Miten saan talliradion kuulumaan peltihallissa ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Futurage, 4.11.2011.

  1. Futurage

    Futurage Gearhead

    Radio kuin radio niin vaikeaa saada kuulumaan häiriöttömästi. Pitääkö vetää antennipiuha ulos asti ?
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

  3. fordor50

    fordor50 1st gear

    Itellä menee 1.5neliöinen piuha ulos tikapuihin kiinni jotka menee noin 10m korkeuteen ja hyvin kuuluu :D
     
  4. audiq

    audiq Gearhead

    Ikkunattomassa pellillä vuoratussa huoneessa ei kuulunut radio, mutta kun tökkisi antennijohdon tuuletusräppänästä pihalle, niin sitten alkoi kanavia löytymään.
     
  5. mke77

    mke77 Gearhead

    meil o ainaki turha saada radio rockii kuuluu kunnol....ostin olkarin teatteriin 40€ anteenin..turhaan....ostin mammalle keittiin jo 3radion viime suven...turhaan...autotallis saan rokin kuulumaan ku valot ei oll päällä, mut siel onki "3bndin-dipoli" minkä tein iha ite kupari langast....
    :rotfl:
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    ...ainosääessitkovinpalmaksanussiit.... ...- - - ...
     
  7. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Mää mittään tiedä, mutta lähettääks paikallisratiot vaakapolarisaatiolla, eli antenni pitäis olla vaakatasos ja poikittain lähettävään mastoon nähden. Tuol sain ainaski rokin kuulumaan petonihallissa ku tökkäsin sähköjohdon ulkosen antennin liitäntään ja 1,5m vaakasuoraa.

    Tosin ei rokkia jaksa kuunnella kun tulee vaan fookkareita ja muuta paskaa

    Yle sit lähettää pystypolarisaatiolla. Tai semmost joskus väitettiin.

    Vai liekö legendaa.
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jos sulla on paska halpa radio, niin ei kuulu vaikka laittaisit kuinka hyvän antennin tahansa.

    Mulla on betoniraudoitettu talli, myös katto. Mutta vanha kunnon -70 luvun viritinvahvistin kuuluu hienosti kaiken läpi. Olen vetänyt antennijohdon ilmanvaihtokanavan kautta ulos roikkumaan tallin takaseinälle. Signaalimittari on aivan tapissa, lukuunottamatta joitakin paikallisradioasemia.
     
  9. tb60

    tb60 3rd gear

    Mulla on peltitallissa 80-luvun alun Pioneerin räkki. Oon yrittänyt viritellä ulos kaikenlaisia antennivirityksiä laihoin tuloksin. Kolme ruotsinkielistä kanavaa kuuluu kyllä ilman suhinoita.
    Taitaa olla aika epäherkkä viritin tuossa. Iskelmäradio ja Suomipop pelkkää suhinaa. Onneksi Radio Suomi kuuluu melko hyvin, perjantai-ilta tallissa ilman Puhelintoivekonserttia ei ole mitään.
    Niin ja lauantai ENS:iä kuunnellen.
     
  10. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    - mulla taas 60-luvun matkaradio keittiössä
    - 80-luvun steroeradiomankka tallissa
    - koko kämpässä 6 kaiuttimen 70-luv levarikasettiradiossa kasettidekki ja cd vehkeet
    ja ulkoantenni eli auton piiskaantenni.
    talo-halli betonia kaikista kuuluu hyvin vaikka kuuntelis luxenburkia :wink:

    mut ulkoantenni vaan niin eiköhän rupea kuulumaan peltihallissakin.
     
  11. 2dht

    2dht 3rd gear

    Meillä on töissä verstaalla käytössä autoradio. Siitä ei ooikeen kuulunu mikään kanava kunnolla. Vedettiin johto ulos hallin päätyyn, ja tavallinen autoantenni ihan harjalle (se on noin 7 metrissä), ja avot kuuluu semmosetki kanavat mitä ei täällä normaalisti esim. autossa saa kuulumaan ollenkaan.
     
  12. mke77

    mke77 Gearhead

    sin takkii täytyy antenni olla "ässän" maline tai ehkä enampi "zeta"...
    :eek:
     
  13. jknR

    jknR Gearhead

    Legendaarista! Missä on se ryyppäävä hymiö?
     
  14. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    laita radio katolle ja vedä sen kaiuttimet piuhoilla sisälle
     
  15. pas2

    pas2 Gearhead

    Tommone 5-60-uvun ratijo sinne. Maksaa rompiksela / kirppiksellä n. 50€ nykyää mut kuuluu...
     
  16. mke77

    mke77 Gearhead

    kuis ni??

    x-mallineki käy...mut paha toteuttaa...ite suosin tuota pandi-dipolii..mut suuntaus tuloo vastaan...

    tai mikä siin jos kuuntelee vaan yhtä kanavaa...sama se kumpaa käyttää? folio pallokin o iha hyvä :rotfl:
     
  17. jyke

    jyke 1st gear

    Mulla on wlan ja nettiradio.
     

Kerro tästä muillekin!