ilmastojeesusteluryöstöveroa n.50e lisää ens vuonna

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja habzu, 2.1.2012.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä en kosta tota mitenkään, vaan maksan sitte sen verrran enempi veroa. Seuraavaks käyttörakkineeks vois valita vähän taloudellisemman vehkeen, tos työmatka-ajossa kummosta kiulua tarvi. Säästäis helposti nykyisestä toista tonnii vuodessa. Ja edelleen sitä mieltä, et ton omaisuusveron vois kuitaa muutaman sentin polttoainehinnan korotuksella. Veikkaan et lähes kaikilla olis varaa tinkiä ajomääristään ja ajokkiensa kulutuksista jos se nyt muka niin tiukkaa on toi ihmiselo. Ja tosiaan, ilman EU:ta ei varmaan olis veroja lainkaan, kaikki paska muuttuis kulllaks ja olis aina kesä.
     
  2. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    alkaa kohta tulemaan noi 80 luvun jenkit muuten museoikään, loppuu se lypsäminen sitten ainakin museoautoilta. semmonen harrasteautorekisteri olis kyllä paikalllaan, tulis jotain järkeä tohon harrastukseenkin. nyt kun vielä ostattavat arkadianmäellä meille ne satellliittipaikantimet, taitaa mun autot pysyä sen jälkeen tallissa. vois harkita sisäkaton pinnoittamista foliolla :lol: :rotfl:
     
  3. mjsn

    mjsn 1st gear

    porvarit on porvareita
     
  4. transport01

    transport01 3rd gear

    No tolla polttoainehinnan verotuksella voitaisiin nimenomaan vaikuttaa kulutukseen. Ja aikamoinen summa verosta voitaisiin jättää perimättä, kun koko omistusverojärjestelmä lakkautettaisiin.

    Toi omistusvero on puhdas kateusvero, sua rangaistaan siitä, että satut omistamaan kulkuneuvon, jolla saa lähteä liikenteeseen.
     
  5. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Tulo- ja kulutusverot ovat melko korkeat Suomessa, niiden nosto tuo veronkiertoa, joiden ehkäisemiseen menee taas lisää rahaa.

    Suomessa kiinteistövero on matala esmes. jenkkeihin verrattuna, sitä tullaan nostamaan. Kiinteistöt kun ei voi muuttaa sinne Tallinnaan.

    Vaikka onpahan niissä menoissakin leikkaamisen varaa. Erikoissairaanhoidon kulut kasvavat huimaa tahtia. Parin läheisen mummelin lonkat on leikattu eikä niistä silti mitään balleriinoja tulleet, samalla tavalla lenkkaavat kuin ennen leikkausta. Lääketiede kehittyy koko ajan ja yhä kalliimpia hoitoja keksitään mutta aina niitä ei ole mielekästä soveltaa.
     
  6. jake81

    jake81 Gearhead

    Ei saatana... vallankumous täällä tarvittais! Kuinka paljon pystyy lypsämään duunaria ennenkun hermo repee ja lammaslauma tekee jotain?? Mun mielestä koko maa seis niin pitkäks aikaa että jotain tapahtuu! Ei näillä tuloilla ole varaa mihinkään uuteen kinneriin mikä kuluttaa 0.5l/1000km ja varsinkaan sellaisen huoltoihin ja muihin... vanhoilla paskoilla joutuu ajaan ja ite korjaamaan mut kohta ei tarvi murehtia kun ei oo varaa ajaa millään niin ei oo duuniakaan...
     
  7. MudMax

    MudMax Gearhead

    En mie sillä kosta, ettei olisi vara maksaa sitä n. 30 euroa 7 kk:n ajokaudella lisää, vaan koska systeemi on täysin epäoikeudenmukainen ja syvältä:
    Jonkun verran nousi verenpaine, kun näin taannoin halpalento mainoksen, ko. matkalla menee pikkuautollakin enemmän rahaa pa-veroon kuin lipun hinta on ja yläilmakehässä poltettu p-aine on 5 kertaa haitallisempi kuin maanpinnalla poltetu ja sille ei saada vastaavia haittaveroja.
    Samoin kaiken maailman porauslautat saavat seilata verottomasti ja kiertää vielä alv, tulli- ym. veroja, eikä edes kivihiilellä lämmitystäkään olla aikeissa torpata millään tavalla.
    Kuljetuskustannuksiakin korotetaan aivan täysin tahallaan pk-seutua suosien, sillä esim. pk-seudulle toimitetun tavaran rahdin maksaa käytännössä myyjä, koska kilpailussa vertailukohtana on tuontitavaran hinta satamassa (johon se on tuotu ilman pa-veroja).
    Jumalauta, 10-15 tonnia lisämaksua per täysperävaunuauto :mad:

