remmiahdin valtakunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. Vallu 65

    Vallu 65 1st gear

    Kertokaa nyt ihmeessä viksummat noista imukannen ja nokan vaikutuksista
     
  2. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Jos ennen purkamista sais tehtyä tarkat merkit akseleihin ja rattaisiin ja yrittäis sitten merkkien mukaan laittaa kasaan nestetyppi+lämpö antaa jo aika hyvän mittaeron että ei nappaa heti kii
     
  3. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Ahdetussa koneessa ahtopaine ei ratkaise paljo mitään vaan virtausmäärä. Jos on ahdas pienireikäinen imusarja niin vaaditaan enempi painetta samaan sylinteritäytökseen mitä paremmin virtaavalla sarjalla ja sama pätee tietenki kansiin.

    Nokissa suositaan 112-115 astetta nokkien välistä kulmaa ei puhalla niin paljoa pakokanavaan. Mutta kyllä joku 110 lsa nokka toimii varmaan ok jos ei oo kokonaisasteita hirmupaljoa.
     
  4. Make.S

    Make.S Gearhead

    Missähän voisi huollattaa näitä pikkuahtimia, 144-177?
    Osat löytyisi...
     
  5. pajapiru

    pajapiru 3rd gear

  6. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tai kysy nimimerkiltä B50, jos sil ois aikaa ja/tai mielenkiintoa.
     
  7. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    vedä itte auki vaan. rattaissa on kiilat ja laakerit ja sefat saa laakerikaupasta.

    Nimin. yks b/m 144 just tekeillä.
     
  8. Make.S

    Make.S Gearhead

    Osat ja räjäytyskuva löytyy, mutta momentit ja simmilevyn (kumpi) käyttö hakusessa...
     
  9. likeyou

    likeyou 1st gear

  10. Make.S

    Make.S Gearhead

    Re: mielenkiintoisimmista tässä:

    ...vitun golffirunkku...
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mitäs tollanen Paxtonin Novi 1200 mahtaa tykätä jos karppis on imupuolella :odroll: .
     
  12. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Paxtonissa taitaa olla ns. "teflonistefa" siipilöisen ja laakerien välissä eli ei pelaa kaiketi kaasari imupuolella... Tai kyllähän se hetken menee mutta se stefa kuluu nopeesti sen seuraukset sit arvaa. Ainakin sellasia probleemia on yleisesti ollut kun kaasari imupuolella.
    Se että miks sen kaasarin tarvis olla imupuolella, painepuolellehan ne ainakin pelaa pirun hienosti kunhan asiaan perehtyy.
    Mitä jos siihen Paxtoniin tekis sellasen samanlaisen tiivisteen mitä turboista yleisesti tapaa, eli ohkaset männänrenkaan tapaiset ja holkki akselille jossa noi rinkulat seilaa.
    Voin laittaa kuvan jossain kohtaa kuvan omasta tiivisteratkaisustani, kunhan pääsen kamerani lähelle :-?
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    [​IMG]

    Tuollanen on meikäläisen tiiviste, uskoisin kestävän mitä tenua vaan?
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    1: tekee, tai siis riippuu mitä ja mihin tarkoitukseen hakee. Tarkkana pitää olla millä osilla on tehty. HALVALLA EI SAA HYVÄÄ!!!

    2: edellinen oli US maarahti + n.500€ + valtion pakolliset

    3: monikin, firmat, yksityiset. Jälleen riippuu mitä hakee, mistä ja millä osilla tekee...
     
  15. sherif

    sherif Gearhead

    Oiskohan kellään 6-71 vetopäähän ylimääräisiä ja suoria "kytkin" peltilevyjä? Meni ne 3 5/16 ruuvia poikki ja levyt otti vähän kipeetä. Vai onko porukka laitanut vaan kiinteän specerin sinne väliin? Lyllähän siellä joku tommonen kytkin ois hyvä olemaan ettei rupee ahtimen akselit väsähtelemään?
     
  16. MrBubbles

    MrBubbles 1st gear

    Remmin katkeeminen varmaan isompi syy kytkimen olemassaoloon jos tulee takapotku startates?
     
  17. B 50

    B 50 Gearhead

    Siellä on sitä varten pop-offi.
     
  18. oovos

    oovos 1st gear

    tekeillä on sbc 6v71 ahtimella ja tarkotus olis tehdä ite imusarja klimpistä jyrsimällä. hitsaus ei tuu enää kuuloonkaan koska maksaa ja pitävyys on aina mitä on. koneistus on itelle ilmasta joten näillä mennään.

    mutta varsinainen asia on että millasta muotoo kannattaa lähtee hakeen? tarkotus tehdä siis matala sarja ja niin että kansi on erikseen pultattava jolloin voi käyttää vaikka 2 kaasarin imarina kun tekee vaan eri kannen.

    tuollo olis pari kuvaa nykysestä suunnitelmasta niin kertokaa mielipiteenne :D
    http://kuvablogi.com/nayta/3399590/
    http://kuvablogi.com/nayta/3399589/
     
  19. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Mistäs te olette niitä remmejä tilailleet?
    Pitäis laittaa tilaukseen ½ "hampaalla 3"leveää hihnaa.
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Näyttää hyvältä....

    Sitä vaan et kirjoitit et hitsauttaminen maksaa paljon, eikä lopputulos aina ole A-luokkaa. No on tekijöitä ja on tekijöitä. Käytetystä imusarjasta EI kannata yrittää.

    Onko sit jyrsiminen noin isosta (oletan) alumiini palasta ilmaista?

    Köntti maksaa varmasti paperirahaa ja saman verran kunnon jyrsin vie sähköä kun kunnon virroilla tig.

    Ei sillä et suunnitelmassasi olisi jotain vikaa, ei vaan kyseenalaistin perustelusi.
    Ahtimen kanssa ei noilla kanavilla ole suurta väliä kunhan ei ahdiste( lue lämmitä lisää) mut jos meinaat joskus sit muuttaa sen kaasareille niin siihen kannattaa suunnitelu kohdistaa.

    Hieno idea, laitappas kuvia kun homma etenee. Teet varmaankin ton numeraalisella koneella?
     

Kerro tästä muillekin!