ruuvikompu mutta mikä niistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mururua, 14.12.2011.

  1. mururua

    mururua Gearhead

    Ajattelin muuttaa suunnitelmia turbosta ja ruiskusta, ruuvikompuraan ja kaasuttimeen. Nyt sitten pähkäilen ,jotta mikä ruuvi. Eaton, whipple,kenne bell,lysholm ???
    Mitäs suositellaan ja miksi ? Eaton m112 on saatavissa halvalla, mutta miksiköhän niitä saa niin halvalla käytettynä ? Halpaa ja hyvää on yleensä vaikea yhdistää. Auttakkee !!!
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mihinkäs koneeseen tämä ois tulossa ja mitä ahtimelta haet?
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

    ... ainakin kenne bellillä ja whippleltä saapi kaasari versioita.. muistaakseni kaikkien ruuvien lavan pinnoitteet ei kestä bensiiniä jos meinaat ruisku versiosta moddailla.
     
  4. mururua

    mururua Gearhead

    394cid (stroukattu 351w) on kone.
     
  5. mururua

    mururua Gearhead

    Ais ni ja kone tuleepi kadulle ja toisinaan stripille.
     
  6. studio57

    studio57 Gearhead

    siihen passaa ainakin sopivasti kenne bellin 2.8 kaasari malli, imusarjan löytäminen voipi sitten olla toinen juttu.
     
  7. Väne

    Väne Gearhead

    Onko eatoni tehny ruuviahtimiakin? ainakin vanhemmat ja halvemmat on rootseja.
     
  8. mururua

    mururua Gearhead

    No kyllä mun mielestä eatonin ruuveja on netti pullollaan. Enhän mä mitään niistä tiedä,mutta kyllä noi musta ruuveja on.
     
  9. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    M sarjan Eaton on roots. :wc:

    Ensin, tee tää ruiskulla. Pääset vähemmällä, tulee parempi.

    Mielestäni pitää tietää millä painetta aiot ajaa koska ruuviahdin antaa lähes koko kierrosalueen saman paineen.

    Se ei kasvata painetta lähellekkään samallatavalla kuin turbo tai keskipakoahdin. 8)

    Ahdinkoko on tarkoitettu tietylle paineelle. Menee sen mukaan.

    www.kennebell.net/KBWebsite/Common/pdfs ... nguide.pdf
    Kennen suositus kartta.

    Huomio että '96-> Cobrat tyrkkää tuhat heppaa 2.1 litrasella. Jos teen suht mietoa mottia niin 2.1 on hyvä jos puhdas racemotti niin sit 2.8L

    Uudet Camarot,Hemit ja Musset tyrkkää yli tonnin tol 2.8L

    ja välläriähän nää ei tarvii

    E: typo korjattu..
     
  10. mururua

    mururua Gearhead

    totta puhut. Niinhän ne netissä puhuu rootsista. Enhän mä oikeastaan edes tiedä näköjään mimmonen on ruuvikompura. :oops:
    Onkos noi kaikki sitten mm.lysholm rootseja.
    Pitäis ahdot pitää aika maltillisina, kun ei toi 351w taida kummosia kestää.
    Jos hyviä ideoita lohkon vahvistukseen niin niitäkin otetaan vastaan.
    Mitäs mieltä sitten noista eatoneista. Onko hukkaan heitettyä rahaa ja kannattaako kattoa mielummin jotain muuta.
    Toisaalta ,jos ruiskuun mennään niin ehkä sit turbo kumminkin vai ?
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Voimakas EI Eatoneille. Ei tee mitään V8 virityskäytössä, jätetään ne pienempiin koneisiin.

    Turbolla saat Isoa voimaa mut itsekin muuttanut mielipiteeni ruuviahtimista. Sellaisella teen omani. Turbokone on monimutkaisempi tehdä, isompi lämpökuorma, kallimpi tehdä kaikkineen (siis jos tehdään kunnolla), tilan puute tulee äkkiä konehuoneessa/ keulalla.

    Ruuviahdin on lyshomin patentilla tehtyjä, ainut oikea kompressori autokäyttöön.

    Nyt katsot ahtimen sen mukaan että paljonko tarviit painetta, se ei ole sitten iso eikä sikakallis... Mahtuu todennäköisesti suutintukkien väliin. Imusarjanhan joutuu joko ostamaan tai todennäköisesti tekemään/ teettää itse. Ei ole mitään rakettitiedettä...

    Tuolta lisää oppimateriaalia:

    http://kennebell.net/KBWebsite/Tech_Inf ... hinfo2.htm
     
  12. mururua

    mururua Gearhead

    eaton 122

    taidan kuitenkin koittaa 122 eatonia ruiskulla ja laminovan neste/ilma välijäähyn kera
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ohimennen sanon vaan että tuo ''Tuossa on Kennen suositus kartta. '' linkki pamautti heti virustorjuntaan ilmotuksen että troijalaisen tulo koneelle estetty. :eek:
    Ei mulla muuta.
     
  14. Umpirauta

    Umpirauta 1st gear

    Re: eaton 122

    Eaton M112 ja M122 on hyvin saatavilla, koska niitä on ollut alkuperäisenä esim 03-04 SVT Cobrassa ja 07-09 GT500:ssa, joihin moni on halunnut lisäpaukkua vaihtamalla suuremman ja paremmalla hyötysuhteella olevan ruuvikompuran.

    Tuotto riittää M112 noin 500hp ja M122 noin 600+hp tasolle.

    Mihin tehoon ajattelit tähdätä ?
     
  15. MudMax

    MudMax Gearhead

    Jaa, miut linkki heitti johonkin juutube käyttäjäkyselyyn :D
    Ei siinä linkissä muuta vikaa ollut, paitsi ylimääräinen [url lopussa.
    Tuossa ehjättynä: http://kennebell.net/KBWebsite/Common/p ... nguide.pdf
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ typo korjattu.

    Kiitos ja anteeks...

    Oli muuten puhetta noista eatoneista et eivät kestä bensaa, eli VAIN ruisku käyttöön..
     
  17. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    ^Onko Eatoneissa joku muukin ongelma läpi menevästä bensasta kun se että laakereista peseytyy rasva pois? Pinnoite lähtee pois vai? Mitäs sellanen sanoo vesimetanoliruiskutukseen, kestääkö sitä?
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ollut molempia. Molemmat ovat mielestäni vakavasti otettavia asioita.

    Jos laakeri leikkaa kiinni ja laskee sisukset roottorien sekaan niin tulee kallista romua nopeasti paljon. Sama irtoavan pinnan kanssa, mut sitä ei kylläkään ole tapahtunut monelle.
     
  19. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    On joo vakavia ongelmia, ja ainakin ne kannattanee huomioida jos kuitenkin aikoo bensaa läpi laskee...

    Mitenhän toi vesimetanoli, tai jos polttoaineena käyttäis etanolia? Siis mitä tapahtuu pinnoitteille, laakereille varmaan noikin soosit yhtä pahoja....?
     
  20. studio57

    studio57 Gearhead

    vesi ja etanooli ei ainakaan kenne belleissä oo moksiskaan .
     

Kerro tästä muillekin!