään se tapahtuu !!!
    Ensimmäiselle kierrokselle ei ollut sen enempää hiottu taktiikkaa, oli vain tarkoitus hakea tuntumaa uuteen alustaan, renkaisiin ja yleensä koko mahdottoman yhtälön toteuttamiseen. Kesken keskittymismeditoinnin, juuri ennen lähtöviivaa kumartui syvään kaksimetrisillä säärillä varustettu brunette avonaisessa kaula-aukolla kauppaamaan kisakoostetta, elämäni nopeimmat kaupat. ”Haluaisitko…?” ”KYLLÄ !!!” Siinä kerkisi unohtua alkuperäinen strategia lähteä kakkosvaihteella viivalta, ja ykkönenhän siellä oli pesässä, kun valot antoivat lähtöluvan. Heti lähdön jälkeen sorvaamaan kakkosta sisään, ja vetoa ei ole…????? Mielessä vilahtaa Kankaapää rallin –vaihdekeppi- kädessä- dejavuu. Olisko kolmosta? LÖYTYI! Ja vetoja, kakkonen oli siis pois pelistä joten kierros läpi vain isoilla vaihteilla. Jarrutukset meni aivan mönkään, ajo meni täysin pumppailuksi ja ”mummoa kirkkoon” cruisailuksi. Kahteen otteeseen tosin pääsi jo syöttään viitos vaihteella, varsinkin viimeisessä rypistyksessä ennen maalia. Juuri ennen maalia oli viitos vaihteella kaikki mitä Mustang pystyi tarjoilemaan, siten viimeiseen mutkaan iski uskon puute ja jarrun kautta neloselle joka ei sitten heti mennytkään sisään. Sekunnin murto-osan ajan mielessä vilahti viimevuotinen bimmerin kuva korinvaihto poistumisesta Suomalaiseen luontoon samaisessa mutkassa. Oikea vaihde löysi kolonsa ja pelastava veto päällä viimeinen mutka läpi. Parin sadan metrin päässä maalista oli pakollinen stop, josta luonnollisesti liikkeelle ykkösvaihteella. Kaikki hyvin siihen asti kunnes piti vaihtaa isommalle, ei vaihdu vaihde!! #%¤&/€@£$ !!!! Ykkönen on ja pysyy pesässä teki mitä tahansa. Tiukkaa analyysiä, mikä siellä nyt on pettänyt ajellessa hiljaa paluu tietä takaisin varikolle. Auto pilttuuseen ja vaihdekeppiä irti vauhdilla. Samalla hetkellä kun shifteri oli kädessä, löytyi vian aiheuttaja, ja se syy piteli keppiä kädessään. Jo viime talvena piti laittaa kepille stoppari takapäähän, edessä se jo olikin. Oli sitten jäänyt laittamatta… Ykkös/kakkos vaihteen siirtäjästä oli todennäköisesti sokka poikki, muut vaihteet kyllä toimisivat jos vaan saisi ykkösen pois päältä. Auto ilmaan pukeille ja huolto syöksyy auton alle yrittämään mahdotonta, vaihde pois päältä öljyropun reijästä. Muuten hyvä, mutta sieltä ei päässyt kuin pakin siirtäjän luo. Toinen kierros tekee lähtöään, joten ainoa vaihtoehto oli mennä kilpailutoimistoon tekemään keskeytys ilmoitus. Järjestäkin tuntui olevan kovin pahoillaan tapahtuneesta. Nyt sitä –virka-apu –korttia tarvittiin. Tallin väkeä oli kisassa järkkäreinä, ja Ellu mateli hienon Camaron perässä Mustangin tallille odottamaan maanantaita ja kyytiä kotiin nosturille.

    Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Laatikko oli lattialla tiistai ammuna, josta suoraan kuljettamaan Ikaalisiin hoitoon. Luvattiin kuukauden päästä kuntoon lomien takia.
    In-car videoo tulossa…
    Niin ja STW sai uuden laatikon, jota pääsi jo koeponnistaan auto-slaalomissa vk.loppuna natikoissa.
    http://tulilanka.pic.fi/kuvat/Others/Fo ... C_1592.jpg
     
  7. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Vaihteistossa on vikana 1-2 haarukan selctor plate on kahdessa osassa. Eli juuri se minkä kautta siirtäjän tappi haarukkaa liikuttaa ja vaihde oli näin ollen jäänyt ykköselle. Tilattu uudet osat, kunhan saapuvat niin pääsee laulu jatkumaan.
    Varoitus: Seuraava kuvatallenne sisältää pumppailua, jarruttelua ja amatöörimäistä liikehdintää... :oops: :wc:
    http://www.youtube.com/watch?v=j2rdPUIZ0FQ
     
