mistä hyvät lattiaverhoilukankaat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja jifx, 3.10.2011.

  1. jifx

    jifx 1st gear

    otsikkohan sen jo kertoo, mistä niitä saisi? en halua alkaa ulkomailta tilaileen, kyse on vanista joten mitään suurempia venyttelyjä ei tarvita. oon käyny k-raudat ja moponetit läpi.. :(

    aiheestahan on jo topikki jos toinenkin, mutta nyt ei tosiaan mitään muotoonvalettuja rapakon takaa tilattuja tarvita. löytyykö näistä esim. tavan eurokankaasta vai pitäisikö lähteä etsiskelemään ihan autoverhoiluliikkeitä? mitä halvempi, sen parempi.. etukäteiskiitos neuvoista.

    niin, ja mikähän on paras tapa saada ne lattiassa pysymään? liima? ja jos niin minkä laatuista, tuota kovin kehuttua 3m(?) liimaa en oo paikantanu ainakaa paikallisesta k raudasta.
     
  2. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Ite kävin Jyväskylän Etrasta jonkinmoista kangasta ostamassa suburbanin lattiaan. Olisko ollu jotai 6-7e/neliö. Toi on ohuempaa verrattuna tehtaan asentamiin mattoihin, mutta kyllä se on hyvin kestäny puol toista vuotta.

    Mulla ei toi matto ole muuten kiinni, kuin oven karmin alareunan listan alla, penkkien alla, verhoilumuovien alla. Sopiviin kohtiin kun leikkas viillon, niin asettu mukavasti, eikä niitä oo ommeltu kiinni noita viiltoja. Hyvin kun leikkas, niin ei oikee silmiin pistä.
     
  3. Buddy

    Buddy 1st gear

    Tarkotat varmaan mattoa vai? Jos väril ei ol kauheest välii ni Honkkarist saa sellast mattoo mis on vihreit pallukoit taustapuolel. Se on hyvää. Samaa matskuu saa varmaan jokaisest mattokaupast.
    Inkoossa on tehdas nimeltään Termonova. Kävin siellä eilen ensikertaa ja ostin sielt mm. noin 10 neliötä kirkkaanpunaist mattoo kympillä. Tehdas tekee pääasiassa sellast jumppamattomatskuu. Auto/venemattoa oli siellä joko sillä jumppamattotaustalla tai ilman. Värejä ei ollu kovinkaan monia vaihtoehtoja mutta yleisimpii värejä oli saatavilla mm. vaaleansinistä, tummansinistä, punaista, beigee, harmaata ja mustaa. Jos on suunnittelemas esim. äänieristyksii autoonsa ni kannattais käyr siel. Myyjä oli erittäin mukavan tapainen nuori jannu ja hinnoist päästiin helposti yhteisymmärrykseen... :D
     
  4. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Tuo kulkee yleensä terassimattona, löytyy varmaan tosiaan vihreenä K-Raudastakin :lol: Tämmöstä siis! Tosin että tuolla on myös mustana.
     
  5. Buddy

    Buddy 1st gear

    Emmä tollast tarkottanu mut kait toikin kävis jos tykkää pitkist karvoist. :D
     
  6. Autoverhoilu

    Autoverhoilu 1st gear

    Me tilattan kaikki matto jutut Saksasta ja ne on tosi hyvät ja laatukat :)
    Leveys on 1.40 , 1.53 ja on vielä 1.60 ja yksi matto on vaalea/beige mikä on 1.87
    Valinta on iso ja varmasti löytä sopiva niin vanhoille jenkin autoille.
    On saatavan niin vanhoille autoille kuin uusia Porchen ja MB originaalin materjaleja mistä tehtäs itse valmista.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Evens
     
  7. joonas-setä

    joonas-setä 2nd gear

    tuota terassimattoa saa minimaneista, rajamarketeista yms. maksaa jotain 15-20 euroa metriltä, itse tein takakontin pohjalle läpyskän moisesta ja vähän jo sovittelin kabiini puolellekkin lattiaan, siinä on muovipohja ja kuumailmapuhaltimella sitä pysty muotoonkin jonkun verran vääntelemään :)
    [​IMG] tuon näköstä, tuo on rajamarketista ostettua.
     
