Olipa kerran.... johtokunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.5.2011.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Niin oli ja ilmeisesti se kurssikin tulee jossain vaiheessa.
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    Ei noita jarkkarihommia kukaan tee nykyaan sampylapalkalla. Noi hommat pakkaa nykyaan olemaan yhdistysten suurin yksittainen tulonlahde.
     
  3. Mrs Sippi

    Mrs Sippi 1st gear

    Kaikessa ei aina kannata yrittää sitä halvinta mahdollista vaihtoehtoakaan. Köyhällä ei ole varaa huonoon. Järjestysmiehillä on iso vastuu niin yleisön kuin varikkoalueenkin turvallisuudesta ja häiriöttömyydestä, ja se on rankka homma. Nuo nykyiset osaavat hommansa ja yhteistyö on sujuvaa. Fyyralaisten kouluttautuminen järjestysmiehiksi ei poista ulkopuolisen tarvetta, mutta auttaa, kun näin suureen yleisötapahtumaan tarvitaan kortillisia järkkäreitä aikas iso määrä. FHRA:n voimin järkkärihommaa ei pysty hoitamaan, ei aktiiviväki riitä.
     
  4. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Mulle on jäänyt semmonen mielikuva, että vaikee sinne kisoihin on tulla katsomaan jos ei niistä tiedetä.
    Ainakaan ei ole mieleen jäänyt että olisin törmännyt pääkaupunkiseudulla asuvana muihin kuin Nitrokisojen mainoksiin. Alan lehdissä joka kisoista toki mainokset löytyy, mutta suuri yleisö jää kyllä niiden ilmoitusten perusteella saavuttamatta.

    Samaten radiomainontaan voisi kiinnittää enemmän huomiota, luultavasti olen yksin mielipiteeni kanssa, mutta viime kesän nitrokisojen radiomainos oli mielestäni aika ärsyttävä johtuen puhujan äänestä, joka ei oikein vastannut yleisesti radiomainoksissa kuultavaa suhteellisen matalaa ja vakuuttavaa ääntä.
    Pikkujuttuja näin sivustahuutelijan mielipiteenä, mutta ehkä noillakin saataisiin muutama lisäkatsoja.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mun nimi sinne kans taisi sujahtaa.. Ootellaan milloin mahtaa kurssi toteutua.
     
  6. jknR

    jknR Gearhead


    Onneksi noilla kisoilla on saman verran näkyvyyttä telkussa.
     
  7. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Niin mistä lisää katsojia? Eiköhän noi katsoja määrät(sm-kisat) o laskenu samassa suhteessa kisoista mainostamisen kanssa :soosoo:
    Moniko on nähnyt esim. kahdessa pääjulkasussa (Hesari&Aamulehti) mitään mainoksen tapaista kisoista? Eiköhän näilläkin tavoitettais sitä potentiaalista maksavaa yleisöä,lajia jo harrastavien lisäks :odroll: Paha tosiaan odottaa että yleisöä paikalle ilmaantus jos kisoja ei missään mainosteta :soosoo: Epäilen että harvemmin se ei harrastaja lukee kuitenkaan V8:a ja bongaa sieltä kisamainoksen ja toisaalta se harrastaja jolle posti sen lehden kantaa niin osaa sinne paikalle tulla varmasti ilman sitä mainostakin.
    Ja kyllähän toi lippujen hinta on jo ylittäny sen kipukynnyksen...vai ons joku tosiaan sitä mieltä että kokorahalle saa tänäpäivänä vastinetta? Odottelua ja ihmettelyä ja ehkä yks metsku/nitrovehje ajaa 60jalkaa,epäilen että se ei harrastaja joka paikalle on eksyny niin osta samalla sen ensimmäisen ja viimeisen kiihdytyslippunsa :(
    Joku tollanen TD/PM kutsukisa hyvin markkinoituna vois tuoda jotain hyvää... :odroll:
    No ei muuta kun katsojamäärät uuteen nousuun,markkinoinnissa uus mies ja kuulemma viä päteväkin...sikälimikäli toimenkuvaan kuuluu :wink:
     
  8. rane58

    rane58 Double Gearhead

    -Ihan kuin persut kyseenalaisti hallituksen toimia, tullut järkeä sinnekkin... :poff:

