Kulutuslukemat, eli paljonko vie soppaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja twincam6, 29.12.2011.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    Ei voi muuta kuin sanoa, että Akseli von Gardanille pitäisi myöntää Kultainen Soppakauha-pysti (tässä idea jollekin kerholle)!!
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No härnätäänpä ystävääni Akselia vähän :poff:

    Olen jo vuosia yrittäny käännyttää Akselia mutta (melkein) tuloksetta, pari myönnytystä lukuun ottamatta.

    Tosta pidon irrottamisesta, omani kyllä kuulostaa kivenmurskaimelta mut pystyy tekee burniksen neljällä pyörällä mut alle puolella tosta Chevyn kulutuksella!

    Ja appiukkon Fordhan on hiljanen, kuten tiedetään ja suttaa kevyesti 325 renkailla viel yli taajamanopeuksien...Ja viel kuluttaa vähemmän..
    ( '08 6.4 Powerstroke) 8)
     
  3. RedFormula

    RedFormula 1st gear

    Tuo 20L on ihan ääritapaus. Ja tosiaan lyhyttä ajoa/paljon kylmäkäynnistyksiä. Kesän jälkeen on ruiskusuuttimet vaihdettu uusiin, vanhat vuotivat. Sekä lämpöanturi ja termari uusittu (83c) Vois ehkä olla lämpimämpikin näin talvella?Päästömittauksessa oli ainakin päästöt kohdallaan uusien suuttimien jälkeen. Ja auto on vähäpäästöinen (100hc) rajalla...
     
  4. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    350 3.07 10-13 <400hp
     
  5. silver8streak

    silver8streak 2nd gear

    Mun ex -90 feedside ext.cab 350tbi,kulutukset suunnilleen maantie n.11,työmatka ajossa n. 15,pelkkä kaupunki 16-17.Erittäin suuri merkitys kaasujalan asennolla ja se että kaikki anturit pelaa niinkuin pitää.350 tbi Bensa vani vei suunnilleen samat mutta 1991 305tbi Caprice meni pienemmällä bensalla,onhan se luonnollisesti kevyempi ja hieman virtaviivaisempi kuin nuo työkalut.
    Nämä kiesit olleet siis päivittäisessä käytössä.Harraste kamppeitten kulutuksia en ole laskenut.
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    esim termari on oltava alkup.arvoinen koska ohjelma on tehty sille arvolle.itsellä -91 gta L98 eikä mene tuollaisia määriä ,ajelen päivittäin ja työmatka 120km.
     
  7. RedFormula

    RedFormula 1st gear

    Mitäs siulla sitten vie matka-ajossa, kun on noin pitkä työmatka? Miulla työmatka n. 8km suuntaansa, kone lämpenee n.70asteeseen matkan aikana, tuollaista ajoa on nyt enimmäkseen, kun on kurjat kelit,eikä viitsi ajella huvikseen. Alle 15L ei mene tuossa ajossa mitenkään. Pitää vissiin alkaa käyttämään lohkaria, jos edes vähän pienenis...
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    ECM:lle tietoa antava moottorin lämpötila-anturi voi olla hyvä vaihtaa ihan varmuuden vuoksi, ei ole kallis osa. Yhdessä tpi-projektissa jota rakensin se oli huono ja kone kävi rikkaalla, vaikkei se vikakoodia antanutkaan.
     
  9. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Oottex te miettineet paljon teidän pirssit tuottaa co-kekkosta ja miettineet miksi sitä ei voisi ajaa ympäristöystävällisemmällä autolla tahi joukkoliikenteen voimin?
     
  10. RedFormula

    RedFormula 1st gear

    Se imusarjan päässä oleva lämpötila-anturi on uusi, sieltähän tieto taitaa ECM:lle tulla. Suunnilleen samat arvot sain mittarilla uudesta ja vanhasta. Tais tulla tuo 20L kulutus sillon kun suuttimet tilttas ja kasteli konetta, ku tarkemmin muistelen...
     
  11. palotila

    palotila Gearhead

    On yritetty ajaa ympäristöystävällisesti 2006 diesel-Mondeolla. Vittu mikä paska, saa korjata koko ajan isolla rahalla.
     
  12. RedFormula

    RedFormula 1st gear

    Autohan on vähäpäästöinen ainakin rekisteriotteen/katsastusmiehen mukaan :D
     
  13. habzu

    habzu 3rd gear

     
  14. silver8streak

    silver8streak 2nd gear

    Ei ole tullu mietittyä.Ympäristöystävälliseen,uudehkoon autoon en rahojani laita ja joukkoliikenne ei oikein toimi ja sen hinnat pilvissä jo nyt ja vuodenvaihteessa nousee lisää. :wc:
     
  15. CAD54

    CAD54 3rd gear

    kyllähän noissa nykyautoissa on ympäristöystävällistä
    ainostaan kulutus
    muuten kyllä kulutetaan moninkertaisesti enemmän kuin noihin
    vanhoihin jenkkeihin
    esim. nivelet ,pyöränlaakerit,jarrut,erinäiset muovikomponentit
    kestää sen n 50th ja sitte vaihtoon ja taas painetaan uutta osaa tehtaissa.

    eli kyllä ne taitaa vähiten kuormittaa.
     
