Olipa kerran.... johtokunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.5.2011.

  1. nysse1

    nysse1 1st gear

    Jos en väärin muista niin yrittipä tampere joskus alkaa järjestämään mutta eipä sopinu fyyralle :eek: Ja tarkoitin lähinnä resursseja,tietysti yhteistyö fyyran kanssa välttämätön mutta eipä toi mitään rakettitiedettä ole kuitenkaan etteikö opettelemalla pysty rataa preppaamaan ja sirkusta muutenkin järjestämään.Jos vuodesta toiseen hakataan päätä seinään tappiollisilla kisoilla niin miksi ei aikaisemmin olla herätty siihen?Ollaanko siellä niin hölmöjä vai mistä johtuu?Kisamäärä puoliks ja sitten lisätään jos luvut näyttää siihen tarvetta.Lähellä tierppi ym kyllä järjestää tasokkaita kisoja eli ei ole siitäkään kiinni.
     
  2. simppas

    simppas 1st gear

    Mites ois ihan semmone, et esim. Motorparkin kisoja enne veis Mikkelin alueen koulujen ilmotustauluille (II ja III aste) mainoksen kisoista. Ja sit ne pääsis vaikka "opiskelijahintaan" tapahtumaan tai vaikka ois könttäsumma jos tietty määrä jengiä tulee. Yhteistyö eri oppilaitosten oppilaskuntien/-yhdistysten kanssa vois kans saada jengiä liikkeelle..
     
  3. nysse1

    nysse1 1st gear

    Säällehän ei mitään voi,se on tosiasia.Yleisökato varmasti osa noista keleistä johtuvaa.Mielestäni noihin isompiin kisoihin pitäi ottaa esim ruotsista top mod vai mikäsenyolikaan,niille pieni porkkana niin uskoisin että yleisöä kiinnostais,toisaalta toivon että uus sps luokka tuo näyttävyyttä sekä tätäkautta yleisöä.Vaikka pienemmät kisat ei ole tappioa tuonut ja järjestettäisiin 3-4 iso niin yleisöhän tulisi silloin katsomaan isompia kisoja.
     
  4. supo

    supo Double Gearhead

    Tierp on tuossa "lähellä" mutta siellä käynti esim.Kuopiosta maksaa reilun 1500 ekua ihan hernekeittolinjalla per kisa!!!Eiköhän pidetä tämä määrä kisoja mitä on ja koitetaan isolla porukalla yhdessä keksiä miten saadaan tarvittava yleisömäärä kisoihin!!!Toivottavasti löytyisi hyvä kisapaikka vaikka sieltä etelästä vaikka vain 1/8 kisaa varten jne.Eli jos edellisenä vuonna saatu tulos +- niin sehän onnistuu sitten jatkossa hyvällä yhteistyöllä vai mitä?
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    tuokaan ei oo huono idea ollenkaan ! samaa vois soveltaa joka paikassa !!
     
  6. studio57

    studio57 Gearhead

    niin korjattakoon että tää vuosi oli tappiollinen viimevuosi oli voitollinen ...
    noi ilmat on semmoinen mille on aika vaikee tehdä mitään mutta toki korjattavaakin aina on ja kehitys suunta eteenpäin.
     
  7. joopa

    joopa 1st gear

    Mitähän suuruus luokkaa ne järjestyksenvalvojista aiheutuneet kulut on olleet esim, alastaron sm-kisoissa tänä vuonna per kilpailu?
     
  8. VSOP

    VSOP Gearhead

    Muistaakseni yhteenvedossa luki Nitro-kisojen järjestyksenvalvontakulut 2011 himpun alle 30.000 ja jos olisi tapahtunut ilman eri sopimuksia ihan pilkun mukaan, niin summa olisi ollut n.50.000 euroa.
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    pahimmillaan noin... mutta halvemmallakin on päästy jossain reilustikkin.. siksi nimenomaan noita paikallisia seuroja pitäisi perään kuuluttaa jotta esim alastaron alueelle tuon saataisiin järkihintaista järjestystä.
     
  10. joopa

    joopa 1st gear

    Varmasti on nitrokisojen kävijämäärällä tommosia lukuja mut kyselin alastaron sm-kisoista summia.
     
