Buick 401 ja 425 Nailhead-moottorien osien saatavuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mikael K, 15.10.2010.

  1. B 50

    B 50 Gearhead

  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tiättysti tarvitaan paluu. Buickissa muuten samanlainen järjästelmä kuin Caddyssa. Lämppärinhanan ollessa kiinni vesi kiertää silti siitä sen venttiilin ohitse. Missä olette nähneet vastaavaa? Please Lincoln dudet älkää vaivautuko, tiedän että teilläkin on.
    Rupee olee molopään vesipumput kohta caddyjen hinnoissa.
    Miten toi ebay pumppu näyttää oudolta? En tarkoita vain neljää siipeä, vaan mottiin menevä kanava näyttäis isolta? 425 eroaa vesipumpultaan muista molopäistä siitä että siinä on suurempi kanava mikä menee motille. Pumpun tiivistepinta eri ja tietty myös jakopään kopat eroaa koska siinäkin tu kanava isompi.
    B50 noita koppia sulla ainakin on molempia! Ei muuten mikään hitek toi sun lämppärein hana. Vetäisit sen edes kajuutan kautta niin ei aina tarevii olla pelti pystyssä kun hanaa avaa. Ahdettu mottisi tarvii varmasti kaiken vesikierron mitä löytyy joten pussihousut jalkaan ja tee
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    vitun nokia commari sulaa käsiin ku pitkää kirjoittaa, jatkoa tulee kohta.

    Rötvä ei se ole materiaalista kiinni. Pumppu kestää varastointia 49 vuotta ja toimii. Samaoin koko ajan ajossa oleva ja seisonnossa välillä käynnistetyllä motilla. Mutta kun käytetty ehjä pumppu seisoo 10v ni sit se ei kestä enä kauaa.
    Ettei sulla ollu hihna liian kieällä? Ex taiwan nyk kiina pumput ei kestä jos hihna mun mielestäni normaali kireällä.
     
  4. rötvä

    rötvä 1st gear

    Uus kiinan pumppu se oli mikä kulu nopeesti, voi hyvinki olla mahdollista et olis kestäny jos remmi olis ollu mahdollisimman löysällä. Vanha käyttämätön pumppu siinä nyt on joka on kestäny.
     
  5. B 50

    B 50 Gearhead

    Toi moparin lämppärinkennonohjausjärjestelmä on asennettu vain väliaikaisesti(11v sitten) kun orgis raana tihkutti vettä. Alkuperäinen korjataan. Joskus. Ei siellä pellin alla yhtenään tarvii olla, kääntää vaan alkukesästä kiinni ja taas elokuussa auki. Niinkuin kuvasta voi päätellä viimeksi jäi sesonki kesken. Saa luvan hoitaa jäähdytyksensä tuolla konehuoneen puolella, mä en sitä rupee kropallani jäähdyttämään. :D Kollektorit kantapään alla eikä lattiassa/tulipellissä eristeitä, lämpimillä keleillä tarkenee.
     
  6. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead


    Mulla on aika helvetin hyvä kuntoiset '64/401 valusarjat.Näistä saa kuvan vaikka multimedia viestillä,jos on vielä tarvetta.Numeroa vaan kehiin. Ei löydy putsaria eikä tulppien koppia.

    Miten teille on osunut noi kaikki paskat alsa pumput :eek: mä oon ajanut vissiin vuodesta '95 lähtien pelkästään naulapäillä kesäisin ja joskus talvisinkin,eikä mulla ole ollut koskaan ongelmia niiden kanssa. paitsi tietysti sitten kun ne on oikeesti ollut tarpeeksi ajettuja. on ollut NOS pumppuja sekä tarvike paskaa ja tehdaskorjattuja. tietysti tässä kohtaa pitää hakata klapia,koska käyttöä odottaa pari NOS pumppua ja yks tarvike jämä. toivottavasti kestää enemmän kun sen muutaman tonnin.... sitten yksi kikka millä pääsee kikkailemaan noiden hihnalinjojen kanssa,jos ei ole ihan istuvia pyöriä ja oikean pituista pumppua,on se että jos on varoja,voi painaa prässissä sitä ropellin palikkaa siinä vesipumpun akselissa suuntaan tai toiseeen.Kunhan tietysti tukee sitä akselia jommalta kummalta puolelta,ettei laakeri mene paskaksi. on ollut ihan toimiva juju,kun ei ole joskus osunut linjat ihan kohdalleen. Kettu et tällä luurilla on tökerö kirjoitella tänne...
     
