Duramax Silverado GM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. mke77

    mke77 Gearhead

    saakos näistä "hyppyjohdolla" luettuu abs:ää ja??

    tänään kokeilin meitin autocom:illa mut se ei ossaa lukea kuin moottori-osion??

    kaverilla o piccari ja mulla toi subbe, ja molemmilla samaa vaivaa et "mielivaltaisesti" syttyy abs-valo ja sammuttamalla auton saa kuitattuu pois palamasta, kunnes taas jossain välis syttyy
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

  3. supo1340

    supo1340 Gearhead

    Duramax'in öljynpaine

    No niin, löytyihän se vika viimeimkin kun aikansa etsii. 4. sylinterin männän alla oleva öljy "sprayeri" (suutin) löytyi öljypohjasta. Tämän veijarin kiinnitys banjopultti on jostain syystä löystynyt ja pyörinyt auki. 2,5 mm reijän sijasta siellä on 10mm reikä. Siitä öljynpaineen romahdus moottorin lämmettyä täyslämpöseks. Täytyy vielä tutkia syytä miks näin on päässyt käymään.
     
  4. supo1340

    supo1340 Gearhead

    Jokaisen männän kohdalla lohkossa on öljysuutin josta öljy suihkutetaan männän alapinnassa olevaan reikään silloin kun mäntä on
    alhaalla. Öljy jäähdyttää mäntää ja voitelee männän keskitappia.
    Jostain syystä minun autosta oli 4. sylinterin öljysuutin irronnut. Epäilen tehtaan asennusvirhettä. Suuttimessa on ohjaustappi ja banjopultti
    jolla se kiinnitetään lohkossa olevaan öljykanavaan. Epäilen että ohjaustappi ei ole ollut oikeassa kohdassa ja kun banjopultti on käännetty
    kiinni niin suuttimen jalka on murtunut ja ajan saatossa tärissyt irti ja pudonnut öljypohjaan. Suuttimessa noin 3mm reikä ja banjopultti noi 8mm.
    Tästä johtuen öljynpaine romahti kun kone oli täyslämmin.
    Oli melkonen savotta purkaa konetta altapäin. Aikaa meni vähän yli kaks viikkoa, oman työ ohella. Ei oo tarvinnu kotona sohvalla makailla :) !
    Pelkästään se että saa ylimmäisen öljypohjan pois pitää vaihdelaatikko+jakolaatikko irrottaa. Painaa 150 kg.
    Nyt on öljynpaine 5w-40 öljyllä kylmänä 80 psi( ennen 50 psi) ja lämpösenä 40 psi.
    Suomalainen sisu kääns tämänkin asian voitoksi, vaikka koville otti.
     
  5. hecatti

    hecatti 3rd gear

     
  6. hecatti

    hecatti 3rd gear

    Re: takapyöräteho

    no mulla on viime talvelta yks logi ja siinä näyttää takapörätehoa 383kw :D
    mahtaakohan pitää paikkaansa :odroll:
     
  7. mke77

    mke77 Gearhead

    tais olla käytö puutteest :D jouduttin jarruuttaa hirvien takia pariviikkoo aikaa, ja nyt o ollu valot sammuksis sen jälkeen...
     
  8. Laaseri

    Laaseri 1st gear

    Mistäköhän löytäis räjäytyskuvan/osaluettelon vaihdelaatikosta. Vuotaa laatikko ilmeisesti pääakselin stefasta öljyä, mutta kuvalla vois tutustua sielunelämään ennen kun purkaa tuota laatikkoa enempää. Lattialla olis mötikkä jo.
     
  9. artsi75

    artsi75 1st gear

    No niin. nyt olis veres duramax tullissa. sitten alkaakin kokeilu miten sen saa kilpien väliin. uusi laki astuu voimaan kuun vaihteessa ja vaikka helpotuksia onkin tulossa on vielä muutamia hidasteita matkassa. esim. miten todistaa päästöjen täyttävän californian vaatimukset. :-? onko kukaan vielä perehtyny asiaan tai olisko vinkkiä mistä semmoinen lappunen ostetaan?
     
  10. hecatti

    hecatti 3rd gear

    no sepä tuli sit äkkiä, kuinka tuoreen hommasit??
     
  11. artsi75

    artsi75 1st gear

    vuosimalli -06. saas nähä osaako sillä ajella? taitaa olla taas parkkipaikatkin harvemmassa. :wink:
     
  12. hecatti

    hecatti 3rd gear

    parkkipaikka on siinä mihin pysäköi, eihän nämä ruutuun sovi kuitenkaan , toki joskus saanut nyrpeitä katseita :poff:
     
  13. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Katsoppa ensin mitä siellä oven pielessä tarrassa lukee. ;)
     
  14. hecatti

    hecatti 3rd gear

    joo-o. alkoi itellä taas vuotaan löpöä jostain , nyt rapakko tulee etukartaanin alle ja venakoppa on märkä, myös 1 kohalta raili on märkä ja siinä ei paska pysy. :wc: .
    onko kellään tietoa missä paluulinjat kulkee, pääseekö niitä näkemään purkamatta puolta moottoria :eek:
     
  15. Erska

    Erska Gearhead

  16. ROD-32

    ROD-32 1st gear

    Tunnistatteko mistä noi imusarjarakennelman runnerit oli kotoisin, eli saisko tollaisia jostakin?
     
  17. kojo

    kojo Gearhead

    Tulipa sitten vaihdettua laturi kun vanha tyhjens akkuja tasasesti 0,5A virralla kun auto seiso... ja hihna tietty siinä samalla.
    Ei ois pitäny korjata toimivaa... luultavasti ihan sattumaa, mutta töihin ajellessa alko service engine soon valo palamaan ja kone käymään karkeemmin kuin yleensä :cry: Täytyy huomenissa tutkia mikä sitä nyt päivänkakkaroittaa...
     
  18. Panze

    Panze 3rd gear

    Tuu käymään niin urkitaan sitä Tech2.lla ja hörpitään sumpit :)
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Enpä tiie jaksaako sitä tulla yövuoron perään, voinhan mä sitä tutkia kotonakin joko AE:llä tai HP:llä
     
  20. laiska`s custom

    laiska`s custom 1st gear

    no laita kuva tarjolle?

    asiasta kukkaruukkuun kuinkas isolla halkasijalla olevat pyörät pyörii perus 2500 alustalla? täytyis talvifillarit hommata m+s kun orkkis pyörillä ei talvella enää pärjää
     

Kerro tästä muillekin!