Korinvaihto rodi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja procold, 24.6.2009.

  1. procold

    procold Gearhead

    Kiinnostaisi erikoisesti -34 fordin kori, jopen sivuilta löysin lasikuitukorin.
    Onko mille rungoille tehty ja miten katsastusviranomaiset suhtautuneet asiaan?
    Kaikki kokemukset aiheeseen liittyen kiinnostaa...
     
  2. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Omille ford rungoille , itsetehdyille ja ainakin g-body gm rungoille noita jopen koreja on soviteltu. Jotkut jopa katsastettu.
     
  3. -TH-

    -TH- Gearhead

    juu, osa leimattu jotenkin, fordsonin raameja vaan on melko vähän tyrkyllä...muualla maalimassa oma runkorakennelma kelpaa mainiosti, täälä tavjan hallinnossa ei sitten oikeestaan mikään...suomi on paska maa,paskoilla pykälillä ja pykälien viilaajilla.
     
  4. Julleeeee

    Julleeeee 1st gear

    Onko kenelläkään missään muodossa mitään kuvia g-body korin vaihto rodista.

    Yritin ettiä googlesta ja kerhojen sivuilta mut en oo löytäny, huhujen mukaan tälläsiä olisi kuitenkin tehty....????? jos näin on niin haluaisin nähdä miten kyseinen runko istuu korin alla.
     
  5. troublechild

    troublechild Gearhead

  6. Jorrma

    Jorrma Gearhead

  7. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^ Vuosimallin 1975 Glassic Model A Fordin 302:lla
     
  8. qwerty123

    qwerty123 Gearhead

  9. MudMax

    MudMax Gearhead

    Liittyy erittäin hyvin: Vaihtoehto korinvaihdolle tai huonokuntoisesta yksilöstä erittäin hyvä kanta-auto korinvaihdolle, eikä ole huolta prosenteista.......
     
  10. qwerty123

    qwerty123 Gearhead

    Uuden auton ostokin (minäkin tein niin) olisi "vaihtoehto" korinvaihdolle. Ensimmäisessä kysymyksessä ei kuitenkaan kaivattu vaihtoehtoja korinvaihdolle.

    MudMax kirjoitti:
    ""huonokuntoisesta yksilöstä erittäin hyvä kanta-auto korinvaihdolle, eikä ole huolta prosenteista..

    Eli kävisikö esittämäsi kanta-auto Jopen 34 rodiprojektiin vai mitä tarkoitat
     
  11. Hmmm....

    ei auennut linkki miullekkaan kun en käytä tota forumia.


    Ihmettelinkin Loritassa ,miksi joku on raahaamassa Suomeen suorastaan karmean näköistä kopiota avo-fordista , näissähän on useasti näkynyt Pinton 2,3 litraisia nelosia ,mutta vilkaisu konehuoneeseen valaisi asiaa.

    Erinomainen vaihtoehto tuollainen kit-car , tosin aikapaljon tekemistä mutta melko vapaat kädet , vaikka verrattuna omaan joskus tehtyyn Suomi-hytti - Impalan alusta - Nashiin....

    Hyvä!
     
  12. ervan

    ervan 1st gear

    Joo, Mistäs löytäis Immeisen joika on tälläisen tehnyt ja olis valmis höpisemään joutavia innokkaan rakentajan kanssa...
     
  13. zilu

    zilu Gearhead

    tämä homma kiinnostaa minuakin, kellään faktatietoa asiasta?
     
  14. Niin mitäs faktaa tarttis?

    Korinvaihto on tällähetkellä helpompaa kuin koskaan ja prosenttiasiatkin paranivat hiukan joku aika sitten. (osakokonaisuuksien arvoja muutettiin)

    Ei muuta kuin parhaan ja mieleisen tekniikan omaava alusta jostain papereineen ja go fo it !

    Itse joskus kattelin että "paras" lähtökohta on ennen 78 rekisteröity (päästöt) aihio ja isolohkoisuus plussaa , helpottaa myöhempää tehonnälän tyydytystä kun valitsee kanta autoksi sellaisen jossa on potentiaalia eikä koneen teho tai paino rajoita tekniikan hipistelyä.
     
  15. magenta

    magenta 2nd gear

    Mitens noi nykyään sitten menee säännöt ?
    Muistelen, ettei saa Mallia vaihtaa...
    Ja ihan teknisestikin miten sen saa siihen rungolle sopimaan...
    Kuvia projekteista ?
     
  16. JariV

    JariV 2nd gear

    Teurasta vanha isolohko-Corvette tohon tarkotukseen.
     
  17. gm dealer

    gm dealer Gearhead

  18. jallu81

    jallu81 3rd gear


    mites toi korinvaihto muka helpompaa nykysäännöillä on, kun kerran korista laskettava prosenttimäärä nousi??
     
  19. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Minkä ihmeen takia pitäisi jonkun muun runko saada sopimaan 30-40 luvun kopan alle, kun on valmiita etuakseli tuentoja ja taka-akselin tuentoja, jolla saa isomman moottorin keulille kun flatheadin???
    Ei sovi akselivälit ei leveydet??
    Jos hitsata ei halua saa jopa uusia sopivia runkoja.

    Vai enkö ymmärrä koko jutun ydintä? Saada viettää tallissa ikuisuusprojektin kanssa useita vuosia ja todeta:" Ei helvetti ei tää toimi/tästähän tuli hirvee kyhäelmä".
     
  20. JariV

    JariV 2nd gear

    Yksi kysymys sulle 2ford37,

    miten katsastat lasikuitukorisen, aftermarket-runkoisen ja pikkulohkolla ja uusilla akseleilla olevan roodin Suomessa niin että se olisi laillinen?

    Siinä on se ydin. No, voihan sitä aina hommata "jotkut" paperit jostain ja syöttää paksua pajunköyttä katsurille mutta moni ei vaan haluu tai uskalla tehdä sitä. Mä ymmärrän kysyjän pointin.

    Itse jos haluisin vaikka 34 Hoppa-roadsterin isolohkolla niin ostasin Jenkkilästä jonkun mahd halvan avo-Corveten joka olis tyyliin joku basket case tai huonokuntonen orkkis isolohko ja sutasisin kopan siitä veke ja laittasin päälle sen foortin. Sit jos tyytysin vaan lättäpäähän niin se muuttas tilannetta.
     

Kerro tästä muillekin!