TH700 bensa>diesel yhteensopivuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja masa5, 24.10.2011.

  1. masa5

    masa5 1st gear

    Käykö esim. bensa capricen th700 loota diesel 6.2 vaniin, jos puhutaan suunnilleen samoista vuosi malleista? Ilmeisesti ainakin sisuskalut ovat jokseenkin samat?
     
  2. kyllä se siihen sopii. Uuteen diesel mallin turbiiniin kannattaa kyllä sijoittaa. velipojan vaniin pistettiin astron laatikko ja hyvin on toiminut 4 vuotta ja kärryäkin on kiskottu. Säädät vaan kick down vaijerin kunnolla.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vanhat essonbaarin legendat istuu niinku purkka tukassa ja piiitkäään :rotfl: .
    Venakoneistossa on muutama jousi erilainen. Turbiinien stallissakaan ei ole eroa ja eri stalleja löytyy niin bensa- kuin dieselkikkarankin perästä jopa tehtaan jäljiltä.
     
  4. masa5

    masa5 1st gear

    OK.. Eli voi siis pultata tuon capricen lootan vaniin suoraan. Onko tuolla venttiilikoneiston jousi-eroilla merkitystä Käytännössä?
     
  5. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Bensakoneen keskipakosäädin kierrättää vaihtoja vähän korkeammalle kuin dieselin.Kutoskoneisen laatikossa kakkosen servo on pienempi joten kasin perään laitettuna voi vaihto olla varsinkin kovemmalle kierrättäessä vetelämpi.
    Venttiilikoneiston jousien eroja tuskin ajossa huomaat.
     

Kerro tästä muillekin!