Chrysler Newport Custom 4d

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja petej, 26.3.2011.

  1. petej

    petej 1st gear

    Omistan Chrysler Newport Custom 4d:n 440 TNT vm.1971, alkuperäinen suomiauto. Onko kenelläkään tietoa valmistusmäärästä, tai mitenkä harvinainen auto on tässä maassa?
     
  2. ari2004

    ari2004 Gearhead

    ...
     
  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Standard catalog of American cars 1946-75 antaa tämmöisiä lukuja:
    - Newport Custom 4d Sedan 11254
    - Newport Custom 2d HT 5527
    - Newport Custom 4d hT 10207

    Sen vuoden eniten valmistettu Chrysler on kirjan mukaan muuten Newport 4d Sedan (siis ilman Customia), 24834 kapppaletta.
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Komee peli sulla 8)

    Onks se IDB-10 vai IDL-10 vai joku muu?

    Itellä oli toi IDB-10 viis-kuus vuotta sitten, tossa yks foto siitä silloin:
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img196584.jpg

    Ja sit tolla oli ja on kai yhä "kaksoisveli" IDL-10, samanlainen musta silloin kun toikin mut myöhemmin se näkyi maalatuna orassimustaks.

    Ja noi molemmat on siis nimenomaan TNT patasia uusina Suomeen tulleita Customi Portteja, tosin tossa mulla olleessa ei ollu enää sitä orggis TNT pataa vaan se oli vaihtunu jossain vaiheessa "Suomiviritettyyn" 440 koneeseen.

    Silloin kuulin jostain että noita nimenomaan 440 TNT patasia tollasia olis tullu uutena 4 kpl tänne Suomeen edustusautoiks ja tosiaan erikoisintahan niissä oli toi tekniikka eli se että niissä oli sen ajan tehokkaimmat myllyt mitä Chrysleri valmisti elikkäs: "The high output 440 was marketed as the Magnum in Dodges, the Super Commando in Plymouths, and the TNT in Chryslers".

    1971 CHRYSLER NEWPORT 4-Door Sedan 440 TNT V-8 TorqueFlite

    Information on CHRYSLER NEWPORT 4-Door Sedan 440 TNT V-8 TorqueFlite, version for North America USA with 4-door sedan body type, RWD (rear-wheel drive) and aut 3-speed gearbox. Quick specs: engine displacement: 7206 cm3 / 439.7 cui; power: 227.5 276 kW / 305 370 hp / 309 375 PS / 4600 4600; torque: 542 651 Nm / 400 480 lb-ft / 3200 3200. Dimensions: length 5705 mm / 224.6 in, wheelbase 3150 mm / 124 in , standard tire size H78 x 15, official base curb weight 1966 kg / 4334 lbs . How fast is it ? Performance: top speed 208 km/h (129 mph) (theor.); accelerations 0- 60 mph 7.1 s (sim.); 0- 100 km/h 7.6 s (sim.); 0- 1/4 mile 15.3 s (sim.); Fuel consumption: official: , a-c pred. average combined: 31.8 l/100km / 10.4 mpg (imp.) / 8.6 mpg (U.S.) / 3.7 km/l .


    Ja tuolta kun klikkaat ton kyseisen version kohdalta specs & photos niin saat vielä lisäfaktoja moisesta:
    http://www.automobile-catalog.com/make/ ... /1971.html
     
  5. Newport440

    Newport440 1st gear

    Joo elikkä kyse on minun autosta, kirjoitin tuon ekan viestin kaverin tunnuksilla koska omia ei ollut. Joo kysessä on juurikin tuo IDL-10, edelleen oranssi mustana ja alkuperäinen 440tnt pata on palasina edellisen omistajan jäljiltä. Pitäis rueta joskus tässä ajan kanssa tutkimaan konetta tarkemmin, kampi-ja nokka-akseli oli menny poikki, saa nähdä mikä on lohkon kunto.. silmämääräsesti näyttäs ihan ok, mutta pitäs tutkituttaa tarkemmin hiushalkeamien pelossa. No ei nuita ihan tolkuttomasti oo uutena tuotu suomeen, liekkö minkä verran sitten jälkituontina? Ei ainakaan itellä oo sattunu liikenteessä kovin montaa tulemaan vastaan!
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Jep. Tossa sulle vielä pari mun ottamaa kuvaa tosta sun IDL-10:stä kesällä 2005 Pieksämäen Big Wheelsissä:
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2986636.jpg
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2986637.jpg

