volvo fh 12 tietäjiä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kauko-63, 8.5.2011.

  1. ROD-32

    ROD-32 1st gear

    Päiväohjaamoinen on siitä vekkuli että imuputki ei ohjaudukaan automaattisesti paikoilleen vaan pitää hieman kannatella. Yksin aika hankalaa kun eri puolella autoa kuin pumppu.
    Kun nyt on volvo raati koolla niin kysyisin samalla hyvää työkaluvinkkiä öp-anturin irroitukseen. Kyseessä 460 -04 eli anturi laturin takana. Laturi on jo poistettu.
     
  2. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Eikös maski pidä avata myös?
     
  3. raggar

    raggar Gearhead

    FH:ssa menee joskus ne kepin jouset poikki, ei pysy enää keppi keskellä ja menee ohi kolon kipatessa. Lähinnä tässä vanhemmassa -93-98-mallissa.
     
  4. raggar

    raggar Gearhead

    En oo ikinä laturia ottanu pois, öljynpaineanturi on ohjausyksikön edessä. Siinä on kaks anturia päällekkäin, toinen on kampikammion paineelle. Jos kyseessä siis D12D-moottori.

    Tais olla 32-millinen kanta, lähtee pitkällä hylsyllä. Vähän kun sorvaa hylsyn sisäpuolelta niin sopii paremmin. Joissain antureissa on 27-millinen kanta.
     
  5. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    nyt volvo seissy 3 päivää kun laitoin käyntiin lähti heti mutta sammu aika äkkiä ja taas se karmea savutus,yritin startata ja ei meinannut lähteä hyttiä ylös ja pumppasin käsipumpulla naftaa kunnes alko pumppu jäykistyy ja painetta oli sit startti ja heti kävi eikä edes savuttanu,löysin autosta lapun jossa luki "jos seisoo kauan pumppaa käsipumpulla nafta" näin tein ja sit toimi mistähän johtuu että nafta valuu pumpusta tankkiin? onko siellä joku takaisku venttiili mikä ei toimi :odroll: vai mistähän voisi johtua? se savukin oli sellaista melkein valkoista.
     
  6. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    En ole ihan varma Volvosta mut Scaniassa tekee ainakin samaa kun mangneetti venttiili jumittuu, kuulus auveta vasta virrat päällä.
     
  7. ROD-32

    ROD-32 1st gear

    Kiitos. Anturi vaihdettu ja vika hävisi. Avainkoko oli 30. Nyt kuitenkin lataus katosi. Merkkivalo palaa ja näyttö esittää 24.3 V jännitettä. Hiilet tarkistettiin samalla kun laturi kerran oli irti. Johtojakaan ei oikein saa väärin kytkettyä. Mistähän hakisi vikaa?
     
  8. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    mistähän tollaseen volvoon vois saada suomenkielisen käyttöohje kirjan toi mikä auton mukana tuli on joku belgialainen (kai) ja siitä ei ymmärrä kun kuvat.onkohan alfamer tehnyt kirjaa tollasesta?
     
  9. ROD-32

    ROD-32 1st gear

    mistähän tollaseen volvoon vois saada suomenkielisen käyttöohje kirjan toi mikä auton mukana tuli on joku belgialainen (kai) ja siitä ei ymmärrä kun kuvat.onkohan alfamer tehnyt kirjaa tollasesta?

    Auton mukana tulevaa käyttöohjekirjaa kannattais kysellä jostain raskaan kaluston purkaamosta.
    Varsinaista korjaamokäsikirjaa saa ostaa volvolta. Hinnasta en tiedä mutta vois olla luokaa 200-300 e. Kokemuksesta voin kertoa että kun sitä yritää ostaa niin ne sanoo ensin että niitä ei myydä muille kuin merkkikorjaamoille. Sitten kun sanoo että näin EU -aikana teidän on pakko myydä, niin silmää räpäyttämättä varaosamyyjä sanoo hinnan ja kauan kestää. Tää kävi 10-15 v sitten omalle kohdalle sen verran useasti että tais olla yleisempikin ohje toimia.
     