    Lihavoin olennaisen.... :wink:
     
  9. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Finnaleissa tais olla jotain 15 k€ luokkaa.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jeps, ihan kelpo kokous oli taas kerran.
    Niinkuin yleensäkin, moneen huhuun ja epäilykseen tuli selvyyttä, jotka kaikki toki olis ainakin mun käsittääkseni ollut äärimmäisen helppo selvittää jo ennen kuin huhut alkavat elää omaa elämäänsä. Siitä asiasta myös keskusteltiin moneen otteeseen ja johtokuntalaiset toivoivatkin, että jos on epäselvyyttä jonkin asian suhteen niin heitä lähestyttäis
    sähköpostilla ja saatais sitten informaatiota ihan asiaa hoitaviltakin tahoilta.

    Alustavien vuokrakulujen kohtuullistuminen hovissa oli tärkeä asia, eikä kenties ajoittain mielestäni asiatonkin keskutelu tälläkin palstalla oo siihen tulokseen ihan osaton. Se myös kirjattiin pöytäkirjaan tavoitteeksi vuoden 2012 budjettiin, samoin kuin ajanottolaitteiden uusinta. Kuluva vuosi on tarppiollinen, mutta ainakin toimitusjohtajalla oli toiveita ja uskoa paremmasta. Toi tulopuoli tietysti on ainakin jossain määrin myös muiden tekijöiden armolla; se mikä on säätila kahden päätapahtuman aikana vaikuttaa tulokseen pelottavan vahvasti. Mut ne asiat jotka vaikutettavissa ovat, tulevat todenäköisesti muuttumaan. Myös kilpailijamäärät otettiin esiin, ja johtokunta lupas pohtia et riittäiskö pienempi osallistujamäärä kuin 10 vaikkapa cup arvoon?

    Kiva oli kuulla, et toimitusjohtajakin jostain aikaisemmista lausunnoistaan poiketen tuntu olevan tosissaan ja jopa innostunut hommastaan, ja myönsivät että ollaan kenties hiukan junnattu paikallaan ton markkinoinnin puolesta ja luapilivat siihen uudenlaisia avauksia joita hitusen oli männäsuvena kokeiltukin. Kaikenkaikkiaan mun mielestä vaikutti ihan hyvältä ja kun vaan keskustelusta poistuis tietyt henkilökohtasuudet, unohdettais vittuilut ja pidättäydyttäis asioissa, niin se olis mun mielestä täälläkin ihan rakentavaa ja seurattavissa olevaa. Niin kuin toimitusjohtaja hypetti muun propagandan ohessa, niin meillä on hyvä tuote josta voidaan olla ylpeitä ja rinta rottingilla! Se on varmasti totta, ja jos onnistutaan markkinoimaan noita pienempiä kisoja ja tapahtumia tehokkaammin niin tulosta vois ehkä rakentaa vähän niidenkin varaan.

    Yks huomio tuolta mikä ei oo ihan uusi, et tuolla paikalla olleesta 80 ihmisestä varmaan 80% oli kisatouhussa mukana olevia. Liki 2000:n jäsenen yhdistyksessä luulis olevan muitakin, muutama ei kisaorientoitunut paikalla ollut hieman ihmettelikin tota FHRA:n tarjonnan vähäisyyttä riviharrastajalle, ja tohon "jalkauttamiseen" luvattiinkin panostusta entistä enemmän. Mut sois kyllä tolle riviharrastajajoukolle, mitä se sit lienee ku sellaseksi itsenikin kyllä koen, suurempaa edustusta myös noihin kokouksiin ni sillä lailla varmaankin tulis vielä enempi ideoita ja painoarvoa tolle osastolle. Ei johtiksessakaan olis huono olla vähintään yks joka ei ole kisaympyröissä ihan kaulaansa myöten. Takaluukusta-lehden asemasta keskusteltiin myös ja tuotiin ilmi erilaisia näkemyksiä sen kohtalosta. Ainakin ens vuonna lehti jatkaa nykytyylisenä, näin ymmärrän, ja tämän vuoden viidettä numeroa ei tule koska lehteen varattu budjetti on käytetty.

