Drive

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rautasydän, 6.11.2011.

  1. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Eilen katottiin leffa. Yönäytös ja maaginen fiilis. Mieletön elokuva! Hyvä käsis ja tarina, uskomaton pääosasuoritus Coslingilta. Yksi parhaista takaa-ajokohtauksista veti nahkan kananlihalle! Tajuntaa laajentavat äänet! V8:t ärjyy komeemmin, kuin luonnossa. Uusi gt mustang vastaan hemi 300 crysler.. Menkää kattomaan!
     
  2. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  3. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Hyvä arvostelu mutta leffaa katsomaan meneville suosittelen laput silmillä lähtökohtaa, eli parempi mitä vähemmän tietää juonesta ja tarinasta. Koukut toimii paremmin, kun ei tiedä atukäteen kaikkea. itse en tiennyt leffasta mitään etukäteen, paitsi, että oli palkittu cannesissa parhaasta ohjauksesta.
     
  4. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    no ehkä tohon ois voinu linkittää trailerin et ois vähän muutakin kuin nimi.
    ite en oo käyny elokuvissa yli 10 vuoteen, ostanu dvd:n tai kattonu jostain
    muualta noi uutuus yms. elokuvat
     
  5. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

  6. MudMax

    MudMax Gearhead

  7. 7ups

    7ups 1st gear

    Katsottu ja petytty on. Äänet on kyseisessä pätkässä todellakin kohdallaan, mutta itse takaa-ajo on aika köyhä, jos on vahingossakaan nähnyt jotain ns. parempia. Stunttikuski vetää kyllä hienosti mm. takaa-ajon lopussa Mussella, mutta ohjaus ja editointi on melko kuraa ainakin kyseisessä kohtauksessa. Sama ongelma tuntuu vaivaavan kaikkia uusia leffoja, joissa on jokin auto-takaa-ajo, esim. Death Proof, Fast&Furious-ripulista puhumattakaan. Ei luulisi olevan ainakaan rahasta kiinni. Viimeinen leffa, jossa on asiallisesti toteutetut takaa-ajot on Ronin. Viime viikonloppuna Helsingissä järjestetyillä Night Visions-festareillakin oli tuhdisti tykimpää takaa-ajoa nähtävänä isolta kankaalta niin pituudeltaan, laadultaan ja vauhdiltaan: La polizia incrimina la legge assolve (1973) Ei V8-soundeja mutta muuten pesee Driven 100-0 (myös elokuvana, mutta sehän onkin vain minun paska mielipiteeni)..
     
  8. kuula

    kuula Gearhead

    Eipä ollu kaksinen.
     
  9. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Nähty jo aikoja sitten, eikä kyllä ollut kovin kaksinen IMO.
     
  10. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Tuosta ei siis ole tykänneet muut, kuin minä, cannesin tuomaristo ja siellä paikalla ollut yleisö, joka oli osoittanut suosiota seisaallaan. Sekä muutama kriitikko ympäri mailman Makuja on siis monia. Harmi, ettei maistunut. :poff:
     
  11. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Ei pitäisi kommentoida kun en ole elokuvaa nähnyt. Ja koska nämä arvostelut nyt aika usein menevät pieleen oman maun kanssa. Mutta IMDB:ssä Drive on saanut aika hyvä pisteitä eli kyllä siitä joku muukin kuin rautasydän tykkää:
    Drive
    Eli pistetään nimi mieleen ja katsotaan kunhan pystytään, palaan sitten asiaan...
     
  12. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

  13. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Tässähän voi olla semmonen homma, että ikä ja leffan vaikutus jotenkin korreloi. Ehkä tämä ei aivan junnuilla potki, kun on sisältöä muutenkin, kuin kaahauksen osalta. Itse taas aikanaan koitin kattoa esim. ekaa fast and furious ja gone in 60 seconds mutten jaksanu puolta tuntia pidempään. Itse arvostan noissa autokohtauksissa perinteistä käsityö meininkiä missä tietokoneanimaatiolla ei ole pilattu juttuja vaan aidot autot ja ajajat hoitaa hommat, pysyy uskottavuus kuosissa paremmin.
     
  14. wilsson

    wilsson Gearhead

    Ite oon kyllä huomannu että suurinosa elokuvista mitä kehutaan huipuksi tuolla eri arvostuleissa netissä ni on ihan täyttä kuraa (yleensä helvetin tylsiä), Drive ei ole mikään poikkeus siihekkään. Ei vaan iske.

    Kattelee noita IMDB alle 5 tähden leffoja yms ni on paljon parempia :D
     
  15. Kruiseri

    Kruiseri 3rd gear

    Drive angry

    Kuinkas moni on nähnyt 'kieli poskella'-tehdyn rymistelyn nimeltä Drive Angry? Siinä on kans kohtuullista ajokalustoa: The three cars driven by Cage in the film are a 1963 Buick Riviera, a 1969 Dodge Charger R/T (440 Engine) and a 1971 Chevrolet Chevelle SS 454.

    Ei suositella tiukkapipoille :D
     
  16. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Sori päällekkäinen topic! Olin vaan niin täpinöissään tuon leffan jälkeen, etten edes ajatellut voisiko jo olla ketju olemassa. Sun ketjuun sattunu ne muutamat yhtä sekaisin olevat, jotka on tykänneetkin leffasta. Ja tähän kaikki loput..
     
  17. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ei mitään... jatketaan täällä vaan.

    Kyllä toi sen verran kolahti, että täytyy se DVD käydä hommaamassa kun ilmestyy.
     
  18. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Näin pitää itekkin tehä, ellei sitten joudu käydä uudestaan kattoon leffassa. Drive angry nähty, ihan ok mutta ei tuo mitään uutta millään tasolla, kerran katottava kuitenkin. Ja autojen puolesta voi kattoa toisenkin kerran :p
     
  19. Peppi_P

    Peppi_P 1st gear

    Joo katoin ja diggasin paljonkin varauksin. Ei nuo autot tuossa leffassa eikä juoni vaan fiilis ja todella hyvät muutamat kohtaukset, erittäin hyvä musiikki. Öisiä fiilistelyjä LA:ssa.
     
  20. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Noniin, nyt on sitten tämä nähty. Odotin itseasiassa enemmän autopuolta mutta koko elokuvan ajan siinä oli jotenkin omituinen, vangitseva tunnelma. On todennäköisesti leffassa hieno kokemus. Tykkäsin, tosin pienin varauksin. Mutta taitaa silti mennä ostoslistalle...

    Plussaa muuten siitä että pääosan esittäjä oli itse kunnostanut elokuvassa käytetyn Malibun...
     

Kerro tästä muillekin!