Öljyä täynnä olevien hydynostajien preloadin säätö?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja saresks, 21.10.2011.

  1. saresks

    saresks Gearhead

    Eli kone on käynyt ja nostajat täynnä öljyä. Piti vaihtaa tönärit ja nythän on sit ongelma, kun nostajat on hydraulilukossa. Miten tämä pitää tehdä oikeaoppisesti. Nostajat irti ja tyhjäksi vai?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ihan normi esisäätö. Vaikka vena aukeaa, niin jousipaine hoitaa säädäöhetken päästä.
     
  3. saresks

    saresks Gearhead

    Jaa jaa eli riittää vaikka startilla pyörittely hetken että tyhjenee sopivaksi. Varmuudeksi vielä kysyn, että tämähän on nyt tiukempi vääntää sen puolikierrosta nollasta kun on jousipaine vastassa, et juuriko näin????
     
  4. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    miksi pitää startilla tyhjentää??? Ja jäykempihän se on se puoli kierrosta mutta eihän se kierteen määrä siitä muutu oli sit tyhjä tai paineellinen nostaja.....
     
  5. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ainakaan dieselit ei käynisty jos venat kantaa, uskoisin että pätee bensoihinkin. Siitä tietää että on ainakin osan sylintereistä nostimet tyhjentyneet kun kone käynistyy :rotfl: Toki kyllä ne tyhjenee vaikkei pyörittelekään kun jaksa muutaman minuutin pitempään odotella.
     
  6. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Venat vähän löysälle ja kone käyntiin. Sitten kiristät, kunnes kyseisen venttiilin rallatus loppuu ja sitten lisäkiristystä maun ja koneen mukaan 1/4 - 3/4 kierrosta.
     

Kerro tästä muillekin!