  8. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Maanantaina tuli puhelinsoitto Ikaalisista HHP.lta, vaihdelaatikon osat ovat saapuneet. Tiedossa oli kumminkin tiukka työviikko, ja ensimmäinen mahdollisuus noutaa laatikkoa olisi torstai ilta, johon Harri lupasikin lootan kuntoon. Torstai iltana lootan haku reissulta kotiutumisen jälkeen piti ruveta heti sovittaan sitä paikoilleen, olihan aikaa todella rajallisesti. Siinä yksin illan tummuessa sain ähellettyä laatikon huulille, ja saman tien tajusin jotain puuttuvan. Kytkinhaarukka ja painelaakeri oli jääny pois välistä. Tossut ympäri, valot pois ja sisälle katteleen A-studion uusintoja.

    Perjantai iltapäivästä apuun riensi pari kaveria. Tällä iskuryhmällä saatiin kilpuri pajotettua koeajokuntoon ilta kasiin mennessä. Vaihdelaatikon takakannake vaati ”pientä” muokkausta, että saatiin vanhemman mallin uretaani tyyny paikoilleen. Tämän laatikko remontin yhteydessä alustasta lähti romukoppaan 2kg 650g rautaa, joka ei vaikuta yhtään mihinkään. Koeajolenkki omalla osoitti laatikon toimivan paremmin kuin koskaan, eikä jäljistä päätellen lukon toiminnassakaan mitään vikaa ole.

    Lauantai aamuna kisapaikalle päästyämme kierto varikolle oli traileri parkin kautta. Järkkäreillä oli hymy niin komiaa ja leviätä että hätänen olis luullu olevansa pohjanmaalla. Huoltoparkissa jopa järkkärit tuli avustaan pressujen levittelyssä autojen alle. Kiinnostuneita kalustosta riitti meidän pilttuussa koko aamun ajan, ja renkaita potkittiin urakalla tauota. Jälki ilmoittautuminen toimistossa, joka ei olisi sujunut notkeasti, ellei itse olisi tiennyt miten se tehdään, järjestäjä ei ollut ihan kartalla mitä pitää tehdä. Huolto jäi paikalle päivystämään katsastusta kun itse pääsi suorittamaan sen urheilu osuuden, eli fillarilla survomaan reittiä läpi.

    Ensimmäiselle kierrokselle lähdettiin tiukassa ohjeistuksessa: ”LÄHDET SITTEN KAKKOSELLA !!!” Viivalla valojen vaihtumista päätin ottaa lähdön varmanpäälle isoilla kierroksilla, etten vaan tumppaa konetta. Valot vaihtui, kytkin ylös ja talla lattiaan. Takapää porautuu isämaahan mutta auto ei lähde etenemään kuin pienen viiveen jälkeen, talla edelleen tekee tuttavuutta pohjapellin kanssa ja matka jatkuu kiemurrellen. Parin ensimmäisen mutkan jälkeen oli hyvinkin selvää että nyt on liukasta. Tuttavuus autolla soraan on jäänyt vähäiseksi joten arastelin vetää mutkiin nelosella, luottoa rupeaa löytymään radan puolivälissä jossa kaksi peräkkäistä vasuria pystyy ajamaan yhtenä mutkana, jos vauhti ja linja on kohdallaan. Pitihän sitä tietenkin lähteä kokeilemaan, nelosella koppa vinoon ja vedolla mutkaan. Ompa huima paikka mietin, samalla kun takarengas töksähti ulkopuolen penkkaan. Kierros kunnialla maaliin, ja siittä pitkää siirtymää moottorikelkka uraa pitkin takaisin varikolle.

    Nyt oli hyvä whiilis autosta, helppo ajaa ja toimii nikottelematta. Takajarrujen muutos ei ollut vieläkään riittävä, kovissa jarrutuksissa ne eivät tee riittävästi töitä vaan keula haluaa edelleen muuttua kelkaksi liian aikaisin.
    Vilkaisu tulostaululle veti entisestään suupieliä ylöspäin. Luokkatulos 9. (16 kuskia) ja junnujen yleiskisassa puolivälissä. Toiselle kierrokselle siis lähdettiin uudella strategialla.

    Toisen kerran lähtöviivalle lähdettäessä kuului varikkopaikalta vielä perään: ”LÄHE SITTEN KAKKOSELLA !!!” Viivalta irti niin kuin liikennevaloista olisi lähtenyt, auto olikin näin heti valon sammuttua liikkeellä ja isompaa sai tyrkätä melkein heti perään, kun kiemurtelu jäi pois. Nelosta pesään ja tällä mentiinkin jo pitkälle. Kaksi kertaa pääsi tyrkkään jo viitosellakin. Ainoa tilanne oli yhdessä kireässä oikeassa, joka tiedettiin entuudestaan muuta tietä liukkaammaksi. Piti laittaa neloselta kolmoselle heti jarrutuksessa, mutta näppihäiriö pistikin vitosen. Mustangi lopettaa muuten heti kääntymisen jos veto loppuu… Tiellä pysyttiin, mutta ulkolaitoja mentiin. Maalissa oli jo voittaja olo. Aika oli varmasti parantunut, ja muutamaa B-junnu mokaa lukuun ottamatta oli yritys ollut kohtalaista ja vielä varman puolella ilman riskejä.

