Super Pro Street

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja panhead, 7.9.2011.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Ehkä toi OL:n muuttaminen olisi ollut samassa yhteydessä järkevää. Kummasa on tiukemmat säännöt OL:ssä vai pro streetissä eli sulkisiko muutos vanhoja autoja pois. Sekin on hyvä ottaa huomioon. Mikäli tuota muutosta ei kukaan ole ehdottanut, sitä tuskin tapahtuu ihan heti.
     
  2. HEmiTERO

    HEmiTERO 1st gear

    onnea täältäkin vaan uudelle ryhmälle 8) .
    yks OL kuski on luvannut selvittää ruotsin ja suomen sääntöjen erot että katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.


    OL517
     
  3. osaase

    osaase 3rd gear

  4. ere

    ere Gearhead

    h

    Onnea uudelle luokalle
    .
     
  5. plyma69

    plyma69 1st gear

    Mahtavaa!! Onnea uudelle ryhmälle
     
  6. pile

    pile Gearhead

    onnittelut vaan uudelle ryhmälle.
    ny vaan streetin aika raja 8.5s ja siitä nopeemmat out lawiin.niin on kalustua sinnekin.
    meitä hitaampia kun on sreetiin tulossa ens kesänä kasa lisää .
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Onnea vaan uuden ryhmästatuksen saavuttamisesta. Tässä tapauksessa taustatyöt tehtiin huolella ja perustelut saatiin kuuluville, joten hommasta tuli halutunlainen jopa ansaittu työvoitto. Toivotaan vaan, ettei toi tee hallaa OLlän tulevaisuudelle. Hiukan nimittäin pelottaa, ettei molempiin ryhmiin riitä tarpeeksi kalustaoa. Toivottavasti olen väärässä.
     
  8. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Samaa toivon minä,sillä Ol on erittäin katsojaystävällinen luokka monenlaista ja kovinki kirjavaa kalustoa radalla ja hyvin selkeä luokka katsojienki kannalta ,jotka eivät lajista välttämäti paljoa tiedä,eli yksinkertanen aikaraja ja nopein voittaa.

    Toivotaan että pysyy hengissä.
     
  9. bYmi

    bYmi 1st gear

    Jes! Loisto juttu, en tiedä pitäisikö tosin itkeä vai iloita, täähän tietää vaan enemmän duunia ja sintteripölyä..

    Toi OL tuskin tulee kuolemaan, ainakin itse uskon siihen, mutta ehkä tuo muutos Pro Streetiksi olis hyvä ihan yleisönkin kannalta, ryhmäthän kuitenkin on melko samoilla säännöillä (todnäk/ymmärtääkseni) ni olis helppo hahmottaa Pro Street ja asteen nopeampi Super Pro Street. vaiko/kö?

    Ei muutakun kevättä odotellessa 8)
     
  10. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Juuri noin, luokasta toiseen jatkumo takaisi kalustomäärän niin streetissä, pro streetissä ja super pro streetissä. Hei nimetkin rimmaa ja ne on loogisia. Ylivirittäjät pukattais aina tiukempaan ryhmään mikä tasoittais kisaa. Tosin sittenhän Luigikin joutuis oitis SPS:ään?!

    Tunnustakaa että OUTLAW on nimenä samaa tasoa kuin Hell's Angels... :odroll:
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Nyt hold your horses niiden aikarajojen kanssa striitissä. Täytyyhän meillä olla sellanenkin luokka mis saa ajaa täysiä, ni voi sitte noi ylinopeet super pro streetit siirtyy striittiin jarruttelemasta. :rotfl:
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    On. Ja siksikin varmasti kovin mielenkiintoinen keskivertokatsojan mielestä. Pahat pojat (tai tytöt) ja autot ajelemassa ;-) On se minusta paremman kuuloinen kuin super striit. Missä iinpilkutkin on piirretty vaalenpunaisista sydämistä ja teflon love soi taustalla.
     
  13. valiant65

    valiant65 Gearhead

    OUTLAW pelkästään tai etuliitteenä ryhmän nimessä tuolla isossa maailmassa tarkoittaa yleensä RAJOITTAMATONTA LUOKKAA, EI JOTAIN JOSSA ON JOKU KEINOTEKOINEN TURVARAJA...

