Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. lep-1

    lep-1 1st gear

    Niin no jos se rohjo alkais lähtemään kun mummo makuulta ja nopeusmittari menis uutta kierrosta. :lol:
     
  2. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...morjest kokeiles putsat see EGR ventiili ensiks, mul oli kans tyhjakäynti hieman epätasaist, mut putsasin sen mötika ja nyt toimi taas. Sen saa helpost putsatu kaasutinputsausainela irrota hyvin nokikierroksen. Älä liika raapi sita koit liotella sill ainel voi vähä kyl kestä jos on paksu kerrostuma. Ja tarkasta et noi läpat liikku sen jälkeen vapaasti. Muistakseni siel oli joitakin pieni kanavia ns kaasutunnistimia noi pitaa ol kans puhtaita.
     
  3. Erska

    Erska Gearhead

  4. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    :lol: jahah sita ei moni uskoo ennen kuin on kokeilnu ja ihmetel kuis toi 4 tonnia painava möhkale häipyy horisontiin...noh siin varma jos oli stock versio sit see oli jo rajoittin vastas. Mun möhkalees loppu kyl menot 175km/h kohdalla kierrosrajoitin puutu pelin kun on tehdassäädöt viel. Voin kyl sanoo et ihan riittää tämänki. Nämä luontopuheet ei erityisest häiritse, kun olen jo olnu jonkin luontoaktivistiviranomaisen tentetavana 8) noh rouva totes jonkun ajan kulutua et on aika mukavat penkit...ja luuli et kulutusmittari on ruuvattu...kun näyti sil hetkel 10l/100km :D...ja nähtyäni katsatuskonttoriin mittaustosiiteen( kat-i on poistetu ) toivoi mukava viikonloppua ja istui poskipäät punoten :oops: oman volvo v-70 (diisseli näyti olevan) ja starttas kumit vinkuen. REMMIVETO: ooks sulla enempäkin kokemusta siit 6 litrase EGR tulpaamisestä, neuvot olis kohdalla. Nimitäin pitaisko mootoriin ohjauksessakiin tekee jotain vai hyväksyy see sen pakokaasu puutumise tunnistimelt automaatisest
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ihan sata varma en nyt ole, voin kyl varmistaa mut mielestäni tarviit "viri"boxin josta muuta egr;n toimintaa, tai siis poistat sen kokonaan.

    Samoin kannattaa poistaa pakokaasucooleri koska sillä on tapana vuotaa jääh.nestettä aivan vika paikkaan.

    Lukemaan tuosta:
    http://www.dieselpowermag.com/tech/0907 ... ewall.html
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mahtoko olla palstalaisia? Tommonen käy kyllä herkästi. Ihan vakionakin on ohituskiihtyvyys kolmosella 80km/h-->120km/h muutaman sekunnin juttu. Siitä OD päälle ja jättää lapun lattiaan, noh, noinhan siinä käy :rotfl: .

    Tää oli kans hyvä kommentti:
    Mutta tuollainen populistinen ituhippeilevä viherkommunismi on saanut kyllä hälyyttävät mittasuhteet. Mihin on myös maailmasta unohtunut ns. omista asioistaan huolehtiminen? Näillä ituhipeillä on aina nenä juurtaan myöten toisten asioissa.
     
  7. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Morjest. Juu tämä cooleri täyty poist. See siinä pääsyylline mahdollisen mootorintuhon tai sit ainakiin tienposkeen jäämisen. Kattelin et tämä mutkaputki ja letkunpätkä ja klemmari mika sen tilalle tulee maksaa n300 usd :eek: ajattelin jos tulpas tuon coolerin päät eli hitsais umpeen, silloin pitais kyl pysy nesteet oikeis putkis ja vaihta samal tuon öljylauhtutimen sihtiin. No toisalta jos poistais kokonain jää romua vähemmaks. Turbon painepuollelekiin tulis suora putki, ei olis enää kolmio välis. Mahdollisest parane virtaus tuolt lohkon puolelta. Jo pelkka katien, vaimenninpönttöjen, resonaatorien hässäkän korvaamine, suoralla putkella sai huomatavia muutoksia aikasiks. Jos sillä teemalla löyty vinkejä kokemuksiä antaaka tul. Programmeri tulee ehkkä sit kui muut toimenpiteet on tehtyy no jos see tietyst on pakolline sen EGR yhteydessä.
     
  8. superduty

    superduty 1st gear

    Nopea on

    Täytyy tuohon lehti juttuun lisätä sen verran et,pienellä pirityksellä on kaksi markkaa lähellä.
    itsellä oli huiput 195.kun kävin kyyhdyttelemässä,mut tosin kone ei enää kolmatta vetoa kestänyt.Oli katu auto miehet hieman hiljaisia.
     
  9. asperiini

    asperiini Gearhead

    Joo kyllä XCursioni kulkee jos on tarvetta ja on lisäksi ihmeen hyvä ajaa vaikka nopeutta olis toista mittarillista....
     