  7. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Sain just käyttökelpoisen oik. puolen sarjan Turun suunnalta. Jotta kiitos vaan tarjouksesta mutta ehdin jo sarjan ostaa.
    Mites tarviiko se kupariputki siitä sarjalta mennä rikastimelle vai pelaako se kesäkäytössä ilmankin?
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    No shit onks sullakin nokian commari? Mulla tilttas sekin ja nyt nettibaarissa hoitamassa asioita.
    B50 vedä toi hana edes kajuutan kautta. Ahdettu molopää tarvii varmaan kaiken vesikierron eli pussihousut jalkaan ja fixaa org systeemi niin hana toimii org nupista.
    Mulla oli väliaikaisesti (joo se 11v) kuutos moparin syylari ja kaikki vesikierto tarvittiin. Myös lämppärinkennon kautta missä ofkoos hana paskana. No ei ollut kylmä ikinä.
    Ootsä katellu Vintage Airin ilmastointipaketteja? Passar alla bilar. Kyllä tohon sun pellin alle vielä yks kompura mahtuu ja sitten sun Buick olis todella COOL!
     
  9. RivO

    RivO Gearhead

    Onko vesipumppu vai kenno-ongelma:

    Aluksi sanottakoon, että se lämmityslaitteen hana on jumissa ja puoliksi auki/tai kiinni, kummin nyt vaan, mutta, lämpöä ei kylmällä jaksa oikeen puhaltaa. Kesällä tietysti jaksaa, vaikkei tarviikkaan.

    Otin kennolta palaavan letkun auki, jotta näen, että kiertääkö siellä mikään. Varovaisesti virtasi sieltä ulos kuuma jäähdytin neste. Tosin jos kenno olisi kunnossa luulisi sen riittävän kuumentamaan kennoa, mutta ei. Voiko olla, että vesipumpun siipipyörä olisi ruostunut niin paljon, että ei jaksa pumpata kunnolla kennolle ainetta. Tähän viittaisi myös lämpöongelmat tyhjäkäynnillä.

    Yritin tuossa alkaa vaihtamaan termostaattia, kun sellainen uusi on olemassansa, mutta taitaa pultit olla kannesta ruostuneet kiinni, joten en juuri silloin jaksanut katkaista niitä. Jäi vaihtamatta.

    Eli voisi olla, että vesipumppua ja tuota termarikoteloa ollaan vaille. (401 -63)
     
  10. Kimmoh

    Kimmoh Gearhead

    Katopas sen yhdysputken alapuolelle. Minulla ainakin tulee termarikotelon kannen kiinnityspulttien kierrereiät läpi asti, jolloin saat alapuolelta ruutattua liuotinta/liukastetta sinne siinä toivossa että saat pultit ehjänä auki.
     
  11. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead


    Jollain pienellä butaanipolttimella lämpöä pultin päähän.
    [​IMG]
     
  12. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    :eek: Tätä eroa mä en ainakaan ole huomannut ja molempia motteja makaa tallissa osina. Se ero minkä mä olen huomannut ,on vanhemissa pikku naulapäissä. Niissä on jakopään koppa ja pumppu erilaiset alavesiletkun lähtöä ennen. 401 ja 425:ssa on neliskanttinen valu siinä vesiletkun edessä ja vanhemmissa se on pyöreämpi.

