Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. telipyörä

    telipyörä 1st gear

    Ihan huikeaa, varmaan yksi maailman parhaita jukaisuja! Suomalaiselle.
     
  2. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Samat hyrinät tuli mieleen että taitaa alkaa ikä jo rassata tai muuten vaan ei mene asiat uomaan... Rasittavaa, turhaa negatiivisuutta muuten positiivisessa lehdessä. Saahan ongelmista sanoa mutta niistä "itkeminen" toistuvasti on ihan turhaa. Vallankin jos osa ongelmista ei edes ole välttämättä ns. todellisia tai ovat kierrettävissä kun vain malttaisi kiertää. Marttyyrin viitta on raskas kantaa :)
     
  3. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Kyllä munkin mielestä jos konttorilla vaaditaan paperit kilpien saamiseksi, niin sillon haetaan ne kotoa ja that's it. On jo ihan historiallistakin vahinkoa, jos se Opel ei niitä orggis-kilpiään saa vaan omistajan kiukuttelun takia.

    Ennenkin olen lukenut, kuinka Reemeri purnaa esim vanhoille autoille annettuja pysäköintisakkoja yms. Suomi ja suomalaiset viranomaiset ovat hirmu herkkiä vetämään herneen nenäänsä tommosesta "takin aukomisesta", et helposti öykkäröivä "alan keulahahmo" tekee hallaa koko lajille.

    En minäkään allekirjota tai hyväksy kaikkia virkamiesten/lain laatijoiden oikkuja, mut jo pelkästään 90-luvulta on tää systeemi parantunu valovuoden, et ite ainakin oon ihan kusi sukassa ja hyräilen, kun laitteeseen saa kilvet. 8)
     
  4. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Viimeisin pääkirjoitus osui ja upposi ihan maaliin :oops:
     
  5. slantti

    slantti 1st gear

    Mie ihan ite aattelin silleen, niinkuin luulen #Reemerin# aattelevan ,jot miten niitä Oppelin rekkareita on päässyt ylipäätään tilaamaan ilman riittäviä selvityksiä. Sitten kun menet hakemaan niitä laattoja niin aletaan tinkaamaan selvityksiä, että oletko SITTENKÄÄN oikeutettu saamaan niitä. Olen herra Bremerin puolella. Aatteleppa omalle kohalle iha ite.
     
  6. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ...no en aattele ihan omalle kohalle: mutta...
    kuten tuosta KLBn jutusta käy selväksi niin ne selvitykset oli tehnyt MUSEOAJONEUVOTARKASTAJA, joka tasan yhtä viranomainen kuin lumiukko. Kyllä TRAFI viranomaistahona voi vaatia ne selvitykset nähtäväkseen ihan omin silmin.
    Ei tuo tilanne kieltämättä kovin siististi ja asiakasystävällisesti ole mennyt konttorin/trafinkaan puolelta (viranomainenhan pompottaa jos ne niin haluaa...) mutta ehkä vähän helpolla nyt periaatteen miehenä otti palkokasvin nenäänsä.. . :-?
     
  7. TeeJii

    TeeJii 1st gear

    Samaa mieltä. Itte sain kilvet ihan vain tsekkaamalla niitten olo vapaana. :rotfl:
     

  8. Tuo juttu on kyllä rautaa , tälläisiä matkakertomuksia kun lukee niin sisäinen seikkailija alkaa nostaa päätään : se on edelleen mahdollista ,mutta kuinka kauan?
     
  9. Qjet

    Qjet 1st gear

    Suurinpiirtein just siihen asti, kun itse on osallisena niissä keskusteluissa joissa toisella puolen pöytää on kertojat ja toisella puolella kuuntelijat... Varmaankin paras lukemani "road story " !
     
  10. B 50

    B 50 Gearhead

    Täältä ääni Bremerille. Ymmärsin niin että kilvet oli jo ollu valmiina pöydällä. Ne paperit on ainakin omalla kohdalla AINA katottu ENNEN kilpien tilaamista ja ne on myös maksettu etukäteen. Kilpiä hakiessa on enintään katottu henkkarit. Siitä Opelin museotodistuksesta tosin pisti silmään että hyväksytty vannehopeapuskureilla ja 20 vuotta uudemmalla koneella. Eli onko noissa museokatsastuksissa jotain pärstä- tai ajoneuvokohtaisia joustovaroja? :eek:
    En ehtiny vielä sisäistää kuin piilofarmijutun, joka oli ehkä parhaimpia ikinä. Fiskis kiteytti Suomi-meininkiä aika osuvasti; miten voi auton liikenneturvallisuus parantua ilman teknisiä muutoksia pelkästään rahaa maksamalla? Kieltämättä ajatus käynyt omassakin ja varmaan monen muunkin mielessä. Ketä 80:n rajoitus yleensäkään palvelee? Onko olemassa yli 1800 kiloisia autoja mistä ei ole olemassa henkilöautoksi rekisteröitävissä olevia malleja? 80%:sti pelkkää kyykytystä koko homma.
     
