Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tst

    tst Gearhead

    Aasian suunnalta löytyy edullisempia. kiina/honkong.

    http://www.ebay.com/itm/HID-XENON-CONVE ... 2a0f320e96

    Pari settiä tullut tuolta Auot-sky:ltä. Vähän meinaa häiritä radion kuuntelua, mutta muuten ok. Liekkö kaikkien settien ongelma?

    http://www.ebay.com/sch/?_kw=slim%20xen ... pos=&gbr=1[/quote]

    Taidanpa kokeilla noita, http://www.ebay.com/itm/12V-9006-6000K- ... 27bd280828 laitetaan sitten traktoriin työvaloiksi jos vastaantulijat hermostuu :rotfl:
     
  2. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Joo vaihdoin meno ja tulo letkut toisin päin ja nyt toimii.
    Edellisellä systeemillä lämpis ekana lämmityslaitteen kenno sitten syyläri ja se siitä.
     
  3. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    mitäs katsuri sanoo noista xenoneista? Olis aikomus hankkia mut voiko sellasen muunnossarjan laittaa suorilta kii -95vm. subbeen?
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    Siis laitoit nyt ne webaston letkut nyt niinpäin että se työntää kuumaa vettä termarin jalkaan ? :eek:

    Mitähän se weba tykkää sit kun täräytät koneen tulille ja auton oma vesipumppu alkaa työntää sieltä vastaanpäin lientä?
     
  5. kuutio

    kuutio Gearhead

    :poff: järjestetään arvauskilpailu, kumpikohan pumppu voittaa..
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    hmmm :odroll: webaston pumpussa on tehoo 14 wattia... chevyn pumpussa kymmenkertasesti kilowatteja, tai ainakin sen mitä hihna jaksaa vetää
     
  7. kuutio

    kuutio Gearhead

    niin noista xenoneista, kaikkihan ne laittomia mitkä näihin omiin umpioihin jälkiasennetaan

    mulle ei koskaan niin paljon vastaantulijat vilkutellu pitkiä, kun sillon kun noita kokeilin

    säädöt tietty jumissa/ rikki niin otin pois...
    kun ei pystyny säätään
     
  8. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Meinasitko pitkiin vai puolikkaisiin laittaa. Ehkä kannattaisi 55W pitkiin ja 35W puolikkaisiin, niin ei häikäise niin paljoa.
    Puolikkaathan joutuu joka tapauksessa kytkeä palaamaan kokoajan.
     
  9. tst

    tst Gearhead

    Puolikkaisiin ajattelin ainakin näin aluksi, eikös niissä ollu HB4/9006 polttimot :odroll: Pitkillä nyt on pärjänny toistaiseksi kun nuo jumbotkin siinä loimottaa mutta ehkä tosiaan vois varovaisemmin aloittaa noilla 35 wattisilla puolikkaisiin.
    Lisäpitkiäkö on nykyään saatavana ihan xenon-laillisia malliakin?

    Näyttää olevan jotain uusinta uutta HIXiäkin myynnissä, myyjältäkin saa kysyä ihan mitä vaan niin hän myös vastaa ihan mitä vaan :rotfl:
    http://www.huuto.net/kohteet/uusi-65w-h ... 128?ref=gl
     
  10. tst

    tst Gearhead

    Niin se taitaa lämppäriltä tulla paluu suoraan syyläriin, miksiköhän se noin on? Ajattelis että kone ja hyttikin lämpiäis nopeammin jos lämppäriltä palais neste suoraan moottoriin :odroll:
     
  11. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Samaa asiaa tutkin tuossa, kun laitoin letkulämppäriä. Paisari näyttäisi palaavan suoraan alavesiletkuun, niin ajattelin että jos vaihtaisi nuo letkut keskenään.
    Paisari syyläriin ja lämppärin paluu alavesiletkuun.
     
  12. tst

    tst Gearhead

    Kuulostais paljo järkevämmältä noin, olishan sen systeemissä pyörivän ilmankin paljo helpompi poistua paisariin siitä ylemmästä letkusta :odroll:
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Siitä syylärin ylänurkastahan menee jo yks letku paisarille (akun ja ilmanputsarikotelon takaa) se on just sitä ilman poistumista varten.
     
  14. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Mulla kiertää eeberin lämpö just ihan lämppärinkennon kautta moottoriin ja ei oo ollu sen kummempia ongelmia lämpöjen suhteen :eek: Normi lämmitys noin 30min-40min ja kovilla pakkasilla sit vaatii enempi (yli-20) Mielestäni ihan kohtuu aika moottorin kokoon nähden :odroll: Toki lämmön siirto estetty lämmityksen aikana takakennolle :wink:
     
  15. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Niin että miten tuo pitäs sitten tehdä koska se lämmityslaitteelta tuleva letku menee sinne syyläriin suoraan, tuolla keinon tuo toimii ainakin tänäaamuna ja eilen .Lämpee sisätilat ja moottori nopeasti.
    Sammutin kyllä Webaston ennen starttausta.Kertokaa viisaamat mikä väli olis sitten parempi vai onko parempia vaihto ehtoja, loppuu nuo letkut nimittäin kesken mihin asentaa.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä mullakin noi menee "väärin" päin tarkoituksella kun ei ole tarvetta ajon aikana eeberiä käyttää mutta kajuutta lämpenee paaaljon nopeammin silleen että sisäkenno saa ekana kuumaa. Tolleen myös kannet lämpenee ekana mikä on käynnistymisen kannalta paljon oleellisempaa kuin se että lohko olis lämmin ja kannet kylmät.
    Joskus silloin tällöin tulee vahingossa painettua kaukokäynnistäjää ja sen huomaa siitä että alkaa puhaltaa kylmää ilmaa kun ne pumput tappelee keskenään :rotfl: .
     
  17. kuutio

    kuutio Gearhead

    Tossa aamupäivällä kun tulin tuolta keskisestä Suomesta, niin pääs ihan oikeen talven makuun, saatiin winterkuulerikin :poff:
    vanhaakin alko lapsettaan kun tämmösillä alitehosillakin autoilla pelkällä takavedolla koki ihmeellistä, ylimaallista Woimantunnetta :poff:

    muuten toi varosysteemi, jota on tääläkin joskus suositeltu, näytti toimivuutensa

    eli jotenkin kannattas olla varmistettu, että voi todeta jatkuvasti että siirtopumppu tosiaan saa virtaa
    esim pikkuledillä, tai niinkun mulla, että lisämittareiden taustavalo "kiertää" pumpun plussan kautta

    oli nim. tossa weban asennuksessa johtonippuja liikutellessa yks abiko irronnu...
    ja heti kun kääns keulan aurinkoon niin huomas että mitä vattua..

    no ei toi lamellipumppu ihan loppu taida vielä olla kun kone kävi ilman walproakin..
     
  18. Jebu

    Jebu 1st gear

    Hei joku on varmasti vaihtanut jarruvalokytkimen. auttakkee meikäläistä että miten se peltilukitus levy lähtee irti.?! Eipä oo ennen tullu semmosta vastaan. Sais vähä pienennettyy riskii ettei ketää täräytä perään.
     
  19. persus

    persus 3rd gear

  20. kojo

    kojo Gearhead

    Ei se jarruvalokytkimen sokka oo ees paha, mut lähes mahoton selittää kun se lukko on "väärinpäin" :lol:
     

Kerro tästä muillekin!