buick riviera 63-65

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja tomperi, 7.1.2003.

  1. vennizzz

    vennizzz Gearhead

    Miun entisessä ´63 Rivierassa ei ollu sähkölaseja, ei ilmastointia, eikä ees
    radioo. Ainut optioksi laskettava oli värilasit, tehostajat tais olla vakio-
    kamaa http://kuvablogi.com/nayta/1935165/
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tehostajat oli vakio. Tuskin niitä edes olisi saanut ilman vaikka olisi yrittänyt ruksata delate. Toi on sitten tasa eka minkä mä näen w/o radio.
    Värilasit oli käsittääkseni vakio?
     
  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Ei sattunut silmään tässä keskustelussa joten kysynpä:
    Kasissa oli joskus 80-luvun alussa juttu muistaakseni Kirkkonummen jenkkiautoista, värikuvissa esiintyi punainen -65 Riviera jossa taisi olla Wolfracet alla ja perä jumalattoman korkealla. Mitähän sille on tapahtunut, itse en muista autoa nähneeni.

    Ja muutenkin, kuinka monta noita tuli uutena/muuttoautoina Suomeen? Mobilistissa on ollut ainakin joskus mustavalkokuva -63-64-malliseta jota oli lievästi kolaroitu, kuva oli ihan alkuvuosien lehdissä joten se ei ainakaan ollut ns. uustuontiauto.
     
  4. MOtorPARts

    MOtorPARts 1st gear

    mieleen ei tule kun tämä Kirkkonummen yksilö joka muistaakseni oli projektina jossain tallissa kauan sitten.

    muita Suomi rivieroja on ainakin vm 66, 69 peräti 2 kpl ja 72 8)
     
  5. 62chevy2

    62chevy2 3rd gear

    Tää mun auton sisusta on deluxe eli pitkillä käsinojilla ja puupaneeleilla, mutta paneelit on joskus raksittu pois. Väri on saddle eli ruskea ja vinyylipenkeillä. Tämä auto on joskus kolaroitu moottoripyörän kanssa. Tuotu ilmeisesti 80-90 -luvun taitteessa maahan. Wonderbar radio löytyy myös optiolistalta ja sävylasit.
     
  6. RivO

    RivO Gearhead

    Joo, sähköt on silti ongelma siinä, eli wind shiild waipperin moottori, kun sitä ei saanut enää -63 manuaalisesti veivattavana, reistailee. Piti laittaa tappokatkaisija, kun katsastusmies uhkasi vääntää pyyhkiän varret solmuun, jos ne ei lopeta pyyhkimistä. Siellä hallissa.

    On muuten Rebel58:n vanha turbiini paikallaan. Hyvin on pelittänyt kiitos vaan.

    Olen ajatellut palauttaa värin takaisin mustaksi. Back to square one!!!

    Tästä naulapäille ja muille asiaa ymmärtäville hekumoitavaa:

    http://www.taperformance.com/
    http://www.offyparts.com/index.php/cPath/1_8
    http://www.oldbuickparts.com/catriv/
     
  7. RivO

    RivO Gearhead

    Minkälaisilla spekseillä mahtuu -63 Rivieraan isompaa vannetta, meinaan vähän aluvannetta, jotain 18", mutta mikä off setti pitäis olla ja kuinka leveetä sinne mahtuu, ilman manöövereja?
     
  8. JouniK

    JouniK Gearhead

    Nostellaas tätäkin, kun kiinnostais tollanen Buick hommata.. Nettiautossa oli pari, mutta olisko kellään tietoa muista myytävistä 63-65 Rivieroista, olis vähän vertailukohdetta? Mitä noista kannattaa tarkistaa, kun kauppoja hieroo?

    J
     
  9. RivO

    RivO Gearhead

    Moi!

    Avaa takakontin luukku, buick miehenä olet varmaan koitellut sormella kaikenlaista autossa, mutta autosta kokeile takaikkunan kehyksen alaosan ruosteettomuus sisäpuolelta(olen todistanut sen bugin kahdesta autosta). Siellä on sisäpellissä reikiä, joista pääsee tarkastamaan. Tosin mitä väliä sillä on, jos on vähän ruosteessa, Riviera se on silti. Vahvaa peltiä on kori joka tapauksessa, vaikka ruostetta jostain löytyykin. Myös helmat takapyörien takanta voi tarkastaa. Jalkatilojen pellit? Dynaflow ei ole enää mielettömän kallis korjata/entrata.
    Rempattu turbiini amerikasta voi olla jotain 800 taalaa ja korjauskitti laatikkoon etummaisella pumpulla maksoi 750 taalaa.
     
