Ford Taurus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja massikkamies, 22.12.2011.

  1. massikkamies

    massikkamies 1st gear

    En tiedä tuliko oikeeseen paikkaan. Tarkotus olis nyt selvitellä että kummosia noi Taurukset on kestävyydeltään? Ja mitä kannattaa tutkia jos sellasen meinaa ostaa? Niin ja kyse olis ilmeisesti mark 1 mallista.
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No American-Foortit on teknisesti edellä saman ikäisiä GM tai Moparvehkeitä.
    Esim. Fordilla oli jo 8-pisteruisku kun GM vielä kulki kaasarin voimin... :rotfl:

    Varaosat hivenen kalliimpia kuin em vehkeisiin, mutta tarvitsee harvemmin.
    Huolto-osia suodattimia yms löytyy lähes joka varaosapuljusta. Tulpista vain Motorcraftit kelpaa.

    Ja ton edellisen linkin mukaan kun tarkistaa oston kohteena olevan yksilön niin saa hyvän :rotfl: Ja Tempon perusteella voin sanoa että etuveto jenkkiFordi antaa uskomattoman hyvän kyydin 8)

    Ja jenkkiFordeja ei koskaan ole liikaa katukuvassa... Että osta pois.
     
  4. massikkamies

    massikkamies 1st gear

    Juu tää kyllä toimis nyt sijaisautona pari kuukautta. N. 100 km päivässä. Niin tosiaan eurooppalaisilla (mersu) ajanu niin mitäs toi iso-D tossa laatikossa meinaa? Joku ylivaihde vai? Kuinka sitä käytetään? Ensin perus-D päälle, kiihdytetään matkanopeuteen ja sitten iso-D päälle? Sähkövehkeet pitäis tossa kyseisessä yksilössä toimia. Siinä on ilmastointi, cruise ja sitten näitä perus sähkölaseja ja muita. Ruostuuko ne pohjasta vai pinnasta? Tähän yksilöön on kyllä vikalista haettu ja viat on laitettu. Uusintanäyttö aika menny kuukausi sitten umpeen. Eipä siihen kai mitään isompia vikoja tossa ajassa oo tullu. Valaskaa ny vähän kun en oo noitten Jenkkien kanssa pelannu.
     
  5. massikkamies

    massikkamies 1st gear

    Juu. Kyllä tarkotus on ajella johtotähdellä. Nyt se vaan on telakalla ja joku edullinen värkki piti hommata. Ja kun on tottunu mersuun niin sen jälkeen ei riisikipot/patonkinpätkät kelpaa. :poff: Ainut vika on vaan toi etuvetosuus. :D
     
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ylivaihdehan se on, ja käyttö juuri noin kuin kuvailit, paitti voi sen siirtää isolle D:lle jo maantielle mennessä ja kiihdyttää sitten normisti. Pääasia ettei käytä sitä kaupunkiliikenteessä. Nyrkkisääntö on että rajoitus 70- niin iso D päälle.

    Tempon perusteella lähtee ruostumaan pyöränkaarista ja helmoista eli ihan sieltä mistä eurotkin.
    Ja muutenkin ei nää jenkit sen kummosempia kuin eurotkaan eli samat tsekkauskohteet kauppoja hieroessa. Ja laatikon öljytikusta katotaan öljyn väri ja haju, tulee olla heleänpunaista ja ei saa haista palaneelle. Ja tulee olla sopivasti... Koneen käydessä keppi P:lle ja öljy ADDin ja FULLin välissä ni hyvä.
     
  7. massikkamies

    massikkamies 1st gear

    Eli homma toimii samalla tyylillä kun automaatti-mersua menis ostaan. :D Ja vaihdelootakin toimii loogisesti. Täytys torstaina mennä kattoon sitä. Kattoo si mikä on.
     
  8. ford59

    ford59 1st gear

    Kyllä Taurus ihan kelpo peli on. Ei -80-90 myyntitilastojen johtaja kai ihan p. voi olla. Joissain yksilöissä alkaa ikä painamaan, ja kun autossa on jo aika paljon sähkölaitteita niin välillä joutuu niitä nyppimään. Erittäin asiallinen etuvetoiseksi, kuskin paikalta ei vetotapaa erota muuta kuin liukkaalla. Jos 3.0 koneella niin melko bensapihikin on. Ikäviä asioita on 3.8 koneiden herkät kannentiivisteet ja heikohko vaihteisto. Ajovalot myös melko huonot. Pitkään matka-ajoon ottaisin itselle 3 litraisen Taurussin empimättä.
    Fordin ylivaihde vaihteistoilla ei tarvitse ajaa "puoliautomaattisesti", kuten GM:n lootilla. Od heti silmään ja menoksi, kaupungissa ja higwayllä. jollain mutkaisella soratiellä, missä nopeus vaihtelee 60-70 kokoajan voi ajaa D asennolla.
     
  9. massikkamies

    massikkamies 1st gear

    Tää yksilö olis sillä 3.0 motilla. Kilometrejä takana alle 150 000.

    Mikä on varaosien hintataso verrattuna euroautoihin?
    Mikä mahtaa olla vakio rengaskoko?