  11. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^komps. Eli samaa mieltä.

    Ehkä tuossa on nyt kyseessä lievä, joskin asiakkaalle ärsyttävä, virkailijan pikku "varmanpäällepelaustilanne"? Eli varmuuden vuoksi (joo, väärin teki, joojoo...) pyytää jotain siinä tilanteessa enää tarpeetonta dokumenttia uudelleen nähtäväksi. Sitten tilanteeseen lisätään sukupolvien kuilu. Ja vielä tilannetta pahentaa se, että se toinen (se romuromantikko asiakas) tietää vanhoista ajoneuvoista kaiken, mutta vastapuoli tekee vain työtään. Virkailijalla ei ole silleen "rakkautta lajiin" ...?

    Asiakkaalle se "romu" on paljon enemän kuin vain yksi asiakas muiden seassa. Itse asiassa romuromantikolle kilpien saaminen on iso asia, onhan se konkreettinen etappi auton ja omistajansa taipaleella... tunnetta mukana, ainakin alitajuisesti?

    Heh, ja virkailija miettii tuon "pyhän hetken" aikana suunnilleen, että tekisikö perheelleen tänään makaronilaatikkoa vai kinkkukiusausta :poff:

    Eli siis RYSKIS, myrsky vesilasissa on valmis?
     
  12. Mutku

    Mutku Gearhead

    Minun mielestäni ja kokemusteni perusteella on varmasti. Toisten selityksiä ja vakuutteluja tulevaisuudesssa tehtävistä asioiden loppuunsaattamisista jne. tms. kuunnellaan enemmän kuin toisten? No, tuo nyt oli vaan minun mielipiteeni.
     
  13. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    on niissä museokatsastuksissa mielestäni isoja paikkakuntakohtaisia eroja. mutta eihän auto tarvi museokatsastaessa täydellinen olla,,,että ihan ymmärrettävää että 39-opel hyväksytään kilikali maalatuilla puskureilla.,,,ja väärä moottorikikin tässä tapauksessa mielestäni ihan ok hyväksyä,,,
    mutta mutta,,,,autoromantikko itse valitti että voi voi voi noita pilkunkuksija museokatsastajia kun sen mersussa oli hius halkeama kojetaulun päällisessä eikä sitä hyväksytty sellaisena,,,,mutta nyt kun katsottu aikas läpi sormien oma opel niin siitä ei "haloota" nosteta :eek:
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    arvatkaas kenen allaolevan nimi oli pfarkkujutussa?

     
  15. pas2

    pas2 Gearhead

    :eek: Wou :eek:
     
  16. pas2

    pas2 Gearhead

    Tämä mietitytti myös minua. Kelpaisikohan samoille tarkastajille siis 1980 Caprice museoleimaan 2000 mallin moottorilla ja kilikalipuskureilla? Veikkaan että ei... Mahtokohan ne pelätä mulkun mainetta vai mikä juttu oli kun auton suuri julkisuus oli tiedossa :rotfl:
     
  17. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    täähän on pakko käydä hakee huomenna, että on koneessa luettavaa. Tosin olen sen kyllä aina ennenkin reissuille napannut lehtikioskin hyllystä matkaan,menee aika rattoisasti tavaillessa...
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Se matkatarina taitaa olla vain tilaajasivuilla...
     
  19. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Mitä ilmeisemmin, sillä eräällä "sukulaisella" on puukenkä-Austin jossa myös vannehopeapuskurit, ikkunatiivisteet halkeilleet kuivuuttaan/vanhuuttaan, nopeusmittari ei toimi, penkit kulahtaneet yms ja silti MR-auto...
     
  20. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    jotain sellaista siinä saattoi olla :eek: mutta ei varmasti Capricella onnistuisi :rotfl:
    isot erot paikkakunnittain kun multa syksyllä ostettii swinger museopeli,,,niin ostajat oli pääkaupunkiseudulta,niin ne ihmetteli miten on voitu museokatsastaa kun syylärin tuulitunneli puuttu ja museo tarkastuksessa wolfracet alla,,,,minä olin että häh teidän mielestä varmaan akku ja bensatkin pitäisi olla vuodelta 1969 :poff:
     

Kerro tästä muillekin!