Luotettava alle 2000 euron talviauto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja arrakis, 22.9.2011.

  1. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Auton omistaja vaihtoi öljyt 5000km:n välein autoon.
    ----------------
    Jos olisi kaikki vaihtaneet noin usein ei ongelmia. Pumpulta lohkon läpi reikä oli muistaakseni vain 4mm ja meni karstasta umpeen jos ei vaihdettu öljyjä usein.
    Etenkin Jenkeissä koneet poksahti koska koneen mitta siellä on kuinka kauan menee ilman öljynvaihtoa :lol: SB menee muuten 100 000 mailia = hyvä!
    Uudemmisssa oli kairattu suureksi ko syystä ja maine parani vähän.
    En silti suosittele näitä sekasikiöitä kenellekään, etenkään talvi autoksi, koska Volvon oma "laivan ankkuri" on vuoren varma pata.
     
  2. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Noinhan se useilla menee.Ja kerranhan tääl vaan eletään,monelta se unohtuu.Jos koko ikänsä vaan miettii jotain kulutusta ja ajelee vaikka Fiat Unolla kulutusvihko hanskalokerossa ja on tosi onnellinen kun kulutus on tippunu 0,3 litraa viime mittauksessa.
     
  3. rane58

    rane58 Double Gearhead

    -Johan mulla tankatessa läikkyy ton verran... :poff:
     
  4. bblock

    bblock 3rd gear

    Käyttöautoina 5.7 bensaVani,Jeep Cherokee 4.0 ja 3.0 litran bensaMersu ja varmaan menee bensaan rahaa vuodessa ainakin yhden uuden pikkuauton hinnan verran :rotfl: Silti paikallisilta bensakauppiailta ei edes joulukorttia ole tullut meidän perheelle :(
     
  5. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Osta neljä tojotakorollaa.
     
  6. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Volvo 240. 8) On varmaan joka viimistä nippeliä myöten tullu tutustuttua ko. malliin ja voi sanoa että on yksinkertasta tekniikkaa jota on helppo korjata ja huoltaa. Osat on naurettavan halpoja Motonetissä, ja netistä löytyy purkuosia puol ilmasiks yllinkyllin.

    Nimim. kohta 500tkm lasissa.
     
  7. arrakis

    arrakis 1st gear

    Vähän sellainen olo, että on tainnut alkuperäisestä kysymyksestä hieman karata juttu... :odroll:

    No, on välissä asiallistakin pohdintaa, kiitos niistä. 8)

    Emännälle käyttis löytyi kuitenkin jo. :wink:
     
  8. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Noo, mikä se nyt on? :eek:
     
  9. Zebe

    Zebe 1st gear

    Ite voisin suositella 240,740 Volvoa, miksi ei vaikka 140-sarjalaistakin.. Vielä kun mekaanisella ruiskukoneella (tunnus E) ja manuaalilaatikolla, niin melkeimpä luotettavampaa saa hakemalla hakea :odroll:
     
  10. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Melkeinpä noi Volvit tulee itelläkin heti mieleen. Eikös sitä ala tohon hintaan jo 9-satastakin saada nykyään?
     
  11. Zebe

    Zebe 1st gear

    Kyllä.. Mutta itse en tykkää niin noista 900-sarjalaisista, niin siksi jätin sen pois tuosta mun viestistä.. :) Kunto ja tekniikkahan sen aikapaljon ratkasee mitä maksaa.. Turbo 240:stä esim. saa maksaa lähes 2x saman kun vaparista.. Jos edes sillä saa..
     
  12. hla

    hla Gearhead


    Mulla on yks viimeisistä 740:stä ja naapurissa on saman vuotinen 940. En kyllä löydä noista millään mitään muuta eroa kuin ajovalot ja maskin.... Siis farmarista oli kyse, sedanissa on vähän enemmän eroa. Mut vähän siinäkin, tekniikassa ei mitään.

    Ja aiheeseen, niin 90-98 takavetoinen Volvo. Osat on puoli-ilmaisia ja hyvin pidettynä kestää melkein mitä vaan.
     
  13. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Meijä muorilla samat kilometrit. Automaattilaatikko alkaa tosin jo nyt vetelee viimeisiään :eek: :rotfl:
     
  14. Zebe

    Zebe 1st gear

    Itse taas ennemmin ottaisin <-88 kun ovat ei-vähäpäästöisiä.. Omassa -89 740:ssä meni lähes kaikki anturit yms vaihtoon kun ei vikaa löytynyt.. Lambda-anturi oli mittaamalla ehjä, mutta kas kun siinä olikin loppujen lopuksi vika.. Vanhemmissa mekaanisella k-jet bensajärjestelmällä niin ei ole niin paljoa vikoja.. :) Mutta makunsa kullakin.. :) Ja tuohon 940 ja 740 vielä että ainakin sedanissa 940 painaa 300kg enemmän..

    Nyt itsellä 240 -87 mekaanisella k-jetillä..
     
  15. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Jos sitä autoa on oikeasti emännälle ostamassa, eikö kannattais vaan pistää nettiautoon hintaluokka kohdalleen ja ruveta kattomaan mikä hänelle kelpais? Ja pärjääkö varmasti takavetosella autolla talvet? Voihan sitä pari tonnia hakata vanhaan mersuun pihalle ruostumaan jos mamma ei sillä haluakaan ajaa :odroll:
     
  16. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Ittekki ostin juur käyttikseks 240 farkkuvollen, viimestä vuoskertaa eli -93.
    Ajettu 430tkm mut ei huomaa oikeestaan missään, menee ku juna eikä kulutuskaan ainakaan vielä näillä keleillä ole ollu paha.
    Hiano peli!
     
  17. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Kerrohan mikä tuli hankittua niin saadaan äimistellä ja arvostella oikein porukalla. :poff: :poff:
     
  18. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Lehdessä luki että huoltiksilla ihmiset tankkauksen lopuksi nostelevat letkua ja hyppivät sen päällä että saavat tankkiin herutettua viimeisetkin pisarat.
     
  19. arrakis

    arrakis 1st gear

    90-luvun Mondeo farkku 2-litraisella koneella.

    Siitä sitten luettelemaan viat jo etukäteen. :lol:

    Hyvä peli ajaa ja löytyy jopa toimiva ilmastointi. 8)
     
  20. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Ei pitäisi olla huono valinta, yhdellä työkaverilla on moinen, ollut jo aika monta vuotta. Itseasiassa juuri katselin tämmöistä ilmoitusta, ei sillä että juuri nyt oikein pitäisi mitään ostaa mutta kivahan sitä on aina suunnitella:
    http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mo ... ?ca=10&w=2
    Kertokaahan tosiaan kokemuksista...
     

Kerro tästä muillekin!