Entäs Opel?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 30.10.2011.

  1. manha

    manha Gearhead

  2. nixon

    nixon 3rd gear

    ^Olihan toikin ooppeli.
     
  3. Stone

    Stone 3rd gear

    Tietääkö kukaan miten noita GM:n vikakoodien kymppejä tulkitaan? Sain kyllä luettua ihan sujuvasti, mutta kun tulee peräkkäin vaikka kolme kertaa 10:nen sarja ja sitten 3 jne...1113? Ja olettasin että syststeemi on Simtecin 56.5 16-pinninen (jossa osassa ei ole pinniä lainkaan).
    Mitämitämitämitäsenyttarkoittaa!? :mad:
     
  4. mke77

    mke77 Gearhead

    eikös pööppelis oll jakson päätös ja jakson alku aina 111 , ***,111, ja noitte välis aina kullakin ajosyksillä havaitut viat??
    eli jos viimiset vikakoodien luennast ja poistost o "hiukan aikaa" voi joku jatkuva vika ollasiel tolkuttoman monta kertaa, ja joka välis toi "luvun alku ja päätös"

    ...kerrasn luin yhden corsan ja istuin varmaan 15min lukien niitä koodeja....ja kolmee eri koodii se toisti jatkuvast....
     
  5. Stone

    Stone 3rd gear

    Mutku on ollu akunkegät välis jo monta kertaa irti...sen pitäs kai nollata kaikki koodit muistista...vai pitäskö?
     
  6. virta

    virta Gearhead

    On hyvä.Jakohihna kun katkee niin saa vain uutta hihnaa laittaa,ei hajoa moottori.
     
  7. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Mulla on ollu 13 ooppelia. Yhdestäkään ei ole katkennut jakohihna. Yks kadetti oli niin huomasin ostamisen jälkeen, että jakohihna olis pitäny vaihtaa 4 vuotta sitten ja kilsojakin oli vedetty yli vaihtorajan melkeen 30th, ei katkennu sekään.
     
  8. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    on ne massiivisia pelejä noi ooppelit..miksei kaikki voi olla yhtä hyviä, tai no, jos kaikki olis yhtä hyviä niin ooppeli ei olis parasta mitä on..
     
  9. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Edelleenkään en väitä ooppelia parhaaksi. Ihmettelen vaan miten ei omista koskaan ole katkennut hihnaa, kun niillä niin pirun huono maine. Jenkki mulla on harrasteena ja käyttiksenä tälläkin hetkellä. Ja emännällä vanha vento. Ei yhtään opelia ole ollut hetkeen. Omegan ottaisin kyllä edelleen. Suurin puute opelilla ollut aina tuo kasikoneen puuttuminen. Ellei sitten admiraalia 327 koneella ota laskuihin mukaan.
    Todella lahjakasta tuo yleistäminen ja luetun ymmärtämisessäkin taitaa olla lievää suurempaa vajetta..
     
  10. mie

    mie Gearhead

    ...
     
  11. virta

    virta Gearhead

    Ite aina vertaan mitä rahalla saa,,ja Opeli on yleensä se halvin :D mut ei oo silti huonoin
     
  12. ata

    ata Gearhead

    Se V8 Opel normaalisti on Admiralia ylellisempi Opel Diplomat (sama peruskori kyllä). Kyllä Vanhempiin A-koppaisiin Kapitäniin ja Admiraliinkin sai V8-koneen, mutta se oli 283 SBC, 327 oli vain Diplomatissa (tehtaan jäljiltä), mutta sitäkin tehtiin myös 283:lla sekä myös Opelin omalla 2.8-litraisella suoralla kuutosella.

    Mutta niitä V8 Admiraleja ei ole tehty kuin 622 kpl ja V8 Kapitänejä vain 113 kpl. Suomessa on tietenkin sellainenkin...

    Omegaan piti tulla 346 5,7 LS1 V8, mutta se peruttiin viime hetkellä, auto ehdittiin jo esitellä autonäyttelyissä, esitteet oli painettu ja malli löytyy jopa korjaamoiden tietokannasta (Opel-moottorikoodi Y57SE). Syynä mallin perumiseen oli ylikuumenemisongelma jos autolla ajettiin pitkää matkaa kaasu pohjassa saksalaisella Autobahnilla. Muissa maissahan mitään ongelmaa ei olisi ollutkaan, koska muualla ei ole normaalisti tapana ajaa autolla pitkiä matkoja "täysiä".

    Irmscher taas valmisti tilauksesta tässä muutama vuosi sitten oman 40-vuotisjuhlansa kunniaksi Opel GT:stä LS-V8:lla varustettua versiota, Opel GT tosin on amerikkalainen auto, omaa sukuaan Saturn Sky/Pontiac Solstice, mutta sitä ei Amerikassakaan myyty V8-moottorilla varustettuna.