    Aika siis parani kolme sekuntia, mutta sijoitus tippui samalla kolme sijaa. Eroa luokkakärkeen jäi 15sek. mutta jäipähän viisi kovaa kilpuria selän taakse, eikä erot edessä oleviin niin kauheita ollut. Yrityksen jos nostaa pitkälle riskirajalle voi ajasta saada öpaut 5sek. pois. Tuote kehitys siis saa jatkua.

    Vireoo penkalta: http://www.youtube.com/watch?v=QZurHJbc4O0
     
  9. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

  10. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    No niin, hyvinhän se näkyy Asutusalueentie taittuvan Hopallakin...
     
  11. arrakis

    arrakis 1st gear

    Tais olla ukolla aika makiat fiilikset , kun maalilinjan ylitit! :wink: Ainakin hihkaisu oli siihen malliin, että aikas hyvin meni.

    Melkoinen soratieden kunkku äijä on. Huimaa kyytiä vedät. Iso hatunnosto. :D

    Mitähän tästä vielä tulee, kun saat muutaman kisan vielä plakkariin? :eek:

    Mitä laatikolle muuten tehtiin? Oliko ihan vaan korjaus, vai kenties muutakin?
     
  12. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Laatikossa oli selektor plate poikki. Muuten oli hyvässä kunnossa, niin ei tarvinnu koskee enempää.
    Vhiilikset oli kyllä... :rotfl: !!! Lujempaa tarttis mennä ja paljon. Auto ei vaan ole vielä siinä kuosissa että pystyis uhitteleen kärkiukoille, ...edes junnuissa. :oops: Onneksi verottaja palauttaa lainaamansa varat piakkoin takaisin, niin ensi kaudelle on rutkasti uusia vauhtiosia tiedossa.
     
  13. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Tuolla Ruovedellä tuli ajettua täysin samalla radalla 2008 kaverin n-ryhmän RS2000 Escortilla. Elämäni ensimmäinen kisa soralla etuvetosella eikä autoa päässy testaan metriäkään. Ajo oli siis todella varovaista ettei vaan tule vaurioita. Nyt kun kaivelin vanhat ajat esiin, oli Escortilla ajettu aika 4-sek. nopeempi kuin Mustangilla... :oops:
    Jotain tarttis tehdä, ja paljon!

    Nyt kumminkin lähdetään hakemaan lisää kisakokemusta Mustangista Parkanon SM-sprinttiin ens lauantaina.
    Teamille on syntymässä omat kotisivut, joita voi käydä kurkkimassa -->
    http://www.ponyexpress.fi/
     
  14. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Parkanon SM sprint 8.10.2011

    in-car kuvaukset:
    kierros 1 --> http://www.youtube.com/watch?v=UGFPluuZ1Hs
    kierros 2 --> http://www.youtube.com/watch?v=8xUdaHCBWTo

    Kauden päättävä kisa kurvailtiin Parkanossa uudella radalla. Tietä on ajettu ralleissa mutta ei vielä koskaan kilpaa tähän suuntaan. Haaveissa oli ajaa kilpuri pelipaikoille, mutta näkemyseroavuudet tullivirkailijan kanssa hidastivat voimakkaasti harrastusta, joten 9-tienauto hoiti hienosti nopealla varoitusajalla kuljetuskaluston kisaan. Myös alkuperäinen suunnitelma päästä ajamaan etuauto- hommia kisaan olivat kariutuneet sekundäärisen pieneen lisenssiin. Täytyy koittaa ladata kortille lisää plussapisteitä…
    Paikalla oli myös Ruovedellä maapallon runtelemaksi jäänyt Datsunikin. Pojat oli pistäny kunnolla pajottaen autoa kuntoon, eikä tien ulkopuolisen liikennöinnin jättämiä jälkiä ollut enää havaittavissa.