    Tankatessa varmaan ennemmin 98:a kun 95:sta.

    Sen verran löysin sisältä kuvaa ja tuli mieleen että mikäs poljin siellä vasemmassa laidassa on?
     
  10. Aako

    Aako 1st gear

    Pitäshän mersumiehen käsijarrupoljin tunnistaa :D
    itte oon ajellu 98:lla, en 95 e 10:ä ole ostanu vielä mihinkään vehkeeseen, enkä osta, kulutus ei todellakaan 3.0 koneella paha ja tosi mukava ajeltava
    Ainoa isompi vika ollut 4:n vuoden käytön aikana, kun ohjaustehostimen putki hiertyi puhki hammastangon päältä, ja takakaaret/helmat on tosiaan lahot tuos mun yksilössä, että sinne vois katella ostotilanteessa...
     
  11. massikkamies

    massikkamies 1st gear

    Epälin että se olis käsijarrupoljin mutta tulin siihen tulokseen että ei Saksan insinööri ajattele samalla lailla kun Jenkki-insinööri. :D Kuvissa ei näkyny isompia ruosteita. Mutta täytyy kurkkia. Ja kyllä se kai liikkuu tolla koneella ihan mukavasti.
     
  12. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Ja jos löydät siitä sho- version Se on jo hyvä investointi. Niiden hinnat on nosteessa
     
  13. Aako

    Aako 1st gear

    millainen lie tämä tehoversio käyttöautona? esim kulutus, ym? tässähän on Yamahan moottori?
     
  14. mercman

    mercman Gearhead

    taurus

    Eikös siinä oo käsijarrupoljin vasemmalla niinku muissakin amerikkalaisissa?
    Tavallisista varaosaliikkeistähän ei taurukseen saa mitään eli aina on FinnAm tai muu jenkkiputka reissu tiedossa jos osia tarvii..
    Ja sit himpun verran vaikeempi kuin muut, siinäkin esim.rattinivel ,rattiakselilta ei löytynyt tarvikkeena (Usparts) ja maksoi rattiakselin kanssa useamman sata euroa originaaliosana..tämän auton omistaja tilasi meiltä myös jarruosat jotka jäi sitten lunastamatta koska olivat liian hintavat.Hinta tais olla 250-300 euroa.Eli keskisellä uudellamaalla myynnissä 150 tuhatta kilsaa ajettu punanen farmari jossa paljon kalliita vikoja....
     
  15. Aako

    Aako 1st gear

    Re: taurus

    Hiukan kalliilta kuulostaa nuo osat, ei oo ku pari vuotta, kuin omaani pistin kaikki jarrut uusiksi ja takajarrut rumpuineen jäi 200 tietämille, liekö hinnat sitten kohonneet tuonverran tässä ajassa?!
     
  16. turaus

    turaus 1st gear

    95E10:ä saa käyttää kyl ihan ohjekirjan mukaan, 92 oktaaninenkin näyttää kelpaavan ihan hyvin. Omasta on ainakin luukut rohtunut ansiokkaasti mutta pohja ihan ehjä. Vakio rengaskoko taitaa olla 205/65R15. Jonkinlainen ominaisuus taitaa myös olla tuo vesien ruostuminen jäähdytysjärjestelmässä jos on olluna huonolla hoidolla.

    Omassa turauksessa laatikko vittuilee ja pitää käyttää pienissä nopeuksissa pakkoykköstä kun potkii vaihdetta pihalle, eikä aina löydä kakkosta kickdownilla. Pikkuvikoja, 300-400e keikka jos remppaa :rotfl:

    Hyvä ajaa sekä tilava (3+3), asiallinen jenkkien näkemys Mondeosta :)
     
  17. AVRO

    AVRO Gearhead

    Ei nyt osunut silmään oliko jo mainittu mutta eikös Mercury Sable ole sama auto? Muutama mahdollinen yksilö lisää funtsittavaksi.

    Kaveriporukalla oli moinen laitos joskus tuossa 90-luvun loppupuolella ja muistaakseni tykkäsivät + oli toimiva peli vaikka ovatkin vähän semmoista "kaikki saadaan rikki"-autoilijoita.
    Sen verran pääsin itekkin ko. biilillä ajelemaan että mukavaksi menopeliksi voisin kehua. Jo mainitut takakaaret ja takaluukku (farkku) tästäkin taisi punertua.
     
  18. massikkamies

    massikkamies 1st gear

    Kyllä se Mercury Sable kai sama on juu. Eli näiden kommenttien perusteella sain sen käsityksen että hyvä auto niin kauan kun kestää. Niin ja tässähän on kai jakohihna ilmeisesti. Kummonen homma on tehdä jakopääremppa vinkkelikoneeseen? (oon laittanu vaan ketjuja rivikoneisiin) Anteeks tietämättömyyteni. :D
     
  19. Aako

    Aako 1st gear

    Eikai siinä jakohihnaa ole??
     
  20. -TH-

    -TH- Gearhead

    :wc: :wc: unoha tauruxet. hanki ennemmin joku tojota, halvempia vikoja ja vähemmän fiksattavaa.
     

Kerro tästä muillekin!