  10. JouniK

    JouniK Gearhead

    Noniin, 63 Rivieera on tallissa, ja kun ei ollut tarkoituskaan mitään näyttelypeliä hommata, niin remonttia pukkaa.
    Pakoputkisto tarvis laittaa, Ebayltä $265, Marteliukselta vajaa 700€, saikohan Suomesta muualta? Jenkkilän rahtia tulee kuitekin sopivasti, kun on noinkin iso paketti
    Ilmastoinnista on lauhdutin otettu pois, muuten näyttää ehjältä. Mitenköhän paha (=kallis) noita on laittaa toimintaan? Onko jotain tiettyä osaa ilmastoinnissa jota erityisesti kannattaa tsekata?
    Laturi vaatii tarkistusta, minkä muun laitteen laturi tuohon sopii, jos tarve vaatii? Ebayltä halvin vajaa $40 (mutta se rahti..)
    Muutenhan tuo on suht nipussa, pultit aukee kuin uudessa autossa, kun eivät ole suolavedessä liotettu 8)



    J
     
  11. RivO

    RivO Gearhead

    Kuvia?

    Ostin itse pakoputket, eli ne vänkkyrät etuosat muistaakseni 40 Eurolla muutama vuosi sitten, ja mielestäni oli Marteliuksen koodilla tehty. Akseli ylitykset ja 740 volvon pöntöt ovat sitten jo sävellystä. Vaimentimet on pitkittäin takahelmojen takana piilossa. Aika hyvin mahtui, eikä roiku.
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Putket ei saa näkyä. Ehkä vähän putkien alas sojottovat päät. Soundi tärkein. Volvon pöntöilla kuulee että V8 kyseessä, mutta mielestäni oktaavi ei kohillaan. Glass Packit ja pienet resenaattorit piiloon perään niin soundi ei ole liian kova ja on just se oikea. Tää vain mun mielipide. Rivierassa pitää olla hyvä soundi! Unohtakaa heti kättelyssä ne hytissä kumisevat rosteriputket. No makuasia sekin.,.
    Siistii että mun vanha turbiini jatkaa matkaansa Autossa mihin se kuuluu
     
  13. RivO

    RivO Gearhead

    Joo turbiini toimii kuin buikki!!!

    Minun Rivierassa on samanlainen ryystö takaisku pakoääni, kuin joissain 1 ja 2 gen Opel Kadeteissa, en tiedä mistä se johtuu, mutta sellainen vanhan liiton ryystö kuitenkin. putket on jotain 2,5", eikä luonnollisesti yhdysputkea välillä. Äänet kabiinissa on erittäin siedettävät. Putkista näkyy luonnollisesti vain alaspäin tulevat putken päät takana.

    Olen märissä unissa tsekkailut uutta pakokaasukanavaa, sortti sarjat ja sellai, mutta jos kestää 2 kk laittaa eteen iskarit kiinni, niin voi kuvitella kauanko tuohon menisi aikaa. Eturipustusten puslitus ja nivellys kesti muutaman vuoden, tosin auto oli "vain" 1,5 vuotta pois liikenteestä etupää pukeilla.

    Stressiä?
     
  14. JouniK

    JouniK Gearhead

    [​IMG]

    Mulla on ne etuosat paikoillaan, mutta niihin on väkerretty metrin rosteripätkät vaan jatkoksi.
    Jaa juu ja kaikki kumitiivisteet on melkoista korppua. Onkohan noilla valmistajalla väliä, Ebayllä oli jotkut made in usa tiivisteet kaupan..

    J
     
  15. RivO

    RivO Gearhead

    On hieno biili, tuollehan ei tarvitse tehdä kuin välttämättömät leimalle vaadittavat...

    Caarssilta saat vaikka mitä osaa, itse olen sieltä ostanut tiivisteet ja muut emmeet.

    http://www.oldbuickparts.com/
     
  16. RivO

    RivO Gearhead

    ... pst... myy miulle nuo kapselit...
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Suomesta saa tiivisteitä Oitracon.fi laatutavaraa aikataulu ja hinnat pitää. Jos ei sovi niin sopivat tilalle. Yleensä osatan osan täältä jos saatavilla. Jos ei niin sitten vasta tilaus ankkalinnaan
     
  18. JouniK

    JouniK Gearhead

    Emmä, tykkään niistä itsekin ;)

    J
     
  19. tsbmw

    tsbmw 1st gear

    Mikäs on Rivieran hintahaarukka halpa - ajokuntoinen (katsastettu) - "rakas"?
     
  20. RivO

    RivO Gearhead

    4000-8000-16000 ???
     

Kerro tästä muillekin!