Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Hihnojen vinkumisesta viel, että miten joku on sitten onnistunu ottamaan ilmapumput ja ilmastoinnin pois ja ei vikise yhtään?
    Tuli otettua ilmastoinnin kompura pois, seuraavaks ilmapumppu ja sitä rataa, että saa tilaa venakopan tiivisteen vaihdolle.
    Sieltähän alta löytyy ihan kunnon V moottori, kun näkee jo apukuskin puoleista venakoppaakin enemmän :rotfl: :rotfl:
     
  2. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Hihnojen vinkuminenhan johtuu vain ja ainoastaan luistamisesta. Kulunut hihna, kulunut hihnapyörä/pyörät, vinot hihnalinjat (syö toispuoleisesti hihnapyörän uraa) vääränlaiset hihnat tai esim. lasittuneet /muuten kuluneet. Tuolla apulaitteiden poistolla voi olla vaikutusta esim. jos hihnapyörät "muokkautuneet" huonon linjauksen vuoksi. Eli jos on pyörät kunnossa jne. ei apulaitteiden poiston pitäsi lisätä vinkumista kun käytetään pyörille mitoitettuja hihnoja.
     
  3. fisu

    fisu Gearhead

    ja taas; vaihdat kunnon 35m2 kaapelit + ja - puolelle ja kaapelikengät juottamalla ni loppuu vikinät eikä tarvia kiristellä hihnoja viulunkieliksi, toimii 8)
     
  4. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Hyvä tietää, koska ilmapumppu ja ilmastointi ei heti takasin ole menossa.

    Hihnat on alle vuoden vanhat, mutta vois uusia silti, kun luisti heti alussa uusilla kun oli niin löysällä, jos ne siitä sitten otti ihteensä(tästä kiitos korjaamolle joka ei omaa kovin ammattitaitoista porukkaa)
    Nyt viimeiset puoli vuotta melkein onkin tehty kaikki itse, ja kannattanut täysin.
    Pieni rauhallinen ajonäyte:
    http://www.youtube.com/user/V8Fan4ever? ... lkXWBQ8YyY
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jos tarkoitat sitä plommattua D mallin ruuvia,kierrä varovasti pohjaan ja aukaise sen verran että nousee 3.5 mm pitäisi toimia siinäkin kuin digitaali kello.
     
  6. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Helevetin ilmastoinnin ja ilmapumpun tukirauta, yhtä mutteria vaille irti ja eikös siinä ole kanta ihan pyöreä. Ei saa otetta millään.
     
  7. Mopar Madness

    Mopar Madness Gearhead


    Itellä vikumiseen auttoi uudet hihnat ja laturin paikan vaihto.kun laturi ja tehostin oli samalla puolella konetta niin vikisi ihan sikana.Laturi toiselle puolelle ja uudet hihnat niin hihnojen pyörityspinta-ala kasvaa,se oli ainakin mulla kynnyskysymys tuossa vikinässä.
     
  8. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Heh, heh. Hitsaa se Connie kitti siihe takaluukkuun kiinni, ni kääntyy aina mukana. Ei ois tiellä :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  9. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Hmm, vois olla ihan toteutuskelponen idea, jos käyttäs sitten samoja kiinnitysrautoja kun ilm.kompuras.
    Lähteekö tuo ilmapumppu irti muuten kun ottaa koko kiinnitysraudan?
    Sopivasti siellä on juuri se viimeinen pultti kaiken alla että sais venakopan irti...
     
  10. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Noita sun ideoitas en kuuntele :poff:
     
  11. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Jos ilmapumpun ja vielä ilmastoinnin kompuran jättää pois (olds) niin ehottomasti laturi kannattaa siirtää apparin puolelle, vähenee vikinät ja tasapuolisemmin kohdistuu vetoa/rasitusta hihnapyöriin.

    Omasta auttoi vesipumpun pyörän vaihto ja linjaus ulinaan. Ilmapumppu poistettu mutta muut apulaitteet omilla paikoillaan.
     
  12. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Tuo ohjaustehostimen hihna pyörii tyhjää ihan käsin kun laturin remmiä kiskoo.. Laturin hihna ei ole ikinä tainnu pahemmin vinkua muutenkaan.
     
  13. HENKKA2

    HENKKA2 1st gear

    Tommottinen löytyy 8)
    [​IMG]
     


  14. on se komee!! 8)
     
  15. Mr_ilez

    Mr_ilez 2nd gear

    Ihan nätti, mut aika linttaan kuntoon oot farkkus päästäny :D
     
  16. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    Itellä vinku hihnat aika hyvin silloin kun vielä oli farkku alla.
    Itellä autto paljon kun kiristi sen vesipumpun ja ohjaustehostajan hihnan niin siihen loppu vikinä. Kerran kiristi kunnolla niin ei tarvinut hihnoihin koskea vuoteen. Sittenkin sen takia kun piti vesipumppu vaihtaa.

    Kai se farkku pitäs taas jossain vaiheessa hommata alle. Oli siinä vaan hyvä kyyti.
     
  17. ilu

    ilu 1st gear

    Chevyn koneessa on tehostimenpumppu ja laturi eri puolilla niin siinä selviää kahdella remmillä vaikka on ilmapumppu ja kompressori irrotettu eikä vingu yhtään.
    Ihmeen kestävä toi vesipumppu on ollu tässä mun lintta farkussa kun pyörinyt jo 17 vuotta ja oli jo silloin ostettaessa vanhan näköinen, mut niin ne on vesiletkutkin edelleen samat vanhat, eikä pykimisestä tietoakaan mut niissä lukeekin Good Year Made in USA.
     
  18. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Kerro lisää! :)
     
  19. Toi on kyllä suhteellisen siisti farmari. Aiheutti meinaan x-treme näyttelys pienen hämmentymisen ko näin farmarin sielä, ei o oikeen tottun siihen näkyyn.. tosin kyllä tuota käytiiki sitte tutkimas ja syynäämäs tarkasti :wink:
    Kyseinen auto tuli myös nähtyä vantaalla siellä prkl pussihousumarkkinoilla! :oops:
     
  20. HENKKA2

    HENKKA2 1st gear



    Mitäpäs tuosta pitäisi kertoa? :D
     

Kerro tästä muillekin!