    Ensimmäiselle kierrokselle oli lähtö asvaltilta, josta parinsadan metrin jälkeen taitettiin soralle. Ensimmäiseen soramutkaan tuli ajettua varmuuden vuoksi kolme mutkaa, oli taas sen verran hanskat sekaisin. Heti alkuun tuli hyvinkin selväksi että nyt on todella liukasta. Tiehän oli todella kovavauhtinen ja reittiä ympäri pyöräillessä löytyi heti kaksi selvää toiminta paikkaa jossa varmasti tultaisiin näkemään kori muotoilua nopeammin kuin Boydin pajalla aikoinaan. Juuri näissä sitten rytisikin, pahin oli viimeinen maalimutka, joka kutsui neljä taistelijaa tilailemaan uutta koria sotaratsuihinsa. Paikasta vaikean ajettavan teki tien huima liukkaus sekä keskellä mutkaa oleva keventävä nööli. Itsekin tuli tuohon ajettua tien täydeltä vaikka varmanpäälle ajattelin vetää, onneksi. Reitin varressa oli ollut myös tutka mittaamassa nopeuksia. Mustang kirmasi tuohon kohtaa 160km/h, joka oli vertailukelvollinen tulos kanssa kurvailijoihin, vaikka vielä jatkoikin kiihtymistä mittauspisteen jälkeen.
    Tauolla sai kuulla mielenkiintoisia kommentteja meidän erikoisesta kalustosta, tasan kaikki olivat positiivisia! Tosin lasten suusta se totuus kuullaan. Pari pikku killiä oli kommentoinut penkalla Mustangin mentyä ohi kovaan ääneen, että ei noin isolla autolla voi ajaa, toihan on isompi kuin Volvo!! Suonenjokelainen mies tuli varikolla juttusille, kyselemään oliko kilpuri lähtöisin heidän kyliltään. Tilitys kilpurista oli katkeran koomista: ”Oon aina haaveillu Mustangista, sitten jotkut ajaa täällä sellaisella kilpaa. Se on niin väärin.” Yrittipä eräskin herrasmies vaihtaa poikansa Corollaa Ellun avoon…

    Toiselle kierrokselle lähdettiin selvällä strategialla ja edellisen kierroksen virheistä opiksi ottaneena. Pitoa oli tullut vähän lisää, mutta kuski ei tuntunut toimivan odotetulla tavalla. Jäikö ravistus ennen käyttöä tekemättä, vai oliko illalla häämöttävät kekkerit päällimmäisenä mielessä. Jarrutukset meni täysin pieleen, perinteinen neloselta-kolmoselle vaihto osoittautui taas vitoseksi ja turhia nosteluita oli monta. Sekunteja menetettiin törttöilyyn, mutta onneksi meidän kisailu ei perustu verenmaku suussa ajamiseen ja kierroksen jälkeen oli taas voittaja whiilis vaikka tutulle Datsunille tulikin hävittyä pari sekuntia. Aika parani parilla sekunnilla, ja tuloksissa jäi luokassa 3 kuskia taakse.

    Kaiken kaikkiaan hienosti järjestetty kilpailu, hienolla tiellä. Erityinen kiitos järjestäjälle traktorin muna shikaanien puutteesta! Niitä ei jäänyt kukaan kaipaamaan, vauhtia saa / pitääkin olla kisoissa. Meidän seuraava ponnistus piti olla messukeskuksessa 26 - 27.11.2011 VM-motorsport show, mutta kyseinen näyttely on peruttu. Siispä tammikuussa touhuamme aivan jotain muuta...
     
  15. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Paljon kerinnyt tapahtua sitten Parkanon jälkeen, kaiken materiaalin löytyy www.ponyexpress.fi sivuilta. Nyt on keritty ajaa jo kaksi harrasteralli.ry;n rallikilpailuakin. 8)
    Pistetäänpä tännekin tälläinen tarjous:

    Vuokrataan kartalukijan paikka seuraavaan harrasteralliin: Lieksa 25.8.2012

    Eniten tarjonnut pääsee kartturoimaan koko kilpailun lähdöstä maaliin, tai niin pitkälle kuin lähdöstä päästään...
    Kalustona Ford Mustang GTS -96 ja edellisien kisojen menoa voi käydä vakoilemassa --> http://www.ponyexpress.fi/index.php?p=videot

    Vuokralaisen ei tarvitse kuin saapua kisapaikalle, tai hypätä kyytiin Orivedeltä, team Pony Express hoitaa kaiken muun. Ainoastaan ajokortti on matkustajalla pakollinen. (ja se on oltava mukana...)
    Ajovarusteet, kuljetus, evästys kisapaikalla kuuluu hintaan.

    Tällä hetkellä voittava tarjous on: 250€
    (nimeä ei paljasteta)

    Tarjoukset sähköpostiin:
    team (ÄT) ponyexpress.fi
    PUH:04-00-74-79-74
     
  16. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Siinähän on elämysmatka... :wink:
     
  17. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Korkein tarjous tällähetkellä 250€.
    Hintaan kuuluu nyt myös majoitus paikanpäällä pe-su kesämökkillä.
     

Kerro tästä muillekin!