teräsliuska kiertokankeen!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja evilpastori, 28.10.2011.

  1. evilpastori

    evilpastori Gearhead

    elikkäs tarttis saara alasilmää supistettua.
    vastaava tilanne kuin letukan pikkukaula-akselin sovitus!

    muutamasta mestaa kysytty,esim RP:ssä ei onnistu!
    elikkäs onko ehrotuksia?? :eek:
     
  2. cuda69

    cuda69 Gearhead

    eikös se ruukata hioa alemmasta kangen puolikkaasta tavaraa koneistuspinnalta ja koneistetaan reikää isommaksi.
     
  3. Mopar

    Mopar Gearhead

    Jos pienentää tarvii, joutuu hiomaan kangenpuolestakin, Eihän se reikä peinene pelkällä alaosan muokkaamisella. Vaikka tekis suoran alaosan on reiän puolikas edelleen samalla alkuperäisellä halkasijalla :odroll:
     
  4. evilpastori

    evilpastori Gearhead

    jos murtopintoja hiotaan,tulee alasilmästä pillun muotone :oops: ,kun säde ei muutu!!!
    pesää tarttis pienentää 3,9mm,eli teräsliuskat kankeen ja niitten päälle laakeriliuskat!
     
  5. cuda69

    cuda69 Gearhead

    niinpä tietysti :oops:
     
  6. JFR

    JFR 1st gear

    Virtasen Moottorilla Salossa onnistuu metalliruiskutus ja koneistus. Voi olla vaan sen verran hintavaa että halvempaa teettää kiertokanki mittojen mukaan. Sekin onnistuu PO Metalli Riihimäki.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kannata kertoa että mikä mitta pitäis muuttaa ja mihin, kun joku voi tietää vastauksen :poff: .
     
  8. v 100

    v 100 1st gear

    Tupakki looran tina paperi tai sota aikana käytetty koivun tuohi, tuloo tiukka kones tällä etiketillä :D
     
  9. Mutku

    Mutku Gearhead

    Aivan loistava vertaus! Jatketaan: koneistetaan siitä koneistus-/murtopinnoista molemmista niiiin paljon, että se "pillun" pituus on lyhentyny 3,9mm, leveys on siis nyt vielä pienempi mitta, mutta tämän koneistusharjoituksemme tässä välivaiheessa sillä ei ole väliä. Vaan jatkamme: seuraavaksi koneistetaan se "pillun" kapeampi kohta samaan mittaan, kun se "pillun" pituusmitta. Heh, seuraava kysymys kuuluukin: riittääkö veivissä materiaalia ja teettäjällä rahaa ja munaa tuohon leikkiin?
     
  10. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    .

    kaveri teetti kangen yläpäähän teräsholkit aikuiskoulutuskeskusessa. ensin kävi juttelemassa koneistamossa että sai tietää laakeriholkin mitat ja nämä mitat vei aikkariin,jossa ne teki teräsholkit cnc-sorvilla. sen jälkeen holkit ja kanget koneistamoon jossa ne suoriti vielä tarvittavat hoonaukset.
     
  11. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Miksi nämä holkit piti tehdä teräksestä?
     
  12. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    .

    väittivät että se pronssiholkki mikä sinne tulee,ei kestä niin paksuna kuin mitä kyseinen kokoonpano vaati joten siksi sinne piti tehdä ensin ne teräsholkit
     
  13. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mulla on ahdetussa koneessa pronssiholkit yläpäässä 1.5 mm seinämällä eikä oo litistyny yhtään

    Toki pronssilaatuja on erikovuuksia näihin käytettiin melko kovaa tinapronssia
     
  14. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Samaa mieltä!

    Maailmassa on valmistettu niiin monta erimallista moottoria, että vastaavia osia löytyy lähes varmasti. Etsiminen vie yhdeltä ihmiseltä vaan älyttömästi aikaa, joten jos sen verran salaisuuden verhoa raottaa, et mitä on tekemässä, niin joku voi oikeesti muistaa (lähes) ulkoa jonkun Audin tai Mossen kangen mitat... 8)
     

Kerro tästä muillekin!