  8. Gummisti

    Gummisti Gearhead

  9. Buddy

    Buddy 1st gear

    Aivan... :D Tos matos on vaan yks pieni häiritsevä aspekti elikkä ne vaaleat karvat joukossa jotka paljastavat heti maton olevan eteismattoa. Tein kerran tosta vaaleanharmaasta versiosta kaverin limocaddyyn ovipaffien alaosat ni värjasin ne metallibasella tasavärisiks jonka jälkeen ne näyttivät aivan kuin olisivat kallista automattoa. Punaisen värisessä matossa niitä vaaleita karvoja ei jostakin syystä ole. Se on pirun nättiä.

    Autoverhoilun jampat... kyllä me tiedetään että oikeatakin automattoa on saatavilla mutta aina ei ole tarkoituksenmukaista ruveta maksamaan hirveitä hintoja jonkun käyttökinnerin tai lintan lattiamatotuksesta. Itsekin teen käyttistaunuksen maton Muovikumin halpismatosta mutta Cadillaciini taas tilasin muotoonvaletun maton+ sivupahveihin tarvittavan extramateriaalin asiantuntijalta jonka värikartassa oli satoja värivaihtoehtoja ja lukuisia nukkavaihtoehtoja.
     
  10. dart

    dart Gearhead

    Mä tilasin Tapiolan autoverhoomosta mustaa n.10mm paksua cutpile mattoa ja hinta oli muistaakseni 40e neliö, Maton leveys oli 2m.
     
  11. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mä rupeen jossakin välis tekeen äänieristyksii ja mattoi Taunukseen ni voin pistää kuvii työvaiheist jos jotakuta kiinnostaa. Taidan laittaa äänieristykseks dynamattii ja "jumppapatjaa" ja matot meinaan tehr suorast tavarast. Duunaan myös kojetaulun alle pahvituksii yms... Piräiskö perkel tehr kirja autoverhoilun erikoistöist... :D
     
  12. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Kyllä :D
     
  13. sbf

    sbf Gearhead

    Melkovarma muistikuva et 26m:ssä on kojarin alla pahvit tai muovit eristeineen.ottaisinko irti ja kuvaisin malliksi?
     
  14. jifx

    jifx 1st gear

    sistekiltä löyty jonkunsortin mattoa, ei ollu liian kallista ja sai 2m leveinä paloina. voin laitella ennen/jälkeen kuvia kunhan viikonloppuna kerkeän asiaan paneutumaan :wink:
     
  15. Buddy

    Buddy 1st gear

    Ei tarvii irki ottaa mut jos viittit räpsäst kuvan niistä paikoillaan ni kiva olis :D Mun mielestäni täs mun 17M:ssäkin on kojetaulun takana sen näköisii taivutettavii pellisoiroja että niillä on saattanu olla pahvi kiinni. Alempana on toiset pellisoirot joilla on varmaan ollu matot kiine... :-? Kyl nää metritanet on hienoi autoi! 8)
     
  16. sbf

    sbf Gearhead

  17. hoppa69

    hoppa69 3rd gear

    M voortin kojetaulun alla on ainakin kaikissa P7 malleissa muoviin liimattu "villa", jonka tarkoitus on estää ääniä ja toki epätoivottuna ominaisuutena on ruostuttaa myös peltiä. Itse olen aina ottanut noi kaikisista pois.
     
  18. Buddy

    Buddy 1st gear

    Dänk juu! Minklaine se rattiputken puoli on? :-?
     
  19. sbf

    sbf Gearhead

    rattiputken puolelta puuttu puolet.samaa tyyliä se käikäle oli siin konsolin ja rattiputken välissä.
    oleks miettiny jos verhoilisit vielä sen takaluukun kannen sisäpuolen?
     
  20. Buddy

    Buddy 1st gear

    Emmä sitä kokonaan ainaskaan viit verhoilla mut vahvikepellityksien välit vois päällystää niinkuin päällystin konepellissäki. Voin räpsii kuvii konepellin sisäpinnast kunhan kerkeen. Leikkasin verhoilupahvista vahvikepellien väleihin sopivat palat ja liimasin sprayliimalla huopaa päälle jonk jälkeen paffit sikamassalla peltiin kiinni. Tuli pirun nätti pellin alapuoli.
     

Kerro tästä muillekin!