Ford 3.8 V6 erot?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jukka, 3.11.2011.

  1. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Ovatko T-Birdin ja Tauruksen 3.8 V6 moottorit vaihtokelpoisia keskenään vai onko jotain eroja?
     
  2. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Ei, käy kun Taurukses on erilainen kampiakseli koska se käy poikittain.

    T-birdis on normaali kampura kun siinä kone on pitkittäin...
     
  3. lincci

    lincci Gearhead

    Just, etu- ja takavetoisissa on eri koneet....pirullinen ongelma :x
     
  4. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Saisko tarkempaa faktaa?
     
  5. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Siis konehan on muuten täysin sama, mutta tosiaan kampiakselissa on erilainen tasapainotus ja apulaitteitten kiinityspaikat ovat aivan eri kohdissa kuin takavetoisen lohkossa.
     
  6. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Älä Jukka sekaannu tohon 3.8V6 mottiin. Sä tiedät Fordin tavan tehdä muutoksia pikkulohkoissa, no, se pientä tohon V6 mottiin verrattuna. Niissä on ollut kymmenen erilaista lohkoa, neljää kampuraa, neljää vaihtokelvotonta nokka-akselia, neljää erilaista mäntää, kaksia veivejä, kahta mallia tasapainoakseleita (plus sitten ne kun ei ole tasapainotusakseleita), kahdeksan erilaista kantta. Päälle vielä ahdetun koneen osat.

    Ekaks ton tyrmää se, että lohkon peräpääty on erilainen, eli Taurusksen konetta et saa kiinni T-birdin vaihteistoon.
     
  7. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Huoli pois Arto... :wink: Kanssaharrastajan puolesta kyselin.
     
  8. 85840845

    85840845 Gearhead

    Rupee näyttään siltä, ettei kannata seota moisiin kapistuksiin, voi mennä hankalaks.
     
  9. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    kuutosissahan on kaikissa se perusvika että ne käy aina vajaalla..
     
  10. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear


    :rotfl: :rotfl:
     
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead

    ...Ja silti kulkee yhtä hyvin kuin V8 8) Ja taittuu mutkiin mehevämmin :rotfl:

    Siis Ford V6 3.8
     
  12. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Sano sille, että ostaa multa C5-laatikon hinnalla LTD:n ja ottaa siitä 3.8V6 -motin, niin ei tarvi odotella, että milloin se kannentiiviste pettää. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!