Mikä vanha dieselauto alle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 12.6.2011.

  1. case

    case 3rd gear

    muutamien vuosien ajan työssäkulkuautona ollu 1,6d vw golffeja monikäyttökorilla kahdeksankymmentä luvulta henkilöautoksirekisteröityjä ostohinta muutamia satasia jotka muuttanut pakettiautoksi d-vero 42euroa vuosi käyttömaksu 76e/vuosi. yhteen piti vaihtaa pyöränkaaret muuten tarvinukku tankata kerran kuussa myydessä saanu aina väh.puoltoistatuhatta euroa.
     
  2. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    jotka muuttanut pakettiautoksi d-vero 42euroa vuosi käyttömaksu 76e/vuosi.
    ----------
    Kuinka iso, ja kallis, juttu toi on henkilöfarkun muutos on? Riittääkö että poistaa takapenkit? Pitääkö olla väliseinä ym?
     
  3. case

    case 3rd gear

    en tiedä farmareista kun on ollut 2ovisia golhvit, niihin riittänyt takapenkit pois ja pultinreijät tukkoon/pultista kanta sileäksi maksanu tavallisen katsastusmaksun
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead


    Joo kuten yllä mainittu, joissain tapauksissa riittää istuinosan poisto ja selkänojan kaataminen ja lukitseminen vaikka reikänauhalla.

    Väliseinää ei tarvi ainakaan mutta tuo penkkien poisto ja lukitus / katkopultit riippuu katsastusmiehestäkin.


    Muutoskatsastus ainakin itelle tuli ja makso joku alle sata euroa.
     
  5. ripe

    ripe 1st gear

    Vilkasppas tonne sen veron suuruus 2013 alkaen.

    http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/omatveroasiat/autot/
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin ohan se jo nytkin niin että pikkudieselit, eskortit ja golffit niin vero pyörii 50 eurossa ja mersuissa ja muissa isommissa farkuissa siinä lähempänä 90 euroa. Mutta mitään isoa pottia siitä ei saa...
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    kyl näköjää pitää laittaa tallista ajoon 3gen f body dsl paku. menee 6L ja käyttömaksu 130e eli alle 200e dsl veron kanssa 8) 240td mersu on satkun enemmän. ja golffikin palautuu mulle varmaan vasta leimaloppusena eikä sillä pirukaan aja kesällä :poff:
     
  8. mie

    mie Gearhead

    Ennen tuollainen oli vielä aken sivuilla, tosin kovin montaa mallia siinä ei ollut, poistunut näköjään Trafin sivujen myötä. Dokumentin nimi oli ihan pakettiautolista.pdf, tiedä saisiko jostain tietopalvelusta kysymällä.

    Jotenkin vaan muistikuva, että autoja oli vain muutamia listalla, 3-ovinen Corsa, sitten pikkupösöjä, Voyageri, Xsarasta ei tainnut olla mainintaa, mutta niitä on jotain vuosimallia viistoperäpakuna. 5-ovinen III-Golfikin taisi olla (ei-farkku), mutta siinä oli joku runkonumerorajaus, minkä sai pakuksi. Yleensähän pakun taisi saada vain 3-ovisista (esim. Corsa) 5-ovisia ei liene ole valmistaja tyypittänyt pakuiksi.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mikäs pata sulla on fbodyn keulilla?
     
  10. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ld28 mut se on liian pitkä konehuoneeseen. volvon d24 ois järkevämpi.
     
  11. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Myös pakettiautojen ajoneuvovero määräytyy päästöjen perusteella, mikäli pakettiauto on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1.1.2008 tai sen jälkeen.
    ----------
    Tarkottaako tuo että jos nyt muuttaa vaikka 2002 Mese farkun pakuksi niin menee ha:n mukaan vero? Eli alkuperäistä ha:na käyttöön ottoa ei lasketa?
    Jos on niin ja ei tiedetä päästöjä kuinkas ne sen sit laskee?
     
  12. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Daihatsu 997 ccm 3-cyl diesel.
     
  13. nixon

    nixon 3rd gear

    Kokonaismassan mukaan menee tohon 2008 alkuun asti. Tai näin oon ymmärtänyt.
    Itsekin olen miettinyt ton 2001 Omegan rekisteröimistä pakuksi, käyttömaksu nousis vähän, diisselivero tippuisi reilusti, vakuutukset on edelleen kysymysmerkki(yhtiö ei osannu sanoa hintaa ku kysyin) ja mökkimatka koko perheen kanssa olis vastaisuudessa "pakko" ajaa meidän pensamondeolla. Tiedä sitten säästäiskö siinä oikeesti mitään.
     
  14. Luulija

    Luulija Gearhead

    Enemmillä vuosikilometreillä tuo käyttövoimavero tai mikä nykyään olikaan alkaa olla aika merkityksetön meno, varsinkin kun toisessa vaakakupissa ostamattomat sytytysosat ja säästynyt polttoaine. :D
     
  15. virta

    virta Gearhead

    Muutoskatsastushintaa pakuksi kannattaa kanssa kysellä koska ite nmaksoin melkein satasen jota pidin paljona,toisen maksanut ainaski puolet vähemmän :( Hinnoittelu menee varmaan niin kun muutoskatsastuksia on isoja ja pieniä..
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

  17. kovis

    kovis 3rd gear

    Se on just näin... Viime kesänä muutin mun Pirkkavolkkarin pakuksi,
    muutoskatsastuksen hinta lähikonttorilla 75e, ei kiitos :mad: .
    Puhelinsoitto harrastajaystävälliseen konttoriin Virkatielle,muutoskatsastuksen hinta 45e ja katsastukseen meni aikaa paperitöineen 15min.
    Nykyinen käyttövoimavero 53e ja liikennevakuutus putosi noin satasella.
    Muutokset mitä piti tehdä niin penkit pois ,kiinnityskorvakkeisiin pultit mitkä lukitaan niin että niitä ei saa irti normaali työkaluilla tien päällä,eli lukkomutterit riittää. Itse hitsasin mutterit kiinni pultteihin ja huom.penkkien kiinnityskorvakkeita ei saa poistaa,ovat korirakenteita, itse ehdotin inssille et jos mä rälläköisin ne pois kokonaan mut se ei käynyt.
    Ilmeisesti kaikki farmarit ja hatchpackit pystyy muuttamaan pakuksi, et eiköhän se idea ole siinä et niistä on henkilöautovero maksettu jo suomeen... et ei muutakuin konttorille kyselemään.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^ Ei saa valitettavasti kaikkia hätspäkkejä pakuiks :(

    Tuo konttorilta kysyminen kyllä vois siihen listaukseen auttaa mutta konttoreiltakin saa välillä mitä tietoa sattuu..
     
  19. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Ford Fiestasta on kait pakettimalli tai sellainen missä on takasivulasit pellitetty tai niitä ei ole. Saisikohan tavallisen Fiestan rekisteröityä pakuksi?
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vanhempia ei ainakaan näkyny pakuna ja uusiin varmaan pätee sama.

    Nyt tullu kans kaksovisella eskortilla ajettuu kun pakumalli seisoo, eipä sitäkään saa pakuksi joten kärvistellään n. 350 euron verolla jesh.

    En tiedä millä verukkeilla noita on tehty kun en oo kuullut että 90 corollaakaan pakettiautona markkinoitu missään mutta sellainen juuri myynnissä.
     

Kerro tästä muillekin!