GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. Tatke

    Tatke 1st gear

    Onko tietoa vaikuttaako mahdollinen alipainepumpun vajaatoiminta (lämmönsäätimet toimivat vain kierroksilla) myös cruisen toimintaan, hyppää välillä pois päältä ja joskus ei mene ollenkaan päälle, myös moottorin vikavalo syttyi.
    Auto 6.5td -97 vani.
     
  2. Panze

    Panze 3rd gear

    Ei vaikuta cruisen toimintaan se ap pumppu.
    Alipainevuoto tai heikko ap pumppu vaikuttaa lämmönsäätimien toimintaan sekä turbon hukkaportti on auki jos aiellä ei ole alipainetta.
     
  3. Tatke

    Tatke 1st gear

    Ok, ei siis suoranaisesti mutta entä sitten juurikin ton hukkaportin toiminnan tms kautta?
    On tehnyt nyt sitä että kovemman kiihdytyksen jälkeen cruisen saa päälle mutta putoaa jonkin ajan kuluttua kun lotkottelee pienillä kierroksilla :eek:

    Nooh näkee sitten onko vaikutusta kun saan ap kalvon vaihdettua.
     
  4. Panze

    Panze 3rd gear

    Tai sit vois katsoa et mikä vikakoodi siellä on muistissa. Onnea kalvon vaihtoon :)
     
  5. mara83

    mara83 1st gear

    Vani, 6.5 td -98 kysymyksiä.

    Vani , 6.5 td -98 kysymyksiä.

    Moro.

    Tuli hommattua tollanen 2+3 p, KA rekisteröity starcraft kulkineeksi entisen transportterin tilalle.

    Olis muutama kysymys, ku ei hirveesti oo kokemusta tollasista autoista, muuta ku joskus ollu 6.2 d vani -91:

    - Mikäs vois olla ku välillä vilkuttelee tota security valoa ajon aikana?? Vaihoin teetetyn avaimen jonkun aikaa sitten ton alkuperäisen tilalle, mut ei varmaan pitäs olla vaikutusta ku avaimessahan ei ole sirua vaan ajonesto kytketään kaukosäätimellä pois aina ennen käynnistystä.. Pitääkö auto viedä ajoneston ohitukseen ennen ku lopettaa kokonaan käymästä?

    -Keskuslukko on edellisen omistajan toimesta kytketty pois, ottamalla sulake ja rele pois, kuulemma meni itekseen päälle jne? Saakohan sitä ennää mitenkään toimimaan?? V-mäinen aina avata ja lukita ovi kerrallaan.

    -Vänkärin sähköakkuna ei toimi, voisko nuo liittyä jotenki toisiinsa?

    - Missäkä sijaitsee raitisilmasuodatin (ikkunat hurtuu)?

    - Kone säklättää lämpinä silloin tällöin (ku haluaa) käytin sitä redline rl-2 muutaman tankillisen ja säklätti tosi paljon,,loppu se käyttö siihen, onko säklätys ihan normaalia?

    - Kun laittaa kylmänä käyntiin niin saa oottaa joku 15 sek. ennen ku kannattaa alkaa yrittää käyntiin, se rele hehkuttaa useasti ennen ja jälkeen käynnistämisen ,samoin lämpimänä hehkuttaa pari kertaa vielä käynnissä?

    - Lämmöt on 1/4 lämpimänä?

    - Öljynpaine kylmänä 3/4, ajossa 1/2 ja lämpimänä n 1/4, onko normaalia?

    - Rengaspaineet etu ja taka alkuperäisen kokoisilla renkailla?

    -Kulutus seka-ajossa n.12,9 L /100km vissiin ihan OK?

    - Öljyä suositteli tuolla US partsissa GULF 10W/30 mineraaliöljyä, kestääkö sillä ajella talvellaki?

    - Ilmastointihan ei mene muuten kiinni ku naamallepuhallus asennossa? Mutta saammuuko se misä asteessa et voi käyttää ikkunanpuhallukseen jne. (Ilmastoinnin kompura pistää vastaa tasakaasulla ajettaessa niin ei ihan turhaan mielellään pitäs päällä, koko aikaa)..

    -Peräöljyjen vaihtoväli? ja mitä öljyjä?

    - Oletteko ajaneet talvella nastarenkailla vai riittääkö tollaset "all terrain kuviolla olevat M+S"?

    Mutta kiitoksia jos viitsisitte vastata ainakin osaan kysymyksiin.