    Vaaliosastolla puheenjohtajavaaliin ei saatu vastaehdokasta nykyiselle pitkäaikaiselle puheenjohtajalle, ja onneks sitten hänellä riittää motivaatiota jatkaa vaativaa hommaansa. Johtisvaaliin tuli kivasti ehdokkaita, ite ehkä tein vähän taktisen virheen olemalla kieltäytymättä ehdokkuudesta. Oon aina ollut sitä mieltä, että johtokunnassa jäseninä ei pitäis olla henkilöitä jotka on yhdistyksen/yrityksen työsuhteessa. Ja etenkään siellä ei pitäis olla henkilöä joka istuu kolmella pallilla, eli vuokraa/antaa/lainaa oman yrityksensä tiloja ja kalustoa ry:lle jonka palkkalistoilla ja johtokunnassa vaikuttaa. Katoin kuitenkin et kun on ollut aika paljon äänessä ni olis oikein panna ittensä alttiiks tohon vaaliin vaikken sinne todellisuudessa halunnutkaan, ja toin sen myös vaalipuheessa ilmi. Mut jonkin verran kuitenkin tuli ääniä, ja ne äänet sitten saatto olla poissa noilta muilta vakavasti otettavilta ehdokkailta jotka olis kenties pudottaneet TJ:n viivan alapuolelle. Eli tuli niinku vähän purastuu itteensä tai ainakin tavoitteitaan ja näkemyksiään nilkkaan? No, sekin on opiksi.

    Mut kaiken kaikkiaan ihan hyvän olonen johtokunta ja jälleen kerran antoisa kokous; tästä on hyvä jatkaa.
     
  11. chevy -64

    chevy -64 1st gear

    Niin äkkiähän vois kuvitella kolmella pallilla istuvan henkilön olevan jäävi tekemään päätöksiä aika monestakaan asiasta. johtokunnassa?
    Vai onko sekin sitten vain "maan tapa".
    Mene ja tiedä.
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Näin ainakin mun mielestä, minkä lisäks johtiksessa voi olla helpompi ajaa ja lobata asioita noissa kaikissa ominaisuuksissa. Ja vaikkei niin tekiskään, on ainakin selvä et se luo sijaa erilaisille epäilyille, mikä ei välttämättä olis kovinkaan tarpeellista. Siinä syy miks en itse pidä tosta kuviosta, ei henkilöissä sinänsä.
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Asiastahan on kerran tehty jopa sääntömuutosehdotus yhdistyksen sääntöihin ja silloin kokouksen enemmistö ei nähnyt aiheelliseksi muuttaa sääntöjä vaan katsoi useammalla pallilla istumisen olevan sopivaa.
     
  14. pile

    pile Gearhead

    varmaan se on noin niiden mielestä jotka jo ovat"sisällä" eihän kukaan äänestä omia etujaan vastaan.
     
  15. studio57

    studio57 Gearhead

    aika vähän siellä on käsittääkseni asioita käsiteltävänä joilla voisi vaikuttaa omaan esim taloudelliseen hyvin vointiin ja niissä henkilö pitää jäävinä jättää kyllä äänestyksen ulkopuolelle.

    Oon nyt tätä talouspalettia yrittänyt kykyjeni mukaan tutkia ja on sanottava että en löytänyt mitään väärin käytökseen viittaavaa. Kaikki dokumentit mitä olen pyytänyt on toimitettu mulle tunnin sisällä ja niihin oon saanut perustellut selvitykset jos on ollu kysyttävää.

    paljon ovat hyvääkin tehneet sillä entiselläkin kokoonpanolla joista on vähempi keskusteltu.
     
  16. pile

    pile Gearhead

    nuohan on hyviä uutisia kaikenkaikkiaan
     
  17. nysse1

    nysse1 1st gear

    Ei ehkä mulle kuulu mutta kun katselet noita pöytäkirjoja niin onkohan vip rekkojen vuokraus ja fyyran perävaunun/vaunujen veto tapahtumiin kilpailutettu?
     
  18. Hate

    Hate 3rd gear

    Jos on ollu ilmasia niin kova on tarjous kun joku antaa vielä rahaa et saa lainata vehjeksiään yhteiseen hyvään :rotfl:
     
  19. VSOP

    VSOP Gearhead

    Tää oli illan paras ( ellei koko viikon) :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  20. nysse1

    nysse1 1st gear

Kerro tästä muillekin!