E-body Mopar-kerho Suomeen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 14.4.2004.

  1. roope

    roope Gearhead

    Terve taas!
    Mistä ihmeestä moisia tarinoita syntyy? Ikävä tosiasia on että huono kello kauas kuuluu !Kun vaan ihmiset VAIVAUTUISIVAT ottamaan asioista selvää eivätkä paisuttelisi huhuja tai iänikuisia tarinoita.

    Tervetuloa tutustumaan kerhon toimintaan ettei tarvitse jauhaa sitä itteänsä !Toimintaperiaattena on että KAIKKI Moparit ovat tervetulleita kerhoon.On huonoa itsetuntoa mutista "pappabetalar"autoista.
    Terveisin Roope.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: roope 2004-05-05 11:27 ]</font>
     
  2. roope

    roope Gearhead

    Terve taas!
    En tiedä millä Mossella ajelet mutta asioista et taida tietää mitään.Kerhon rahat käytetään kokousten / hallituksen päätöksen mukaan.TS:puheenjohtajan kauppalaskuja sillä ei makseta.Lukutaitoisena varmaan otat tuoreen lehden kouraan ja toteat että sillähän puhutaan asiaa!!!
    Terveisin Roope.
     
  3. roope

    roope Gearhead

    Terve taas!
    Taas kerran asiaan palatakseni totean että juvanmalmin talli ja sauna olivat vuokralaisten hallinnassa.Kerholla oli ko:tiloissa ainoastaan varastokomero.Nimi FMA-Talli tuli näin ollen kerhoyhteydestä.
    Olen pahoillani silloisten henkilöiden yhteityö haluttomuudesta.Tänäpäivänä asiat ovat uskoakseni toisella tavalla.Mielestäni toimintaa voisi hyvin laajentaa pohjanmaalle että lappiin.Ongelmana vain on se ainainen puuhamiesten pula!
    Talkoita tässä tulee tehtyä aivan riittämiin se on aivan totta mutta jostain se hulluus vaan pulppuaa.
    Terv: Roope.
     
  4. Mopar Sally

    Mopar Sally 1st gear

    Roope, voisitko selittää mitä tarkoittaa
    vuokralaisten hallinnassa?

    Hieno homma jos ihmiset ja asiat ovat muuttuneet. Järjestötoiminnassa on
    hyvin hyvin tarkkaa että ollaan tasapuolisia
    yli omien mieltymysten ja kaverisuhteiden.

    (minulla onkin kökkä- ja kerhotoimintakokemusta vasta vuodesta 1985)

    Mielestäni e-bodyjen virtuaalikerho netissä
    on hyvä, ja tapaamiset järjestetään spontaanisti ja nyyttikestiperiaatteella.

    Ehdottaisin, että halukkaat ilmoittautuisivat
    vaikkapa http://www.kauhajoki.fi/route67cc/
    keskustelussa. Vahvaa e-body kantaa siellä onkin jo.
     
  5. roope

    roope Gearhead

    Terve taas!
    Vuokralaisten hallinnassa tarkoittaa sitä että tallin rakentelupaikka/seisontapaikka vuokralaiset vastasivat hallin vuokran maksusta.He myös rahoittivat Baarin ja Saunan rakentamisen.FMA-kerhona sai käyttää ko.tiloja kokouksiinsa veloituksetta.Kerho maksoi vuokraa hallitsemastaan varastotilasta missä säilytettiin näyttely,myynti ym tavaroita.
    Kukaan ei varmaankaan vastusta erilaisten mallikerhojen perustamista.
    Terveisin Roope.

    Ps: Edelleen asiaan palatakseni kannattaa ottaa asioista selvää ja siirtyä tälle vuosituhannelle jotta vanhat mieltymykset eivät haittaisi mukavaa harrastusta.
     
  6. Jentzy

    Jentzy 1st gear

    Itse kehoittaisin miettimään pitkään ja hartaasti ennen uuden yhdistyksen perustamista varsinkin, jos ko. merkin/mallin sisällyttävä yhdistys on jo toiminnassa. Yhdistyksen pyörittäminen saattaa alkuaikana tuntua hauskalta "kavereiden kanssa puuhastelulta", mutta pidemmällä tähtäimellä se arkikin sieltä löytyy. Lopulta huomaatkin tekeväsi yksin kaiken, koska kaikki muut tykkäävät vaan olla ja nauttia valmiiksi katetusta pöydästä.

    Kaiken tämän alkuajan tarmon voisi tietenkin käyttää niin, että pyrkii uudistamaan ja vireyttämään jo olemassa olevan yhdistyksen toimintaa. Tiesithän, että vuosikokoukseen osallistumalla, hallitukseen pyrkimällä tai muuten olemalla aktiivinen sinäkin voit vaikuttaa FMA:n toimintaan.

    "Netti-kerho" onkin sitten asia erikseen. Jos joltakulta löytyy pohjattomasti intoa ja aikaa ylläpitää nettisivuja, niin saattaahan homma toimia. Kunhan joku maksaa kulut, jos kerran jäsenmaksuakaan ei peritä. Toisaalta taas vastaan tulee Cuda'70:n esittämä miinuspuoli "kun ei siitä mitään etuja oikeastaan saanut". Kaikki kun tuntuvat yhdistyksen jäsenyyden tuntuvan myös lompakossa alennusten muodossa. Niin monesti kun olen itsekin näyttelytiskillä päässyt kertomaan, että mistä meillä saa alennusta ja miksei sitä saa juuri siitä ja siitä varaosaliikkeestä.

    FMA:n menneisiin aikoihin sen enempää kantaa ottamatta voisin todeta, että ajat muuttuvat ja henkilöt vaihtuvat. Jokaisen uuden hallituksen myötä yhdistyksessä puhaltavat uudet tuulet ja vaihtuvuutta noilla "korkeilla palleilla" tulisikin olla.

    Jos joku on männävuosina saanut yhdistyksestä negatiivisen kuvan, kannattaa toki tulla tutustumaan nykyiseen toimintaan ja puuhahenkilöihin.

    Meidät bongaat mm:
    - Helsingin cruising-iltoina Kauppatorilta klo 21
    - Kouvolan Swapista 22.5.
    - Forssan Pick-Nickistä 8.8.

    Tunnetusti myös Mopar Meetiin on vuosittain saapunut yhdistyksen ulkopuolisia henkilöitä tutustumaan toimintaan ja moni on jäseneksi jäänytkin.

    Loppulausahdukseksi vielä sen verran, että Fmagazine kaipaa juttuja myös e-bodyista. :smile:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jentzy 2004-05-12 17:49 ]</font>
     
  7. Anselmi

    Anselmi Gearhead

  8. Henski

    Henski 1st gear

    Hieno skuuppi!
     
  9. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Onko tälläistä epävirallista "rekisteriä" E-bodyista oikeasti olemassa?
    Lähinnä kiinnostais E-kaluston määrä Suomessa today... :odroll:
     
  10. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^On, mutta tarkkaa "today" määrää ei pysty millään tietämään vaikka ajaisi kaikki kalliit trafin/tiatoenatorin listaukset läpi, koska kaikki ei ole rekisteröityjäkään + jokin kv saattaa olla jopa vieläkin "kateissa".
     

Kerro tästä muillekin!