kipinät hukassa kuumana!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja M-ajuri, 4.12.2011.

  1. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    kylmänä toimii niinkuin pitää mutta jos käyt vaikka kaupassa niin ei välttämättä lähde enää käyntiin. yleensä kun antaa yön yli olla niin aamulla taas toimii kunnes taas seuraavan kerran iskee vika päälle.
    kaikki anturi/sensorit olen parin vuoden sisällä jo vaihtanut.

    uudet puolat sekä niiden alla olevan sytkäyksikön laitoin tilaukseen jos niillä herkiäis herjaamasta :odroll:

    mitä tahnaa sinne puolien alle oikee kuuluis laittaa?

    pontiac transport 3.8 -93
     
  2. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Luin vain alun. Vaihda kuumemmat tulpat. Voit myös lyhentää ulkoelektrodia ja säätää kärkivälin keskielektrodin ja ulkoelektrodin välille 45 asteen kulmassa.
     
  3. buick8791

    buick8791 1st gear

    Eipä ole tullut vastaan ohjeita mistään tahnan laittamisesta puolan ja modulin väliin, joten en ole itekkään laittanu koskaan.

    Tärkeää on, että moduli on hyvin maadoitettu jo sen eliniänkin takia.
    Mittasitko vastusmittarilla kaikki puolat tai totesit muuten, että kaikki puolat ovat pimeitä? Olis aika harvinaista muttei mahdotonta.

    Mites se kampiaselin asennontunnistin, jonka olet vaihtanut ilmeisesti myös, oletko sitä testaillut silloin kun ei tule kipinää? Tarkistaisin joka tapauksessa modulin sekä kampuran asennontunnistimen johdotukset, ettei ole katkoksia, joka tulee esille, kun moottori tärisee, lämpötila nousee jne.
     
  4. Aako

    Aako 1st gear

    Modulin ja jäähdytyslevyn välissä on oltava piitahna, tai ei hyvä heilu, kun ei lämpö siirry siihen jäähdytyslevyyn.. sytytysmodulin tuohon ekkana vaihtasin...
     
  5. buick8791

    buick8791 1st gear

    Kysymyshän koski kai puolien ja sytytysmodulin välisestä liitoksesta. Joka tapauksessa, en ole ite nähnyt mistään ohjeista piitahnan käytöstä modulin ja kiinnityslevyn välisessä liitoksessa enkä myöskään puolien ja modulin välisessä liitoksessa, kun on kysymyksessä GM Type II ignition vai onko?

    Laittaisitko linkin ko. ohjeisiin.

    Itellä on ollut ko. paketti GN:ssä n. 6 vuotta ilman ongelmia. Toki asennus/kosketuspintojen on oltava puhtaita hapettumista.

    Onkohan minulla sit ollut vain hyvää tuuria...
     
  6. Aako

    Aako 1st gear

    Ei joka asian tarvi kaivaa ohjeita, katos kun tarpeeks on noita väsännyt, niin jotkin asiat tietää ilman linkkejäkin!
    komonentin alle tulee aina lämmönjohtotahna väliin, jos se on liitettynä jäähdytyslevyyn, oli se levy sitten jakajan runko, tai mikä tahansa metallijalka!
     

Kerro tästä muillekin!