    Jos edes noille muille saataisiin vastaavat päästöihin perustuvat maksut, niin sitten voisi maksaa myös oman osan ilman enempiä narinoita 8)
    Tai no edelleenkään en ostaisi henkilöautoa, jos siitä joutuu maksamaan kymmeniä tuhansia veroa rekisteröitäessä ja vielä 5-sataa käyttömaksua vuodessa vaikka ei ajaisi kuin muutaman kerran ja narisisin vielä siitä, että jokaisesta autosta joutuu maksamaan veroa, vaikka ei pysty ajamaan kuin yhdellä kerrallaan :)

    Tää klopin shitback-hallitus on vielä syvemmältä kuin lipposen hallitukset :wc: :wc: :wc:
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Se duunarin lypsäminen on vasta lähtökuopissa, elämme jatkuvasti yli varojemme ja ei oo mitään muuta vaihtoehtoa pidemmällä tähtäimellä kun laskea menot tulojen tasolle. Se tulee näkymään kaikessa yhteiskunnallisissa palveluissa, todennäköisesti myös perusturvassa, eläkkeissä jne. Siihen ei vittuakaan auta joku kapina tai lakko, ne vain pahentavat tilannetta. Tarvis sitä et ryhdytään toimeen ja tehdään ne tarvittavat toimet eikä mitään kommunistista purnausta. Ihan sama mikä hallitus nyt olisi vallassa, tilannetta ei ilman lisävelkaa hoidettais yhtään sen paremmin muin nyt. Tän hallituksen heikkous on tosin laaja pohja joka pitkälti estää tehokkkaat toimet kun aina astutaan jonkun eutryhmän varpaille. Mut kuten tiedämme, niin vaihtoehdot oli aika olemattomat ja niin kauna kun nauttii eduskunnan luottamusta, niin tää hallitus niitä asioita hoitaa. Seuraavallakaan ei tuu olemaan sitä taikasauvaa millä muutetaan huono hyväks.

    Itellä on käyttökikkareena kohta kymmenen vuotta vanha Neoni. Pari vuotta sitten ku ajattelin et josko sen vaihtais uuteen autoon, siitä olis hyvitetty neljä tonnia, siit ku laski et pätkää maksais vaik 500 kuussa ni vajaa vuos toi Neoni siitä eteenpäin oli "ilmanen", ja nyt on muutama vuos menty ylimäärästä sillä. Eikä toi ainakaan vielä oo luovuttamassa. Tänä päivänä saa jo suunnilleen tonnilla vanhoja japseja tai volkkareita jotka kulkee pienellä ja on ominaisuuksiltaan suht nykypäivää. Tietty jos on statussymboolin tarve enempi kuin liikkumisen tarve, ni sitte se vaan tuppaa maksamaan.
     
  9. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    meillä on käytössä pari vuotta vanha euroauto tdi ja suburban (ha), subben käyttömaksu tais olla ensi vuonna n 400e, tdi n veroista ens vuodelle ei tietoa, taitaa aavistuksen pienentyä eli n 450-500. ja sitten kun ajatellaan tota arvon alenemaa+ kmT mitkä tulee tohon tdi:hin, niin se on meille pirun kallis auto vaikka tulis enempi kilometrejä. en toki sano että toi subbe on sen halvempi, taitavat vaan olla tällä hetkellä vaakakupit aika tasan. jolain halvalla vanhalla maksetulla autolla sais kyllä edullisimmat kilometrit

    vertailun vuoksi, asuntoautolla 4500 km viime kesäna, kulutus 25l / 100 95e, käyttömaksu korkeimman mukaan kun on ha. en kuitenkaan pitäny
    kallliina tota lomamatkaa vrt etelänloma. ja verottajakin tykkäs.

    elämä on täynnä valintoja, mutta mun on ollut helpompi hyväksyä noi maksut pyörittelemällä noi luvut omaksi edukseni
     
  10. mikki72

    mikki72 Gearhead

    Esimerkkejä hiilidioksidipäästöihin pohjatuvasta perusverosta vuonna 2013

    Ajoneuvon hiilidioksidipäästön määrä g/km 0
    Veron määrä senttiä/päivä 11,8
    Veron määrä euroa/365 päivää 43,070


    Eli jos autolla on hiilidioksidipäästöjä 0 geetä,ni silti veroja paukkuu.. :eek:

    On tää niin hienoa..

    Kuka heittää sen rengasavaimen eduskuntatalon ikkunasta sisään ja huutaa perään että: PITÄKÄÄ TUNKKINNE!
     