    Nimim. Eräs entinen OL-kuljettaja joka ei ole koskaan käynyt lähelläkään turvarajaa :rotfl:
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    No tästä ollaan toki samaa mieltä :) Käsitin, että sulla olisi särähtänyt korvaan se lainsuojattomuus, mistä ne helvetinperkeleet otit mukaan tarinaan ;-) Mutta noin päin ajatellen toki OL:n pitäisi alkaa siitä mihin TF jää. :lol:
     
  15. maverick

    maverick Gearhead

    8.5s raja vois olla hyväkin idea streettiin, tota kannattais miettiä enemmänki. Eikä kenenkään tarvi jarrutella, jos menee kovempaa niin hyppää pro streettin ja niin edelleen. Kahden street "pääjehun"mielipide jo selvis, mites muut?
    Mulle käy miten vain, mut kiinnostaa mitä muut mieltä? Olis vielä magee et B-luokka olis tos mukana.

    J-uho
     
  16. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    ...todellakin!
    En muista näin vauhkoa syksyä olleenkan,eka SPS jossa kävi niinkuin puuhamiehet halus ja siitä onnittelut ja onnea ja menestystä teille ja meille. Mut nyt puhutaan jo jotain hulluuksia et sreettiin rajaks 8,5...huh huijaa :eek: Eiköhän street pidetä ihan puhtaana kilivanajo ryhmänä!!

    -Tietääkseni kukaan ei ole vielä joutunut jarruttelemaan kyseisessä ryhmässä?!
    -Miks vasta nyt puhetta moisesta rajasta kun streetissä ajettu kuitenkin jo kymmenisen vuotta alle moisen rajan?!
    -Osallistuja määrään rajalla ei mitään merkitystä,aivan sama oisko raja 8,5 tai 8,8?!
    ...mielipide vain :poff:
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Oon myös samaa mieltä että ei Streetteihin mitään aikarajoja. Teknisellä puolella voi tarpeen mukaan tehdä säännöissä muutoksia ja siis vaikkapa jotain rajoituksia tai helpotuksia, samoin kuin aika ajoin voi ihan hyvin tarkastaa onks ryhmäjako ok vai millä eri ryhmillä sit ajetaan (tulevaisuudessa mm. jo esilä ollut ahdettujen yleistyminen voi olla yks syy joskus miks miettiä tota).
    Ja noikin mahdolliset muutokset aina mielellään sit kuskien enemmistön hyväksyminä ja riittävällä aikataululla niin että jos jotain muutetaan niin kaikki ehtii siihen varautua.

    Mut muutoin siis, ei kun läpät auki lähdöstä maaliin kuten Streetissä on aina menty ja tottakai niin lujaa kuin kukin vaan pääsee 8)

    Tai no, onhan siellä toki käytännössä nytkin aikaraja eli 7,5 sek mikä tulee väistämättä sallittujen runkoratkaisujen takia mut ihan äkkiseltään en usko sen muodostuvan kenellekään jarruttelutarpeeks, ellei sit oikase matkalla :poff: Mikä sekin on tässä lajissa aika vaikeaa :rotfl:

    Mut ohoh, nyt meinaa karata jutut täällä lainalaatikolla karata Streettien puolelle joten eiks jatketa näitä tuolla omalla hiekkalaatikolla C+D höpinöissä :wink:

    Ja onnea uusille SPS ryhmäläisille, ajakaa sit ens kaudella kovaa :D
     
  18. jss1968

    jss1968 3rd gear

    N. 20 vuotta lajia enemmin tai vähemmin lajia seuranneena olen sitä mieltä että jos saamme (saatte) kaksi hienoa ryhmää aikaiseksi ( SPS ja OL), niin ei se ainakaan yleisöä katsomoista vähennä... Enkä tässä halua muitakaan ryhmiä väheksyä, mutta ryhmät joissa mennään kaasu pohjassa maaliin saakka ovat sille niin halutulle uudelle katsojalle helpoimpia ymmärtää.
     
  19. pile

    pile Gearhead

    itse aattelin kaikkia street luokkia mikäli tuo 8.5 s alittuu niin luokan vaihto automaattisesti.
     
  20. Speedfreak

    Speedfreak 3rd gear

    Ymmärtääkseni kummassakin ryhmämässä on "turvaraja",eli käytännossä indeksi joka pitäisi olla jokaisen ryhmään oikein rakennetun auton saavutettavissa.
     

Kerro tästä muillekin!