    Auto on normaalisti huolettu 5000-6000 km välein ja mittaristo on vaihettu joskus uutena mailimallisseen jossa mailit isompina sekä polttoaine ja jäähytinestejutu vähän erilaiset ku muissa.
    Auto o metro auton tuoma uutena.
    Siihen on juuri vaihettu, öljyt+suodatin, ilmansuodatin, p-a suodatin, vaihelootaöljyt + suodatin.. et niiden osalta pitäs olla OK.
    Pda boxi ja siirtopumppu on ilmeiseti jossain vaiheessa vaihettu, maileja on nyt joku 190000 mittarissa.
     
  6. cam78

    cam78 3rd gear

    Vaihda PMD.Oli samaa vikaa.Cruisella oli ihan oma elämä.Pelas milloin huvitti,pääsääntöiseti ei.Muutaman kerran poltti moottorinhäiriö valoa.Vaihda uus alipainepumppu.Vanissa tosiaan pelaa alipaineella lämppärinläpät ja turbon hukkaportti.Alkaa se kaappi liikkumaankin vähän keveämmin kun on kondiksessa.
     
  7. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    lämmönsäätimen läpässä lienee askelmoottori
     
  8. Tatke

    Tatke 1st gear

    Kävin luetuttamassa koodit niin selvis että pumpun ajoitukset on noin 4 astetta metsässä. Kaveri meinas että cruisen toimimattomuus johtuis siitä, menee välillä johonkin vikatilaan tms.
    Lienee vaikutusta myös kulutukseen (pyörinyt nyt 15 nurkilla)

    EDIT: Mitä kautta alipainepumppuun pääsisi helpoiten käsiksi, löytyykö jostain vaihto ohjeita, kalvon vaihdolla kokeilen selvitä.
     
  9. Gerball

    Gerball Gearhead

    Mistäs tuollasen 98 Vanin värinumeron löytäisi?
    Etsitty on päältä, sisältä ja alta, mitään värikoodia ei löydy.
    Olisko vaikka vin koodilla jostain ongittavissa ?
     
  10. rengaw

    rengaw 1st gear

    Oikeanpuoleisessa etuovessa olevasta tarrasta. Tuolla lisää aiheesta: http://www.automotivetouchup.com/paint-codes/chevrolet.htm[/url]
     
  11. flstc

    flstc 2nd gear

    Olisko ideoita miksi -99 vani sammuilee satunnaisesti. ei väliä onko kylmä vai kuuma kone. pienelläkaasulla ajaessa sammuu ilman mitään rykimisiä sitten kun starttaa uudestaan lähtee heti ja toimii taas ok.
     
  12. Panze

    Panze 3rd gear

    Multa löytyy lääke sun vanin flunssaan :)
     
  13. flstc

    flstc 2nd gear

    Kerrotko tarkemmin?
     
  14. Panze

    Panze 3rd gear

    Laittelen yv,llä numeron.
     
  15. Gerball

    Gerball Gearhead

    Vikakoodit C 0507, B 2712 ja B 2713
    Mitä ihmettä meinaavat. Eivät ilmeisesti ihan tavallisimmasta päästä kun ei Googlettamalla apuja löytynyt ??
    Jossain luki et tuo B olisi joku Body koodi ja C chassis koodi. Ei kylläkään noita numeroita mistään löytynyt.
    Koodien lukua ei varmaan edesauttanut yhtään että kärrystä on akut melkeen tyhjät...
     
  16. Panze

    Panze 3rd gear

    Ei tunne korjaamo opaskaan noita koodeja.
    Muita B ja C koodeja kyllä löytyy mutta ei noille numeroille.
     
  17. kojo

    kojo Gearhead

    On kyl vähän outoja koodeja...

    B2712 Gearshift lock circuit low.

    B2713 Gear shift lock circuit high.

    C0507 Steering position & rate of change sensor circuit #2 range/performance
     
  18. Panze

    Panze 3rd gear

    mistä sä noi kaivoit?
    mä katsoin 98 vanin koodeista eikä ainakaan tonne AD tietopankkiin ollu noita laitettu ollenkaan listalle.
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    [​IMG] Tuolta jostain...
     
  20. henkka16

    henkka16 1st gear

    Onkohan se nyt syöttöpumpun vaiko pmd menoa, kun ajelin rauhas vakkari päällä n.100km/h niin yhtäkkiä vetäsi kaasun pohjaan eikä auttanut kuin sammuttaa vauhdista! Sammuttamisen jälkeen ja laitoin heti uudestaan käyntiin niin ei mitään vikaa! Pmd vaihdettu 3v ja 70tkm sitten...

    Ei ole nykinyt ajossa ollenkaan eikä temppuillut muutenkaan!
     

Kerro tästä muillekin!