  11. jake81

    jake81 Gearhead

    Tiedä sit mikä auttais mut vituttaa vaan ettei rahat riitä kun duunissa käynnin kustannukset senkun kasvaa mut palkka pysyy samana ja etuudet huononee! Ite en ole ikinä ottanut lainaa autoa varten ja nyt luulin että olis halvempi ajaa euro kikkareella mut mettään meni, vaihdoin p-a chevy dieselin volvoon kun verot nousi niin rajusti, (n.200e/v.-550e/v.) no onhan verot pienemmät mut bensaa se kosla sit viekin vähintään saman kun 305cid chevy... ei kyl pysty käsittään miten noin pieni mosa voi viedä niin paljon kun tehoa ei ole juur mitään...
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Ei se polttoaine kaupungeissa ole sen halvempaa kuin maallakaan. Samassa haarukassa noi hinnat menee, mutta noi omistusverot on kyllä sikamaisia. Dieselveron voisi myös poistaa kokonaan ja kun saastuttamista kun ympäristöhaittoja pidetään verotuksen arvoisena, niin dieselin hintaa pitäisi nosta noin 2-3 kertaa bensan hintaiseksi.
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Ei se EU:sta eroaminen muuttaisi mitään, kyllä ne suurimmat rahareiät ihan omista nurkista löytyy.
     
  14. ASENTAJA

    ASENTAJA Gearhead

    Olisivat nostaneet noi päästöverot kerralla, mitä sitä suotta jakamaan eri vuosille.
    Ei kyllä ole pienintäkään uskoa/toivoa enään päättäjiin, että verotus tulisi joskus järkevästi perustelluksi, saati että se jakaantusi tasaisesti kansalaisille.Paitsi ilmasto hommilla saa korottaa veroja loputtomasti, meinasi "totuus" unohtua.
    Tosin rikkaiden köydyttäminenkään ei köyhien oloa tulisi helpottamaan.
    Säästäisivät päättäjät aikaa, kun lopetaisivat turhat perustelut ja täräyttäisivät vaan veroja lisää.
    Kohtahan liputuspäivinä kannattaisi salkoon vetää verottaja logolla varustettu lippu, se kuvaisi nyky Suomea paremmin, kun siniristilippu.
     
  15. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Menojen karsimisen vois aloittaa kehitysavusta + kiintiöpakolaisten määrää vähentämällä. Australian malliin työperäinen kontrolloitu maahanmuutto sallituks, elättien tuonti kielletyks. Samalla valtion paperinpyörittäjiä pitäis vähentää. Puolet kun pistäis pihalle, säästyis rahaa vaikka ne jäis kortistoon... 5 miljoonaisessa suomessa on edelleenki 50 miljoonaisen maan virkamiesmäärä, siinä riittää karsimista.... Lisäks vois karsia ruotsinkielisestä tv-toiminnasta -> keventäisi yle-veroa. Puolet vaikka ylen budjetista pois, sama rahamäärä sitten voitais siirtää palveluiden ylläpitoon. Rahaa on riittämiin tänkin yhteiskunnan pyörittämiseks. Se vaan työnnetään aivan muualle kuin sinne minne pitäisi.
     
  16. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Juu saman hintasta se polttoaine suunnilleen on kaupungissa ja maalla, mutta ei ne traktorit ja puimurit pyhällä hengellä kulje, ja maalla sitä tavaraa palaa sesonkiaikana melkeen 24/7, puhumattakaan matkasta ruokakauppaan kun Siwaa ei olekaan ihan joka nurkalla jne...

    Helvata kun keksis vaan jonkun toisen harrastuksen tilalle niin nää veronkorotukset olis hyvä houkutin lopettaa autoharrastus. En vaan oo vuosien varrella keksiny mitä muuta sitä tekis... :odroll:
     
  17. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    se vaan on siinä että kukaan edustaja ei lähde tommosta edes yrittämään, koska pelkää saavansa rasisti leiman. tottahan toi on ja itse kannatan, mut tässä maassa on niin paljon hyysätty pakolaisia et jos edes vähentää niihin tungettavaa rahaa niin sillonhan sä olet iso paha rasisti. se on poliittinen itsemurha rupee tommosia ehdottelee :eek: IKÄVÄ KYLLÄ :mad:
     
  18. rakkari

    rakkari 3rd gear

    on tää vitun rakas suomi oikeen VEROPARATIISI viimisen päälle... :mad: :mad:
     
  19. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    ketäs sitten? yrittäjää?
     
  20. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    no tässähän se tulikin, vastaus miun edelliseen kysymykseen.

    joo.. kuljetusyrittäjää.
     

Kerro tästä muillekin!