Kaasuttimen laipasta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mantariini, 2.11.2011.

  1. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Mulla on edelin perfomer imari sbc:ssä ja carterin kaasari, niin minkälainen se kaasarin ja imarin väliin tuleva laippa ois paras. 4 reikäne vai yhdellä aukolla ja minkä korkuinen?
    :oops:
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Ei minkäänlainen laippa,vaan ainoastaan tiiviste väliin.
    No jos haluat siihen väliin jotain laippaa,niin laita lämpökilpi/eriste.
     
  3. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Niin meinasin sellasta lämpöeristettä vai mikä se on? niitähän on 0-2 tuumaan asti ainakin
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Tässä tapauksessa älä siis lainkaan korota kaasaria imusarjasta vaan soita US-Partsiin ja sano että haluat tiivisteen/eristeen/lämpökilven sun comboosi.
    Niiltä löytyy tällainen hyllystä.
     
  5. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    No normi tiiviste mulla oliskin
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Kiinni vaan.Huomioi se että performerissa tiiviste pinta on varsin ohut ja näin tiivisteen on hyvä passata oikein paikalleen.
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Olen itseasiassa tehnyt nyt muutaman päivän Performer Q-jet RPM imusarjan kanssa kaasarijumppaa.

    Tämä RPM Q-jet on samankaltainen Spread Bore imusarja kuin normi Performerkin,mutta astetta "hurjempi"(korkeampi) jos näin voi tästä sanoa.

    Olen nyt laitellut sen päälle erilaisia Spread Bore Holley kaasareita,niinkuin tähän plenumiin kuuluukin,mutta ei edellenkään suostu käymään tyhjää alle 1500 RPM.

    Kokeilen seuraavaksi 750 cfm.vac holleyta jossa on Pro Form main body.

    Vian hakua olen aina pitänyt mielenkiintoisena.
     
  8. Linttaromu

    Linttaromu 3rd gear

    TÄ?! :poff:
     
  9. Mantariini

    Mantariini Gearhead

  10. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Ja jos sinne spacerin haluaa,ni miks sitä ei voi sinne laittaa,eikö se parempi vaan oo mitä kauempana se kaasari lämmönlähteestä on.
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Uskosin että performer menee kärsälleen aivan kuin Torker 2 jos kaasaria rupeaa korottelemaan.
     
  12. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Voihan se tietysti olla noin,mut onhan noita ihmiset toimivasti paikalleen laitelleet...itekkin laitan,katotaan sit meneekö ihan :wc:
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Mitä mahdat tarkoittaa"ihmiset toimivasti paikoilleen laittaneet"?

    Jos mä haluaisin/yrittäisin saada lisää irti imusarjasta korotuslaipalla,niin silloin varmaan olisi kyseessä Victor Jr. tms.sarja ja motti dynossa.

    Toki kannattaa testailla mitä tapahtuu eri yhdistelmillä.
     
  14. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Sitä tarkoitin että kyllähän noita performer+spacer-comboja on saatu toimimaan,ei ehkä järkyttävää tehonlisäystä(jos mitään) ole tiedossa,mutta jos semmosen sinne haluaa ja saa vielä pellin kiinni,ni mikspä ei...vie se ainakin kaasaria kauemmas moottorin lämmöstä jos ei muuta.Sitä ainakin itse haen...Äkkiähän noita tosiaan vaihtelee jos huvittaa testailla.
    Eikä ollu tarkoitus mitenkään väitellä.
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Motin sopiminen konepellin alle on tosiaan haastavaa/ärsyttävää ellei halua laittaa "pulkkaa" pellille.

    Omassa tapauksessani -70 Camaron kuitupellin päälle olen ruuvannut 78-81 pisaramallisen scoopin ja silti mahtuu ainoastaan kärpäsensilmä putsari.

    Hyllyssä olisi kuitenkin paljon parempi K/N putsari joka taasen vaatii pulkan.
     
  16. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Ei mulla ainakaan mennyt Torker II:en välipalan kanssa kärsälleen, dynossa tuuman avoimella välipalalla teho nous n. 10 heppaa ja vääntö 10lb/ft, ja huippuvääntö tuli parisataa alemmilla kierroksilla. Eli ainakin em. imarilla korotuspala reagoi just niin hyvin kuin pysty kuvitteleen :wink:

    Ykstasonenhan toikin on, ja ne taitaa tuohon korottamiseen reaganoida paremmin?
     

Kerro tästä muillekin!