    Tollanen se oli silloin.
    Jos haluat niin senkun kopsaat tosta noi kuvat itelles arkistoihin :wink:

    Ite oltiin omalla vastaavalla IDB-10:llä siellä edellisenä kesänä ja kovasti harmiteltiin kun meillä ei enää ollu tuolloin 2005 sitä kun olishan se ollu hienoa saada jopa melkein kilviltäänkin kaks samanlaista mustaa vierekkäin kuvaan 8)
    Tossa vielä se silloinen oma IDB-10 samasella Big Wheels tapahtuman nurmikolla vuotta aikaisemmin eli 2004:
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2986642.jpg
     
  7. Newport440

    Newport440 1st gear

    Ohhoh, kyllä se vaan tuo musta on aina musta, pikkusen on auto eri kuosissaan kun nykyään.. Muta jospa sitä tästä pikkuhiljaa sais ehostettua ylöspäin! Kiitos kuvista oli mukava nähdä miltä auto on aiemmin näyttäny :D
     
  8. slitre

    slitre 1st gear

    IDL-10 eli idlio pyöri Keravalla 80 luvun alkuvuosina, kovasti oli auto liikenteessä :D , kaljaa siinä autossa on juotu enemmän kun laki silloin salli :D :D
     
  9. Newport440

    Newport440 1st gear

    Joo sitä siinä on harrastettu täälläkin pohjois-savossa päin :D
     
  10. mopar72

    mopar72 Gearhead

    Kesät talvet käyttiksenä :D


    Tarina kertoo että sapomalle tuli näitä kaksi tnt440cid + keskikaiutin takapenkille.
    Ei muuta lisävarustetta :D .

    Vieläkin vit.. miksi MYIN, se oli loistava peli.


    [​IMG]
    [​IMG]

    -Esa
    ps. Voisko se päästä jo pois tosta kaljan juonnista, koska sitä tehtiin niin munkin kuin edellisen omistajan toimesta. :odroll:
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ja mun tiedon mukaan noi "veljekset" IDB-10 ja IDL-10 on nimenomaan juuri noi sapoman autot.

    Eikä se toinenkaan oo päässy juuri sen vähemmällä kaljaan juonnista, oli kuulemma kovinkin tunnettu auto aikoinaan Lahden yössä ennenkuin jäi jokuseks vuodeks seisomaan ennen meille tuloa jolloin kaljanjuonti siinä taas yllättäen jatkui :poff:

    Vaan missähän se nyt lie, mahtaakohan kukaan tietää sen vaiheista?

    Ja vähän off topic mut asiaan eli kaljotteluun liittyvää niin kaverilla on yhä tollanen musta 440 koneinen samankoppanen mut Jorkkeri joka on ollu uutena Alkon edustusauto. Joten sillä autolla elämänkaari ja työtehtävät on jatkunu koko ajan ennallaan, ainoa ero on ollu siinä että se on jossain vaiheessa siirtynyt Alkon johtokunnan sijaan kuskaamaan asiakaskuntaa :rotfl:
     
  12. Newport440

    Newport440 1st gear

    Hyvihän tuota rupeaa historiaa ja kuvia löytymään kun kehtaa vaan kysyä! Ja vieläpä omasta autosta eikä vaan yleisesti merkistä ja mallista :) Melko lailla vaan tuo IDL repsahtanu nuista kuvista, mutta kovasti yritän rahaa tahkoa että sais vielä kuosiinsa. Pelleilleen tosi hyvä mutta maalipinta, sisusta ja se tnt pitäs rakentaa uusiks![/img]
     
  13. mopar72

    mopar72 Gearhead

    No kyllä täytyy sanoa että nyt hävettää kun kaveriltani ostin sen joskus, niin sisusta oli virheetön.
    Mut kun laulettiin ja panin sen eteenpäin (vieläkin vitt..) ei se multa lähtiessä ollut enää virheetön :oops: .

    -Esa
     
  14. destroyer-82

    destroyer-82 1st gear

    Mulla oli -71 Newport 4d custom 383 magnum JRA-65 valkonen lintta
    Meni Jyväskylän suunnalle vajaa 4 vuotta sitte
    .Mitäkön sille on tapahtunu?
     

Kerro tästä muillekin!