Firebird ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja WBS, 2.8.2011.

  1. WBS

    WBS Gearhead

    Kertokaas viisaammat mikä ponuun tuli kun ei enää käy? moottorihan tossa on 305 tbi ja vuosimalli 90
    Auto toimi aivan normaalisti mutta kun seisoi viikon pihassa ei enää käynnistynytkään lupasi kyllä eli kävi muutamaan otteeseen aina pari sekunttia starttauksen jälkeen nyt ei enää lupaakkaan.
    Vika tuntuisi olevan polttoainepuolella bensapumppu kyllä surahtaa kun virrat kääntää päälle, polttoainetta tulee kun irroittaa bensa putken siitä kaasarinnäköisestä ruiskusysteemistä ilmeisesti nua suuttimet ei vaan avaannu?
    Kipunapualella vika tuskin on koska auto käy aina hetken kun kaadan bensaa suoraan imusarjaan.
     
  2. pontso

    pontso Gearhead

    öljynpaine anturi ei anna poltoaineelle lupaa mennä suutimille
     
  3. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Ainakin samanikäsessä astrossa se öljynpaine antaa komennon bensapumpulle kestää käynnissä. Eli niin pitkään kun moottorissa on anturan mukaan öljynpainetta, niin pitkään pumppu pyörii. Tämän tiedän siitä että anturin vaihtaessani ruuvasin sen niin tiukalle että ei tippunut paineet anturilta ja bensapumppu jäi pyörimään niin pitkäksi aikaa ennenkuin löysäsin anturia :lol:
     
  4. WBS

    WBS Gearhead

    Niin miten toi nyt on? Itse olen ainakin myös ollut siinä uskossa että toi öljynpaine vaikuttaa pumppuun eikä suuttimiin.
    Syötin myös suoraan pumpulle sähköä mutta auto ei tällöinkään käynnistynyt eli siinäkin mielessä vaikuttaisi siltä että suutinpuolella.
    Kuinkasuuri bensanpaine tälläsessä systeemissä pitäs olla? ei vissii niin paljoa kun noissa normi ruiskuissa.
    Meikäläiselle on melko vieras laite tämäntyyppinen sydeemi.


    Mikähän vittu sitä riivaa!
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Syötä suuttimille suoraan akusta sähköä, olikos ne värit punainen ja valkoinen? Tietsikka maadoittaa ne toiset piuhat!! Jos toimii suoraan akusta niin etsimään vikaa virtapuolelta, ei muista että onko kaikissa sulake suuttimille.
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Suuttimille on omat sulakkeet INJ 1 ja INJ 2...virta tulee pinkki/musta raita johtoa pitkin, suuttimilla johdot PUNAINEN ja VALKOINEN johto joihin pitää tulla 12V.

    Sininen ja vihreä ei kannata sorkkia koska menee ECM-boxin suutinpankkeihin :soosoo:

    Jos pumppu surahtaa ja useiden virta päälle/pois jälkeen kone yrittää käyntiin, niin ö-paine anturi/katkaisija morjens.

    Bensapumpun releellä pitäisi olla PRIME johto, punainen johdonpätkä jossa liitin päässä...siihen 12V ja pumppu pyörii jatkuvasti.

    Voihan olla myös että ECM ei saa kierroslukutietoa jakajalta, eikä avaa suuttimia, LILA/VALK. johto...HEI moduli morjens jakajasta tai huono kosketus piuhoissa jne.
     
  7. WBS

    WBS Gearhead

    Tossa eilen ehdin taas vähän tutkia tilannetta, suuttimille ainakin tulee virta ja kun laiton kaverin starttaamaa ja ite katsoin niin suuttimista jopa hieman tihkui bensaa mutta ei ilmeisesti riittävästi. Heti kun annan pullosta suoraan bensahörpyt niin kone tärähtää hetkeksi käyntiin. tilanne on aivan sama vaikka kytken bensabumppuun suoraan virran.
    Ehkäpä tästä nyt puuttuu kierroslukutieto.
    Tossa "kaasarin" kupeessa on myös tollanen solenoidi mihin menee neljä johtoa mikähän tätä ohjaa?
     
  8. audiq

    audiq Gearhead

    Bensapumpulta kuulostaa. Mittaisin paineen bensalinjasta seuraavaksi. Eikös sen jossain yhden baarin tienoilla pitänyt näissä olla. Hatusta heitetty arvo, mutta josko joku viisaampi korjaisi.
     
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Tais olla n.neljäsosa/kolmasosa tpi:stä eli joku 13-15 psi. Olis muuten FAQ-osio kamaa nämä"Chevyn tyhjäkäynti/chevy ei käynnisty"...Mutta kun teet kaikki uusiks alusta loppuun niin käy,käynnistyy ja kulkee.....
     
  10. WBS

    WBS Gearhead

    Mittasin äsken bensan paineen se oli reilu 0.8bar tarkempaa mittaria ei nyt ollu nyt käytössä (ollu 3vuotta kaverilla lainassa)mutta eikö toi ole liki tuota 13 psi:tä ainakin tolla pitäs käynnistyä, eli ainakin toi pumppupuolen vika on myös pois suljettu niinkun tuo kipinäpuolikin ja kun suuttimillekin virta tulee niin niin piiri pienenee, olisko nyt sitte kuiteskin jotain propleemaa tuossa kierrosluku tiedossa.
    Huoltokirjassa muten lukee että tietokoneboxi uusittu 6/2006 eli mikälie ongelma ollutkin niin oisko nyt uusiutunut?
     
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead



    Suuttimet jumiutunu? Tai niiden ohjaus sökö?
     
  12. Soppaluu

    Soppaluu 1st gear

    Elikkä itsellä ihan sama ongelma, taivaasta pudonnut vika :) Itsellä melko varma fiilis, että olisi bensapumppu, koska mitään pumpun ääntä ei kuulu kun laittaa virrat päälle.

    Pumpun irrottaminen ilmeisesti vaatii tankin irrottamista ja tankin irrottaminen taka-akseliston irrottamista?

    Onkos kukaan tehnyt "huoltoluukkua" takapenkkien taakse, jottei tarvitsisi irrottaa tankkia? Olisko antaa kuvia tai tarkkaa paikkaa mihin luukun tekisi?
     
  13. pumpuli

    pumpuli Gearhead

    Koitas F-BODY sivuilta ettii,siellä oli hyviä vinkkejä kuvien kanssa .
     
  14. johny

    johny 1st gear

    Vois olla jakajan moduli pimee.
     

Kerro tästä muillekin!