    Tämä on 401/425 jakopään koppa ja pumppu:
    [​IMG]

    [​IMG]

    En löytänyt kuvaa vanhemmista pumpuista,mutta tässä kuvassa oikeella ylhäällä käy ilmi noiden tiivisteiden kanssa mikä on ero.

    [​IMG]

    Tosin noita jakopään koppia pystyy heittämään sekaisin kaikkien moottoreiden kesken ainakin fyysisesti,joten voihan vanhemmastakin koneesta löytyä uutta pumppua ja päin vastoin. Mutta siitä olen sata varma, että kaksi ylintä ovat alunperinkin 401/425 koneista.
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    En rupee kinaa Naulapää-gurun kanssa. Tompalle mun ex 425 mennessään oli 401 kopalla missä oli toi pienempi. Annoin mukaan toisen kopan missä toi isompi. Tai päinvastoin? Mulla ollu termarin housingeja missä ei ollut läpiporatut reijät. Muistan kun yks halkes ja se väliaikaisesti puddingilla leivottiin kasaan mikä taitaa vieläkin olla yhes Rivierassa.
     
  14. Mikael K

    Mikael K Gearhead

    Ehkä hieman asian vierestä, mutta Team Buickin sivustolla on mielestäni aika selkeät kuvat siitä, mitkä osat käyvät ristiin vanhassa (364) ja uudessa (401/425) Nailheadissa.

    http://www.teambuick.com/forums/view.ph ... nterchange

    Sivusto vaatii kirjautumisen.

    Mikael
     
  15. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Ja mä väittäisin edelleen,että se ei ole ollut silloin 401:sen jos siinä oli pienempi ja pyöreäpäisempi alavesiletkun lähtö,vaan se on ollut jostain vanhemmasta mosasta esim.364.
    Tai,sen verran pakkia,että ´59 vuoden 401 mallista en mene takuuseen,niitä kun en ole tietoisesti ainakaan ikinä ropannut ja tutkinut.
     
  16. RivO

    RivO Gearhead

    :eek: Tätä eroa mä en ainakaan ole huomannut ja molempia motteja makaa tallissa osina. Se ero minkä mä olen huomannut ,on vanhemissa pikku naulapäissä. Niissä on jakopään koppa ja pumppu erilaiset alavesiletkun lähtöä ennen. 401 ja 425:ssa on neliskanttinen valu siinä vesiletkun edessä ja vanhemmissa se on pyöreämpi.

    Tämä on 401/425 jakopään koppa ja pumppu:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Okei, ei tuo pumpun pyörä voi olla syöpynyt, väljä ehkä, mutta ei syöpynyt. Minkälaisia vikoja näissä vanhoissa pumpuissa on esiintynyt?
     
  17. Otto

    Otto Gearhead

    Kiitos tästä tiedosta! Mulla on tollanen NOS jakopään koppa jonka sittemmin kiillotin. Oon ostanut sen 401/425 sopivana, ja nyt saatuani varmistuksen epäilylleni voin siis paiskata sen 364:n eteen kuten oletinkin.
    Lisää alsaa, lisää alsaa...
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

     
  19. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Kiilloitettu?? Perun puheeni,ei se sovi 364:een. Mä laitan YV:llä osoitteen mihin voit lähettää sen. Laita tilinumero,niin tuuttaan sulle ehkä jonkun pienen suolarahan siitä. Voit sit viedä emännän vaikka romanttiselle illallisella abc:lle 8)
     
  20. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead


    Ihan samaa vikaa kuin missä tahansa muussakin vesipumpussa.Laakeri ja steefani ottavat itteensä ajanmyötä ja sen jälkeen alkaa vuotamaan.Ekat merkit on kuin pumpun alapuolella olevasta reijästä lähtee tiputtelemaan harvakseltaan.
     

Kerro tästä muillekin!