Aisi 1017...??? vastaava eurooppalainen standardi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja ford59, 8.12.2011.

  1. ford59

    ford59 1st gear

    Tarvitaan teräslevyä laatua aisi 1017. Koetin kahlata kuuklea läpi, mutta sopivaa muuntotaulukkoa ei osunut silmään. Jos haen rautakaupasta perus plootua, paljonkohan mennään metsään?

    Toinen kysymys: Mistä löytää 0.280" tai 7mm levyä? Normaalitukkureilla ei näytä olevan kuin 6 ja 8 mm tavaraa.
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Näyttäis olevan sama kuin DIN 1.1141 joka on hiiletysterästä. Tarviiko se karkaista?
     
  3. TransSami

    TransSami Gearhead

  4. ford59

    ford59 1st gear

    Ei karkaista, tarvittavat palat n. 350x1400mm eli latta ei ihan riitä.
     
  5. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    eikös tuo ole taemateriaali esim putkistoventtiilin rungot? normi fe37-s235jrg2 levyä jos ei karkenevuustarvetta...
     
  6. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Valaise vähän mitä oot tekemäs?
     
  7. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mustaa levyä vaan rautakaupasta lujuusarvojen pitäis ainakin riittää jos tuohon 1017 laatuun vertaa jos on aivan pakko saada 7mm vahvuus ainoa vaihtoehto on tasohiomakoneella ottaa milli pois
     
  8. daimleri

    daimleri Gearhead

    näkyis tarjoavan et myös aisi 1015 menis "samaan"

    guugletin ss1370:lla

    kysy tuolla ss-nrolla esim uddeholm tai sten nimisistä yrityksistä

    sten on ollut se "joustavampi" koskien "yksityisiä" asiakkaita, uddeholm ei niinkään ..... ne tekee kauppaa vaan sellaisten kanssa "jotka oikeesti ostaakin jotain" (pakko joskus nöyrtyä, niillä on ihan vi*un hyvää alumiinia, kauppanimi alumec ja "hukkapaloja" saa joskus "sopivasti")
     
  9. ford59

    ford59 1st gear

    kuorma-auton runkoon tulevat. Tehtaan paperien mukainen materiaali tuo aisi 1017. Kieltävät vielä tekemästä vahvemmasta tavarasta mitä alkuperäinen on, rasittaa ympäristöä muuten liikaa.
     
  10. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Sanoisinko että tuossa hommassa ei sillä millillä oo mitään virkaa. Saat maksaa vaa ittes kipeeksi sitä 7mm. tavaraa ettiessä. Ei sillä ammuta. :wink:
     
  11. daimleri

    daimleri Gearhead

    ihanko runkopalkkeja .... ???? :eek: :eek: :eek: :eek:

    jos, niin niidenhän täytyy olla sellaisia hieman pyöreitä "kulmistaan"

    mulla voi hallilla olla sellaisia pari pätkää, otettiin tuosta viimeisestä "ylimääräiset" talteen, muttei oo just nyt varmuutta et siivottiinko ne jo roskiin kun ei sittenkään löytyny tarvetta ......
     
  12. ford59

    ford59 1st gear

    runkopalkkia niistä levyistä pitäisi särmätä juu
     
  13. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mites jos ottaa toisesta samanlaisesta sen pätkän.
    Kuulostaa pidennykseltä.
     
  14. ford59

    ford59 1st gear

    Varaosarunko olisi paras vaihtoehto, ei vaan ole samanlaisia tullut vielä vastaan, F450. Sun kanssa taisi puhetta aiheesta joku vuosi sitten ollakin.
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Voi olla, että on jutskailtu tän tiimoilta.
    http://kuvablogi.com/nayta/1021078/
    Amerikasta niitä runkoja/pätkiä saa.
    Ne on ihan kilohintaista ongelmajätettä siellä.
    Hankintahan se tässä ongelma vaan on. Pitäis olla se omamies toisellapuolella nappaamassa sen oikean pätkän ja laittamassa sopivan hintaisella rahdilla kotiin.
     
  16. renttu81

    renttu81 Gearhead

    En kyl usko et on mitn merkitystä millin erolla ainevahvuudessa. Eiköhän tuo jousta suht samalla tavalla ku muu runko. Jos pettää ni sitten hitsaussaumoista ensin..
     
  17. daimleri

    daimleri Gearhead

    ''

    laita mitat ja aineenvahvuus, niin katon löytyykö ja miten lähelle ne osuu. ne runkopalkit mitä muistelen on pikku vollesta (fl-6:sesta) ja voi kuitenkin olla liian suuria, f-450:nen = hoppa ?

    tiesithän ettei ihan mikä vaan u-palkki käy tohon hommaan ? :odroll:
     
  18. pontso

    pontso Gearhead

    meillä on noiden volvojen ja skanioiden ja mersujen , daffien , renujen palkin pätkii uusina töissä , voin katella jos tarvit
     
  19. ford59

    ford59 1st gear

    Jos valmista tavaraa löytyisi, niin aina parempi. Noihin valmiisiin runkopalkkeihin löytyy varmaan laatuluokitus paperitkin?

    Runko on 8x3" eli k. 203mm, l. 76mm ja vahvuus oli 0.82" = 7.1mm.

    Fl6 on isompi juu, F450 kokonaispaino 7t.

    Ja sen takia tässä kyselläänkin, ettei tule sutta tehtyä. Todistus materiaalistakin tarvitaan viranomaisia varten.
     
  20. daimleri

    daimleri Gearhead

    katsottu ja etsitty, halilla ei ole (tai ei ainakaan löydy) enään

    ton voi ehkä hoitaa sillai, et jos sen pidennyksen teettää jossain sellaisessa asiansaosaavassa pajassa joka noita ihan työkseen duunailee ja myös kantaa sen vastuun tekosistaan., silloin ei mun mielestä tartte mitään laatuluokitus- tms. paprujakaan. vois ehkä olla helpoin tapa selvitä "virallisesta" osiosta

    joku päälirakennusta harrastava paja (?), pajakulma, vta, mv-laite .....
     

Kerro tästä muillekin!