  16. JnZm

    JnZm Gearhead

    305 TBI + TH700 + 2.73 perä ranskanlippu-maakiilassa välillä Pori-Lahti-Hämeenlinna vei 9 l / 100km ilmastointi päällä.

    2,0 + A3 -00 Neonissa kuluttaa matka-ajossa 10 l / 100km.
     
  17. Holley

    Holley Gearhead

    KustomStw haastaa vastaamaan: Käyttäisin säästyneet rahat ehkä tuplamäärään kilometrejä pienikulutuksisella autolla ja autolainan lyhennykseen, koska vaihtaisin autoni tietenkin uuteen neljän vuoden välein. Tai lukisin Hesarin matkailusivuja ja kävisin vaikkapa Paraguaissa, Vietnamissa tms. eko-kohteessa. Tai ostaisin kesämökin, jonne ajaisin pienikulutuksisella autollani viikottain ja tietenkin pitäisi hankkia moottorivene 2t-moottorilla, pääsisin ekohenkisesti luonnon helmaan. Voi v###u että olisi ekoa! Viis maailman (Afrikan) väestöräjähdyksestä, Kiinasta tai Intiasta, suomalainen ex-jenkkiautomies pelastaisi koko maailman.

    Olen kuitenkin miettinyt asiaa sen verran, että puolet vuodesta ajan työmatkat ympäristöystävällisemmällä... ...moottoripyörällä. Ihan siksi, että jää rahaa vaikka lapselle säästöön pahan päivän varalle. Tai kohoaviin käyttömaksuihin. Vaihdoin mp:n paljon kuluttavasta 1200 Banditista Yamahan XT 600:seen. Säästyy 2 l/100 km bensaa!
    Asiaa:
    Chevrolet Caprice 350 (Crate)+TH350+2,41 sdn n.15 l/100,vasta 1000 km takana, en tiedä tarkkaan. Muut yli 10 tkm keskiarvoja, maantiepainotteista ajoa, joissa ohitellaan hitaimmat ja ajetaan kylmilläkin keleillä, paitsi Buickilla mennään siististi aina:
    Buick Electra stw 307+200 4R 14,8 l/100, Mercury 390+3v man 16,6 l, Mustang 302+5v man 11,6 l/100 (näistä taloudellisin ja siis MYYTÄVÄNÄ)
    -
    Aiemmat oli El Camino 350TBI+TH350+2,41 14,2 l/100, sama mutta 350 Edelbrock-paketti koneena 19,2 l/100
    Olds stw 307+TH200 4R 16,5 l/100, vähän ehtoopuolella oli auto
    El Camino 305+TH350+2,29 13,5 l/100 - ennen kaasuttimen vaihtoa vei talvella 22 l/100
    Chevy II 350 viriviri+4v man+3,08 n.23 l/100, aikaisemmin Performer-osilla noin 16l/100 km
    Eurojahan ei kannattanut mainita, mutta BMW 2002 vei 11 l/1100 ja Kadett B 2,0 ruiskukoneella 9,1 l/100 melkein missä tahansa (4v+3,89-perä 13" renkailla = tiuha välitys).
    --
    Myydään Mustang GT 5,0 V8 vm. 1989 - 11,6 l/100 km !!
     
  18. RPO

    RPO 1st gear

    -87 caprice sedan 305 kaasari + TH700R4 + 3,08 välitys; 10-11 litraa maantiellä, 17-18 litraa kaupunki.

    -88 camaro 305 TBI + BW T5 manuaali + 3,08 välitys; 8,5 litraa maantiellä, 15 litraa kaupunki.

    -86 Volvo 240 B200K + M45 + välitys noin 3 pintaan; 7,5 litraa maantiellä, 12 litraa kaupunki.
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    '80 Aspen /6, taajama-ajoa, 15.9l/100 keskikulutus, varttimaili 18.7
    '80 Aspen 318, taajama ajoa, 19.1l/100 keskikulutus, varttimaili 15.2
    904 loota, 2.93 välitys.
     
  20. ripe

    ripe 1st gear

    No en tie tosta ympäristöystävällisyydestä.

    Minä olen melko vakuuttunut että tää porukka täälä pallolla polttaa joka tapauksessa kaiken öljyn. Palaako se sit vuodessa tai vuosikymmenissä, kaikki palaa.

    Tietysti tossa isoruokasessa autossa harmittaa sen litkun kalleus.

    Mut mitä enepi sitä palaa, sen isomman siivun sitä kakkua saa :lol:
     

Kerro tästä muillekin!