Jeep Cherokee 4.0 vm.90 Laatikko kenkkuilee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja JaMaTaLe, 15.12.2011.

  1. JaMaTaLe

    JaMaTaLe 1st gear

    olisikohan kellään visiota siitä mikä jeepin laatikkoa on alkanut vaivaamaan. Eilen ajosta hihnan vaihdon jälkeen parkkiin ja nyt ei suostu vaihtamaan ykköseltä kakkoselle kun 4500rpm ja siitä etiäppäin ei sitten millään. Itse en kauheasti ole noiden automaatti-askien kanssa ole touhunnut ja nyt on sormi suussa ja toinen perseessä ja välillä vaihdetaan paikkaa ettei maku unohdu.
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Kaasuläpän asentoanturi (TPS) saattoi aiheuttaa jotain ton tapaisia oireita, muistaakseni.
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Parissa 1990 Jeepissä meillä ollut ongelmia vaihteiston johtosarjan moninapaliittimessä. Liitin sijaitsee tulipellin ja koneen välimaastossa matkustajan puolella. Muistaakseni noin 10 napainen. Hapettumaa tai irronneita piuhoja.
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Tämä oli omassani vikana. Säätöön löytyy ohjeet Googlella... Ja uusi kaupasta.

    Kai siinä askissa kumminkin öljyä on oikea määrä?? 8) Ohjeistus öljytikussa... Siis askin. :)
     
  5. hla

    hla Gearhead

    Siinä hihnanvaihdossa on joku anturi tai töpseli irronnut tai saanu kipeetä. Mulla kävi kerran eurokäyttiksen kanssa niin, et huollon jälkeen se kulki tasan 60 kaasu pohjassa ja savutti aivan ....keleesti(VW TDI). No, takas huoltoon ja testeri antoi miljoona vikakoodia. Vähän aikaa siinä ihmeteltyämme asentaja huomas irti unohtuneen töpselin ja kaikki oli taas kunnossa.
     
  6. JaMaTaLe

    JaMaTaLe 1st gear

    Juu nesteet on ihan kohdillaan oli ensimmäinen asia jonka tarkistin. Sehän tässä juuri pistää ihmistä halvalla kun kunnossa ajettu parkkiin ja sitten se kenkkuilu alkoi mutta tässä on jo vähäksi aikaa ihmeteltävää. Aloitetaan mahdollisuuksien eliminointi, kiitokset jo alkuun näistä vinkeistä :)
     
  7. Isäntä77

    Isäntä77 3rd gear

    Laita uus TPS !!! Ei maksa palio ja samalla poissuljet todennäköösen vian. Ittelläni aikoinaan -90 Cherokee oli ihan hengetön ja kummallinen ajettava,kun TPS oli sökönä juuri siitä laatikkoa ohjaavasta osastaan. (Loota luuli,että kaasu oli aina ylhäällä)
     

Kerro tästä muillekin!