    Australialainen Holden taas on vuosien mittaan valmistanut monenlaisia Opeleihin perustuvia malleja V8-moottoreilla.
     
  13. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Juuri näin. Meni admiralit ja diplomatit tuossa sekaisin. Vasta oli muuten myynnissä nettiautossa moinen 327 cid koneella. Muistelin, että olis ollu admiral mutta saatto toki olla diplomat. -66 vuosimallia kuitenkin, sininen.
     
  14. ata

    ata Gearhead

    Onhan joku voinut vaihtaa tuollaiseen Admiraliin 327:n alkuperäisetn 283:n tilalle, jos on alkuperäinen V8-malli, toisaalta kuutoskoneiseenkin Admiraliin saa käsittääkseni laittaa kasin, kun kerran sellainen on mallisarjaan kuulunut.

    66-mallisessa Dilpomatissakin on vakiokoneena 283, 327 tuli vakiokoneeksi niihin vasta B-mallissa 1969.

    On ihan mahdollista että on 66-mallinen Admiral A tai Diplomat A 327:lla, mutta se vain ei todennäköisesti ole "numbers matching" vaan auto on todennäköisesti lähtenyt tehtaan linjalta 283 pellin alla, tai niinkuin Opel niitä Eurooppalaisittain kutsuu, 4.6-litraisella (283) 5.4-litraisen (327) sijaan.

    Toki onhan Suomessa myös erittäin harvinainen Opel Diplomat A 2dht coupe, sitä koko korimallia ei ole tehty kuin 304 kappaletta, niissä oli vakiona 327 koneena.

    Mutta ovathan nuo vanhat A- ja B-mallien V8 K-A-D-Opelit (Kapitän, Admiral ja Diplomat) erittäin hienoja ja nykyään harvinaisia autoja ja mielenkiintoisia amerikkalaisen ja eurooppalaisen tyylin ja tekniikan yhdistelmiä. 80-luvulla yhtä sellaista tuli aikoinaan käytyä ihailemassa autoliikkeessä Hämeenlinnassa (kullanvärinen Diplomat B 5.4 V8) ja tänä vuonna viimeksi pääsin samanlaisen, mutta harmaan yksilön kuskin paikalla istumaan (valitettavasti vain kylmät tyypit...) Lahden Classic Motor Showssa, pistin sen auton myös Opel-kerhon viimeisimmän jäsenlehden kansikuvaan...
     
  15. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

  16. reijo

    reijo 3rd gear

  17. jusander

    jusander 1st gear

    Voihan niitä olla hyviäkin, mut itelle sattu maanantaipäivän kappale. Vm -97 2.0 farmari omega ajettu 212tkm. Viimosen päälle oli siisti ja hyvin pidetty, oli kuitteja iso kasa tehdyistä remonteista. Mm. kansiremontti n. 50tkm sitten. Kaikki vaikutti koe ajolla hyvältä ja vielä kotimatkallakin. Sitten alkoi murheet, kannentiiviste meni saman tien, josta auton myynyt liike suostui maksamaan puolet pitkän taistelun jälkeen. Pari viikon päästä auto taas ajoon, perä rupesi täristämään, auto sammui kesken ajon lukuisia kertoja, kierroksia ei ottanut kuin 4000rpm, tyhjäkäyntimoottori hajosi ja lisäksi mittari taulu oli kuin lentokoneessa, paloi monen väristä valoa. Laitoin sitä sen verran kuntoon että sain ajettua Sulantielle ja annoin vaihdossa nykyiseen volkkariin.
    No tulipahan kokeiltua opeliakin vajaa kuukausi ja olihan sen kanssa pari onnen hetkeäkin. Toinen oli kun sen ostin ja toinen kun selvisin sen kanssa Tuusulaan.
     
  18. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

  19. -TH-

    -TH- Gearhead



    ei pidä unohtaa Bitteriä, kasihan siinäkin on.
     
  20. virta

    virta Gearhead

    Itseä kyllä miellyttää tuo Omega,sen jyhkeät isot ovet jotka tuo mieleen oikean jenkkiauton.Myös sisustus on ok,toisin kuin jossain muovijapsissa.Eivät juuri mitään maksa,aliarvostettu hyvinvarustettu auto.Moottorivaihtoehtoja on paljon ja todella luotettaviakin kuten perinteinen 8 venttiilinen 2.0 bensa tai 2,0 dti diesel.noitten kanssa ei pitäisi ongelmia tulla ,kovaa ajoa vain.
     

Kerro tästä muillekin!