Ford numeroita?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja B 50, 25.11.2011.

  1. B 50

    B 50 Gearhead

    Fordin koneista kyllä on tuttua nämä osien valunumerokoodit kirjain=vuosikymmen, numero=vuosi, kirjain=malli, jne, mutta onko mitään Chevyn suffix-koodia vastaavaa systeemiä mistä näkee minkä tehoisena kone on tehtaalta tullut? Eli ideana millä todistan katsastusmiehelle että esim. tässä `73 302 moottorissa on 136 hevosvoimaa?
     
  2. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    taitaa aika heikkoa olla, valunumerotkaan ei kerro kaikkee, sama valu voi olla koneistettu erilailla, esim. hydraulinostajille tai koville nostajille, tähän on jo täällä huippu- tsätissä ainakin kerran törmätty...
     
  3. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Mie pyörin samojen "ongelmien" parissa tulevana keväänä. Itse ajattelin tulostaa netistä valunumeroitten selvityksen ja wikistä tehotiedot. Saa luvan kelvata.. eli -75 302 ois sen 122hp alimmillaan. lohkon etureunassa on päiväyskoodi ni siitä sitten just nuo vuosimallin tehot.. Eihän ne inssit sitä voi tietää mitä kone pitää sisällään.. 8)
     
  4. renttu81

    renttu81 Gearhead

  5. hanekki

    hanekki 3rd gear

    Täällä kans kiinnostaisi saada tietoa.Tämmöisiä kaivettu.
    Lohko:
    JX1152 5/Takapäässä
    41/etupäässä
    7H17 24 E7TE CA S/kyljessä takapäässä

    Kannet:
    15095 kummassakin
    T1 ja toisessa T4/päässä
    6B18 ja toisessa 7B2
    E6SE

    Nokassa:
    F15
     
  6. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    mitenkään oikeestaan tähän liittymättä mutta semmonenkin sb on kun 255 cid, 80-luvulla ollu muutamana vuanna, tehoja ei paljon P"#¤kakaan, jos hakee pieni tehoista...
     
  7. B 50

    B 50 Gearhead

    Lyhyellä Ford-oppimäärällä tulkkaisin lohkon 17 elokuuta `87 valetuksi `87 trukki-lohkoksi ja kannet 6 helmikuuta `86 ja 2 helmikuuta `87 valetuiksi `86 Thunderbird kansiksi.
    Joo, jo aikaisemmin FE-filosofiaan tutustuessa törmäsin siihen että jokapaikassa missä oli tietoa Fordin numeroista oli myös muistutus ettei numerot välttämättä pidä paikkaansa. Ilmeisesti sama meininki jatkunut myöhempään tuotantoonkin.
    Eli sitte mennään valunumeron ja päivämäärän varassa.
     
  8. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    S= tbird, T= truck..
     
  9. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Oikeassa olet, kun sanot trukki-lohko mutta valunumerot kertovat vain mihin aladivariin FoMoCo on kohdistanut lohkon/kannen/pultin tms. uudelleensuunnittelukustannukset. Mustangin suunnittelukoodi oli Z ja missäs osissa olette sellaisia C5Z? tai D4Z? tai E7Z? koodeja nähneet. Aika harvassa ne on. Yleensä C5A? tai C5O?

    T= truck ja niitä kansia käytettiin Musseissa jostain -87 eteenpäin, S-kansissa venat on niin shrouded kun olla voi, niihin haettiin epätoivon vimmalla jotain swirl-ominaisuutta.
     
  10. hanekki

    hanekki 3rd gear

  11. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    s on t-bird, t on trukki, z on varaosa ja mustangi, riippuen siitä millä kohtaa se on...eli mustangiin tarkoitettu varaosa eli service part on zz..
     
  12. B 50

    B 50 Gearhead

    Alkuperäinen ongelma ratkaistu kääntämällä katseet Pontiacin tekniikkaan. :poff:
     
  13. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    asiaa...sen verta viä viisastelua että muscle parts osille oma kootinsa kuten myös holman/moody osille ja myös svo motorsport osille..
     

Kerro tästä muillekin!