  10. mach71

    mach71 3rd gear

    Onko kukaan käyttänyt vetolevyä irti powerstokesta?
    Lähteekö laatikko paikollaan vetolevy irti ja pystyykö vetolevyä kääntämään pulttikehällä kun rupes startti sutimaan kehällä.
    Vuosimalli oli -99.
     
  11. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...starttimootorin pendixi paskana...?
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Mach71: Kysy TK-huollosta, Tero on tutustunut aiheeseen
    +358 45 1249573

    Aiheeseen Exculla kilvanajosta sakot ja seurannut kirjoittelu lehtiartikkelista:

    Mielestäni on lapsellista ja älytöntä kirjoittaa tuolla tyylillä jos koko asia perustuu toisen TYPERYYTEEN...

    Jos kuljettaja harkitusti tiedostaen ja tarkoituksella ajaa KUORMA-AUTOKSI rekisteröidyllä ajoneuvolla yli ajoneuvon ja yli tien rajoitusen niin katsokoon peiliin, sieltä se syypää löytyy.

    Onnea vaan käräjille, raskaankalustolla sanktiot ovat hieman toistaluokka kuin kevyellä ajetut.

    Ja lisäksi on niin tietämätön että Powerstrokea EI SAA kierrättää huippukierroksilla ilman että moottori hajoaa totaalisesti. Ei se ole siihen suunniteltu. Siksi on tehtaan rajoitin 100mph. Nopeuskisoja varten on ostettava toisenlaiset vehkeet.

    Ilman tätä kaahausta ei olisi lehteen tullut yhtään mitään kirjoitusta tästä maailman pilaajasta. Toimittaja vain googletti mallin ja kirjoitti sen perusteellä.. Onko SE hänen vikansa että tekee työnsä? Hei HALOO?!?!?

    Ajetaan kuorkeilla niinkuin kuuluukin niin ei olla lehdissä joka päivä.
     
  13. mach71

    mach71 3rd gear

    Kiitoksia vinkeistä.
    Starttimoottori on vasta uusittu.
    TK-Huollon Tero meinas että pitää vetää laatikkoa taaksepäin vetolevyä irrottaessa.
    Pitää ruveta viikonloppuna katsomaan mitä sieltä löytyy.
     
  14. superduty

    superduty 1st gear

    kaahausta

    Tiedoksi vain saatettakoon et minun kone kyl hajosi ihan siitä syystä et liian korkeat ahdot ja liian suuri viritys aste.kierroksilla ei ollut mitään tekemistä asian kanssa.
     
  15. musse67

    musse67 3rd gear

    Re: kaahausta

    Paljo oli painetta ja mitä meni varttimaililla?
     
  16. superduty

    superduty 1st gear

    ahdot

    Ahdoista en tiedä paljon oli kun mittaria ei ollut,mut riittävästi kun kerran männän renkaat oli kaikki poikki epäilisin reilua kolmea kiloa..aika oli 15.2 ja loppu nopeus 195 ja jotain.sen siitä saa kun istuttaa volvo merkkisen kuorma auton turbon.tuolla turbolla ja isoilla suuttimilla penkissä otettiin taka pyörä tehoa 875 ja risat
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No jopas on miehekkäät lukemat! Asiaa! Mites oli vääntö?

    Olet varmaan ohittanut suurimman alkup. polttoainejärjestelmästä.

    Viripa-pumppu, suodatin ja siit suoraan kansien päihin?

    Millä/miten ohitit ylipainevahdin?

    Tosta motin kierrätyksestä viittasin vakio/ boxiviri moottoriin kuten omanikin on, se ei kestä kauaa ajaa huippukierroksilla. Vakio mäntä painaa niin paljon et katkee tapin kohdalta vaakaan. Tiedän useita tapauksia...
     
  18. musse67

    musse67 3rd gear

    Re: ahdot

    Mukavat on lukemat :) Loppunopeuden perusteella ois paljon parempaakin aikaa tarjolla, itte ajoin kesällä 15.5 ja sillon oli loppunopeutta reilu 140.
     
  19. superduty

    superduty 1st gear

    aika

    no joo aika olis ollut paljon parempi mut turbiini ei jaksanut pitää vastaan,auto oikeastaan kiihtyi vasta sitten kun turbiini napsahti lukkoon.liikaa aikaa meni alku kiihdytyksessä hukkaan
     
  20. kostaja

    kostaja Gearhead

    7.3 seuraava ongelma:

    starttaus hehku valon sammumisen jälkeen ,ei käyntiin vaikka kuinka kauan sahaa,mutta jos starttaa 2-3 sekunttia,virrat pois,uudestaan 2-3 sek. ja jos ei tolla lähde niin kolmannella kerralla heti kun avaimesta kääntää.

    Oisko joku törmännyt vastaavaan?
     

Kerro tästä muillekin!