  10. raggar

    raggar Gearhead

    Kannen takapäässä on ylivirtausventtiili, vanhemmiten laskee polttoainetta läpi seisoessaan.

    Suutinholkeista saattaa myös vuotaa, siinä tapauksessa menee naftaa jäähytysnesteen sekaan. Kannattaa tarkkailla paisuntasäiliötä, pilaa äkkiä kaikki letkut ja tiivisteet.
     
  11. raggar

    raggar Gearhead

    Liukurenkaat on heikkoja näissä latureissa, syö hiiletkin nopeasti.
    Paljonko ajettu, onko adr-varustus?
     
  12. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    nyt ois volvolla tehty töitä 3 viikkoa ja pitkää päivää,auto tuntuu varsin hyvältä ja toimivalta,ainoa mikä on todella syvältä niin kuskin penkki se on jotenkin vinossa ja muutenkin vinksahtanut siinä kun koko pitkän päivän istuu selkä kokoajan väärässä asennossa niin alkaa tulla selkä vaivaa..ei hyvä! saiskohan tohon jostain uuden penkin siis jonkun yleismallin mikä vaan pultataan kiinni? oisko jollain tietoa ja mitähän tollanen vois maksaa? purkaamoilta en ole viittinyt kysyä ne on varmaan yhtä loppuun kuluneita kun toi mikä tossa on.
     
  13. mie

    mie Gearhead

    Tuolta saattaisi löytyä vinkkiä kysymällä www.rahtihemmot.com , äkkiseltään voisi kuvitella että tulisi joku mahdollinen yleismallinenkin aika arvokkaaksi, jos on paineilmasäädöt yms.
     
  14. ripo

    ripo 1st gear

  15. BBO

    BBO 1st gear

    Aika arvokkaita ovat vaan uudet istuimet, omaani kävin Trailconilta kyseleen istuinta... 700e.
     
  16. ajomies

    ajomies Gearhead

    Paljonko maksaa lopullisesti tuhoutunut selkäranka, kysymys jonka olen esittänyt työnantajalleni satoja kertoja, eikä osaa vastata, mutta sitten kun ukkoja on saikulla, niin se kuulemma on kallista.......kukas sitä olisi toisten terveydestä huolissaan?
     
  17. BBO

    BBO 1st gear

    Toki juu jos pitempää linjaa vetää niin pitää olla penkki kunnossa. Mulla vaan auto jakeluajossa niin siinä ehdi paljon istuskella....
     
  18. jappe76

    jappe76 1st gear

    onko kellään hävinnyt fh12 -03 pakkivalot ja summerit,eikä pv.n töpseliin pakkivaloja? joku tyyppivika?
     
  19. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Eiks tuo ole jo viiru silmä volvo. Niis ainaki on johtosarja vikoja valoissa. Tehty niin jossain itäblokissa halvalla kovasta johdosta mistä kuori murtuu veke.
     
  20. romuarnold

    romuarnold 1st gear

    Ostin kans FH12 Volvon ja siinä on käyntihäiriöitä. Auto oli seissy varmaan toistavuotta ja tankki oli pöllitty tyhjäksi. Laitettiin noin 100l naftaa ja ilmattiin moneen kertaan, ei vain lähteny käyntiin. Lupaili kyllä ja lopuksi hommattiin pilottia, niin lähti. Ajelin sillä sitte noin 400km kotiin, mutta aina risteyksiin tultaessa yritti sammua. Tökkäsin aina ajoissa vaihteen vapaalle, jarrutin vasemmalla ja oikealla jalalla pidin kierroksia. Muutaman kerran kyllä sammui. Se käy kyllä tyhjäkäyntiä, kun laskee kierrokset varovasti. Toinen häiriö on sellainen, että se ei siedä 1500r/min yli kierroksia. Alkaa hirveä pätkiminen ja mustia savurenkaita lykkää putkesta. Välialueella vetää aivan hyvin. Suodattimet tuli ostettua, mutta en oo vielä kerinny vaihtaa. Joku puhui mulle jostain polttoainepuolen venttiilistä, jossa on muovinen kuula ja se kuluu. Ei tienny tarkemmin selittää.
     

Kerro tästä muillekin!