  11. jknR

    jknR Gearhead

    Noista pääsylippujen hinnoista. Se tosiaankin voisi tehdä hyvää katsojamäärille jos liput ei olisi ihan noin kalliita ja jonkinlainen "perhelippu" olisi tarjolla noihin SM-kisoihin. Ainakin kisojen lähialueilta katsojia saapuisi varmasti reilusti enemmän jos niistä parista perheeseen kuuluvasta teinistä ei tarvitsisi maksaa samaa 15 euroa/nenä kuin aikuisista. On se ainakin näin tavis työntekijän mielestä kova raha jos perheessä olisi kaksi yli 12 vuotiasta lasta ja lipuista pitäisi maksaa 60 euroa että pääsee seuraamaan kisaa. Satakilsaa suuntaansa autoilua päälle ja sapuskat, niin ei olekkaan ihan halpa keikka.

    Onkos kukaan muuten kiinnittänyt huomiota siihen, minkä verran noi kiihdytyskisojen kanssa samaan aikaan järjestetyt drifting kisat ovat tuonneet lisää lipputuloja? Ainakin elokuun lopussa Motoparkissa näytti olevan ihan kohtalaisesti katsojia siellä mutkaradan puolella.
     
  12. nysse1

    nysse1 1st gear

    Kun ne suomen radat niin huippuja niin esim top mod kutsukisana 1-2 sm kisaan niin tuo taatusti yleisöä jollain aikaviiveellä.Siinä myös suomen pro mod teameilla hyvä testimahis.Toi drifting varmasti tuo tota lippishahmoa yleisönä joten hyvä idea tuoda se samoihin karkeloihin.Ja supolle,tehkää rata sinne niin ei tarvii mennä merta edemmäs kalaan :D Kyllä ymmärrän että kallista on sieltä päin reissata muutenkin,yritetään vaan pitää kisat suomessa tietysti.
     
  13. jknR

    jknR Gearhead

    Mä olin siellä luisupuolella 20 vuotta uusi Lacosten pipo päässä, et ei sitä kait välttämättä tarvii lippistä. :lol:

    Edit. Niin joo ja ensi vuonnahan luisuttelussakin on SM-sarja. Toukokuun vika viikonloppu näyttää olevan Motoparkissa, mutta ei visiin ole kiihdytysten kanssa samaan aikaan.
     
  14. -31

    -31 Gearhead

    TUOTA...kai tuo yksi jo riittää :eek:
     
  15. jknR

    jknR Gearhead

    Löytyiskö noista paikallisista autourheiluseuroista järjestysmieskortin omaavia jäseniä, jotka voisivat hoitaa tuota työtä talkoohommina "sämpyläpalkalla"?

    Edit. Siis että seuroille maksetaan.
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Tänä vuonna nimenomaan Nitro Nationals kärsi ilmoista ja jäi aikaisempien vuosien yleisömääristä. Tää laji on kuitenkin aika sääarka, ja sille me kukaan ei oikein voida mitään. Paikallinen markkinointi kisapaikkojen lähellä on oikeesti tärkeetä ton yleismarkkinoinnin lisäksi.
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Nitrokisat tulee kallimmaksikahdesta selvästä syystä. Sinne vaadfitaan huomattavasti enemmän järjestyksenvalvojia kuin muihin kisoihin ja se kestää kaksi päivää kauemmin kuin normi SM-kisat. Nämä ovat selviä kustannuksia nostavia tekijöitä.
     
  18. MR 340

    MR 340 1st gear

    Muistaakseni FHRA keräsi nimilistan ketkä haluaa järjestysmies koulutukseen että ois omallaporukalla järkkärikortteja. Niin ja nimiä tuli jotain parikymmentä muistaakseni.
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    Ei noi kisat loppujen lopuksi kalliita ole siihen nähden kuinka paljon radalla yleensä tapahtuu. Kokoaikalippu on usein halvempi kuin lippu lätkämatsiin, jossa tapahtuma kestää reilut kaksi tuntia. Kisoissa sentään on nähtävää varikon kiertelyineen 8-9 tunniksi.
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Toi kahden kisan yhdistäminen tuo omia ongelmiaan. Esimerkiksi varikjot käyvät tästä johtuen joka paikassa ahtaaksi. Mikähän huuto siitäkin tulisi, jos jokainen tiimi saisi drga puolella sen saman viisi metriä kuin Motoparkissa saivat driftaajat. Ja ongelma vaan kasvaa, jos molempien lajien osanottajamäärät kasvavat ensi vuonna saman verran kuin tänä vuonna.
     

Kerro tästä muillekin!