2T öljyä dieselpolttoaineeseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Tiisseli, 31.10.2011.

  1. Tiisseli

    Tiisseli 1st gear

    En löytänyt haulla juttua tästä.Oletteko käyttäneet 2T tai muuta öljyä pientä määrää (1dl tankilliseen) löpön seassa? Voitelee pumppua ja muita paikkoja ja pehmentää käyntiääntä.
     
  2. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Löpön seassa oon käyttäny, dieselin kanssa en.
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

  4. Tiisseli

    Tiisseli 1st gear

    No joo,en hoksannut tuota vanhaa hakutoimintoa :oops: Mutta hyvä että löytyi nuo jutut.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Löytyy ne uudellakin, mutta se ei jostain syystä (ja muutamasta ylläpidolle laitetusta kommentista huolimatta) syö ääkkösiä. Eli jos laittelet hakusanoiksi 2t öljyn sijaan 2t oljy / 2t öljya, niin löytyy vaikka mitä... :wink:
     
  6. esu79

    esu79 Gearhead

    minä olen traktorissa köyttänyt .
     
  7. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Suburbanissa käytin puolta litraa tankilliseen aluks, mutta sitte tahti hiipu johonki puol litraa joka viidenteen tankilliseen.. Dodgessa en oo käyttäny..tarviskohan käyttää?
     
  8. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ei ainakaan allekirjoituksen dogessa
     
  9. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Re: .

    eiks noi nyky naftat/löpöt oo niin kuivaa kamaa et kuluttaa pumppuja???
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No niin kai, rikki on poistumassa kokonaan, ja sikäli osa noista vanhoista topikeista ei ole enää ajan tasalla. Suomessa tosin pitoisuus on ollut jenkkeihin verrattuna alhainen jo aiemmin, vaikkakin vaihtelua on kaiketi ollut.

    Neste Oilin dieselpolttoaineopas (2007) sanoo:
    "Vanhanaikaisissa polttoaineissa oli voitelevuutta parantavia epäpuhtauksia (happi- ja typpiyhdisteitä, raskaita aromaatteja), jotka poistuvat nykyisissä polttoaineen jalostusprosesseissa samalla kuin rikki. Nyt voitelevuus hoidetaan käyttämällä lisäainetta, josta on hyötyä etenkin jakajatyyppisille ruiskutuspumpuille, joiden kaikki sisäosat voidellaan polttoaineella."

    Itse olen alkanut laittamaan 2t öljyä (1%) myös toho 7.3 pumppusuutinkoneeseen (tuhkatonta) kuten vanhempiin jakajapumppu 7.3 IDI koneisiinkin (normi sahaöljyä). Luulis pysyvän pytyt voideltuna jos ei muuta :lol:
     
  11. caprice307

    caprice307 Gearhead

    Sillon tällön töräytän tuhkatonta 2T-öljyä litran purkin täyteen -160 litran- tankkilliseen 6.5 TD Suburbaniin.
     
  12. J.M

    J.M 1st gear

    jokainen voi sinne tankkiin vaikka kusta jos siitä tulee parempi mieli.olen tästä asiasta keskustellut usean diesel asiantuntian kanssa ja kaikki ovat ollet sitä mieltä ettei lisävoitelua tarvita.vaikka toi rikki homma on totta niin pyöriihän noi common rail ja pumpparikoneet hiukan kovemmila painella ihan hyvin ilman 2tahtiöljyä.
     
  13. caprice307

    caprice307 Gearhead

    Ne voi pyöriäkki, jos ne on suunniteltu pyörimään ilman, mutta sitten on nää vanhan liiton OIKEAT dieselit.
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mitenkäs toi rivipumppu? olikos siinä joku öljytila erikseen?

    niin ja pakkoko sitä on ostella 2t öljyjä johonkin vanhan liiton vehkeeseen. bensakoneen öljynvaihdossa laskee karkeasuodattimen läpi ja tankkiin... :soosoo:
     
  15. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Veikkaan että vanhalla moottoriöljyllä seuraa pumppuremontti melko nopeasti.
     
  16. case

    case 3rd gear

    tarvii olla puhas tankki, öljy sitoo vettä. ite laittanu suoraan suodattimeen
     
  17. kuutio

    kuutio Gearhead

    Burbaniin redlinen rl-2 tai stanadynen omaa litkua..
     
  18. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Harrastelijoiden puuhastelua. :wink:
     
  19. Purejenkki

    Purejenkki 1st gear

    Kyllä aikansa pyörii, omistin ennen bmw:n ja tuolla btcf clubin topiceja luin niin siellä pähkäilivät että voiko 2t öljyä käyttää commonrailissa.
    Suutinvikasissa olivat käyttäneet ja suutin arvot olivat todistetusti parantuneet 2t öljyä käyttämällä, että kai tuolla öljyllä positiivisia vaikutuksia voi olla.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^Tolla filosofialla minä olen käyttänyt. Tosiasia on että pumput tarttee voitelua, ja voitelu tulee polttoaineesta. Nykyään asia hoidetaan lisäaineella öljy-yhtion toimesta. Joka pisara lisäainetta maksaa rahaa ja on poissa voitoista. Yhtiotä kiinnostaa paras mahdollinen voitto, ei paras mahdollinen voitelu mun pumpulle. Varmistan asian itse laittamalla lisäaineita.
    Muut saavat vaikka kusta tankkiinsa.

    EDIT, uusien puhtoisten polttoaineiden setaaniarvo on pienempi (huonompi) kuin vanhojen. Sillä on vaikutusta kylmäkäynnistyksessä ja tehoissakin (riippuu ajoituksesta). Käyntiääni on raakempi. Setaaniarvoa voi parannella samoilla lisäaineilla kuin voitelupuolta.
     

Kerro tästä muillekin!